Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روایط عمومی بهزیستی استان یزد، عباس متولی پور در نشست هم اندیشی بررسی مسائل اورژانس اجتماعی بهزیستی یزد با تبیین اثرات مهاجرین و افراد غیربومی بر ساختار اجتماعی و فرهنگی استان افزود: آمار قابل توجه مهاجران در استان موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از مراجعان بهریستی به ویژه خدمت گیرندگان بخش اقامتی مربوط به افراد غیربومی استان است که درصدی از آنان مربوط به اتباع خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور زنان و کودکان اتباع فاقد کارت اقامت در مراکز آسیب های اجتماعی بهزیستی خبرداد و گفت: موانع قانونی طرد این گروه از اتباع از کشور، یک معضل اساسی برای بهزیستی است چون ارائه خدمت به این گروه که فاقد بیمه هستند، مشکلات و تعارضات زیادی را برای مراکز ایجاد کرده است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان یزد افزود: بهزیستی حسب وظایف انسانی و شرعی که برعهده دارد در حال ارائه خدمات به این گروه است اما به دلیل مشکل هویتی که دارند در این زمینه با مشکل مواجه ایم.

وی وجود نیروهای تخصصی، جوان و با تجربه در میدان عمل را از نقاط قوت بهزیستی در اورژانس اجتماعی دانست و اظهار داشت: رویکرد اجتماعی استانداری و تلاش بر هم افزایی دستگاه های مرتبط در حوزه ی آسیب ها، همسویی و تعامل دستگاه قضایی استان با مددکاران بهزیستی از دیگر نقاط قوّت این حوزه است.

متولی، استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع استان را خواستار شد و گفت: استفاده از این ظرفیت در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی حائز اهمیت است.

وی همچنین استفاده از فضای فرهنگی، مذهبی و ظرفیت های بومی حاکم بر استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی داخل محله ای را کاهش می دهد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان یزد یکی از چالش های بهزیستی را ارجاع اولیه بیماران اعصاب روان به این سازمان ذکر کرد و گفت: بر اساس ابلاغ قوه قضائیه در سال ۹۸ ساماندهی و ارجاع بیماران اعصاب روان حاد به بیمارستان اعصاب روان برعهده ضابطین قضایی است و بیمارستان پس از درمان نهایی در صورتی که فرد، خانواده ای برای پذیرش نداشته باشد باید او را به بهزیستی برای نگهداری ارجاع دهد.

وی ادامه داد: ارجاع بیماران حاد روانی به مراکز اورژانس اجتماعی برای تشخیص و ساماندهی توسط کلانتری صورت می گیرد در حالیکه تشخیص این مورد جزء وظایف تخصصی بهزیستی نیست.

متولی پیشنهاد ایجاد پلیس اختلال رفتار(BD) در سطح استان را داد و  افزود: پلیس روانشناس یعنی کسی که می داند چگونه به صورت تخصصی با فرد روانی تعامل برقرار کند.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان یزد با بیان کمبود ظرفیت فضای نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: اکنون فضایی که توسط شهرداری تجهیز و بازسازی شده ظرفیت پذیرش برای ۱۲ الی ۱۳ کودک را دارد در حالیکه این فضا باید برای حداقل ۵۰ کودک گسترش یابد.

وی کمبود اعتبارات هزینه ای و عمرانی استانی برای مراکز اورژانس و آسیب های اجتماعی، هزینه های زیاد درمان کودکان ارجاعی به مراکز بهزیستی، طولانی بودن فرایند پذیرش موارد اقدام به خودکشی در بیمارستان ها، عدم پوشش بیمه درمان بستری اعتیاد برای کودکان و نوجوانان را از دیگر چالش های اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان یزد ذکر کرد.

استان یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است و نزدیک به یکصد هزار نفر از اتباع بیگانه نیز در این استان سکونت دارند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی یزد سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی یزد سازمان بهزیستی کشور آسیب های اجتماعی یزد سازمان بهزیستی کشور بهزیستی استان یزد آسیب های اجتماعی اجتماعی بهزیستی اورژانس اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟