Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردین شاکری عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز مسکن مهر اظهار کرد: به طور کلی ساخت ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۱۳۰ واحد مسکن مهر از ابتدای شروع به کار دولت نهم آغاز شد و یک سال و نیم بعد از استقرار دولت نهم، اجرای نخستین پروژه‌های مسکن مهر شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این بیش از ۲.۲ میلیون واحد، یک میلیون و ۷۸ هزار و ۴۷۴ واحد مسکن مهر، دولتی بود؛ یعنی اراضی دولت برای اجرای پروژه‌ها واگذار شده بود که شامل شهرهای جدید، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که متولی آنها بنیاد مسکن است و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر که در حیطه اختیارات ادارت کل راه و شهرسازی استان‌ها قرار دارد، می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: همچنین ۸۴۰ هزار و ۹۹ واحد از این ۲.۲ میلیون واحد مسکن مهر، پروژه‌های خود مالکی بود به این معنا که اراضی برای خود مالکان بود ولی از تسهیلات مسکن مهر استفاده و متقاضیان مسکن مهر را ساماندهی کردند.

ساخت ۲۶۲ هزار و ۲۰۸ واحد مسکن مهر در بافت فرسوده

وی تصریح کرد: ۲۶۲ هزار و ۲۰۸ واحد از کل ۲.۲ میلیون واحد مسکن مهر، در بافت‌های فرسوده ساخته شد که پس از نوسازی بافت‌های مذکور، متقاضیان در آنها ساکن شدند. تسهیلات مسکن به این واحدها داده شد. همچنین ۲۳ هزار و ۳۴۹ واحد مسکن مهر از کل پروژه‌های ۲.۲ میلیون واحدی، تسویه نقدی و از طرح مسکن مهر خارج شدند.

شاکری گفت: از مجموع یک میلیون و ۷۸ هزار و ۴۷۴۷ واحدی که نهایتاً دولت متولی آنها بود، ۵۹۴ هزار و ۶۰۳ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ساخته شد که مدیریت آنها در کل با سازمان ملی زمین و مسکن و در استان‌ها با ادارات کل راه و شهرسازی بود؛ همچنین قرار شد ۳۶۶ هزار و ۲۶۷ واحد را شرکت عمران شهرهای جدید و ۱۱۷ هزار و ۶۰۴ واحد را نیز که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بودند، بنیاد مسکن بسازند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۴۲ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ساخته شده که سهم مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان نماینده دولت از این واحدها و همچنین سهم خودمالکان به صورت نصف نصف بوده است یعنی ۵۹۴ هزار و ۶۰۳ واحد توسط بخش دولتی شامل «قراردادهای سه جانبه و تعاونی سازها» و ۵۹۴ هزار و ۹۳۹ واحد سهم خودمالکان بوده است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره قراردادهای سه جانبه گفت: سال ۸۸ در دولت دهم اعلام شد که برخی از پروژه‌هایی که قرار شد جدید اضافه شوند، دیگر به تعاونی‌های مسکن داده نشوند بلکه دولت با آنها قرارداد مستقیم ببندد که به قراردادهای سه جانبه مشهور شدند؛ این قراردادها میان ادارت کل راه و شهرسازی، پیمانکار یا سازنده و بانک عامل به عنوان تسهیلات دهنده به امضا رسید؛ به عبارت دیگر قرار شد دولت زمین در اختیار متقاضی قرار دهد، سازنده از محل آورده متقاضیان و نیز تسهیلات مسکن مهر که بانک عامل می‌دهد، این واحدها را می‌سازد و به متقاضی تحویل می‌دهد.

احداث ۱.۲ میلیون مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر

به گفته شاکری، از مجموع ۵۹۴ هزار و ۶۰۳ واحدی که توسط سازمان ملی زمین و مسکن ساخته شده، کار احداث و عملیات اجرایی ۵۴۷ هزار و ۷۴۱ واحد به اتمام رسیده و ۴۶ هزار و ۸۶۲ واحد نیمه ساخت هستند؛ از واحدهای ساخته شده، ۵۳۰ هزار و ۹۰۴ واحد تحویل متقاضیان و در آن ساکن شده اند؛ همچنین ۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد تحویل نشده است که دلایل مختلفی دارد مثلاً ممکن است انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب آنها به اتمام نرسیده که تعداد آنها بسیار کم است؛ تعدادی هم پول را کامل پرداخت کرده اند ولی برای تحویل واحد مراجعه نکرده اند؛ باید قرارداد اجاره زمین و دفترچه اقساطی بانک را دریافت کنند؛ برخی از مالکان هم فوت کرده اند اما هنوز ورثه آنها برای دریافت واحد مراجعه نکرده اند و انحصار ورثه انجام نداده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی که اعلام کرده بود ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته نشده، این تعداد کدام واحدها یا پروژه‌ها بوده اند؟ گفت: این آمار مشابه را بانک مسکن هم ارائه داده و حدود ۲۵۰ هزار واحد عنوان کرده است که این تعداد، کسانی هستند که برای دریافت دفترچه اقساط (آغاز فروش اقساط) به بانک مسکن مراجعه نکرده اند؛ حتی برخی از مالکان ۵۳۰ هزار واحدی که تحویل شده، هنوز برای دریافت دفترچه اقساط و شروع بازپرداخت اقساط آن به بانک مراجعه نکرده اند؛ بنابراین ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر، واحدهایی هستند که فروش اقساطی نشده اند نه اینکه ساخته نشده باشند.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درباره ۱۰ هزار متقاضی مسکن مهر پردیس که ثبت نام آنها انجام و آورده هایشان واریز شده بود اما زمینی برای ساخت در اختیارشان قرار نگرفته بود اظهار کرد: این افراد ۱۰ هزار نفر بود که سال ۹۶ فاز ۱۴ پردیس را برای این افراد در نظر گرفته و ساخت ۷ هزار واحدشان آغاز شد؛ اینها کسانی بود که ثبت نام کرده بودند و لی پروژه‌ای برایشان تعریف نشده بود.

وی درباره تکلیف قانون بودجه امسال مبنی بر حذف سود یارانه آن دسته از مالکان مسکن مهر که دفترچه اقساط نگرفته اند خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بودجه امسال، پروژه‌هایی که ساخته ولی تحویل نشده اند یا اینکه هنوز ساخته نشد اند ولی به ضرب العجل های در نظر گرفته شده برای تکمیل واحدها بی توجهی کرده اند، یارانه سود تسهیلات مسکن مهر آنها قطع می‌شود؛ به خصوص این موضوع در تعاونی‌های مسکن دیده می‌شود که ممکن است بعضاً منافع شخصیشان در طولانی شدن اجرای پروژه باشد و پروژه خوابیده باشد. تشخیص توقف یا اجرای پروژه یا تکمیل و عدم تکمیل واحدها با وزارت راه و شهرسازی است و وزیر راه و شهرسازی به بانک تکلیف کرده که حذف یارانه سود وام مسکن مهر، برای پروژه‌هایی قطع و به نرخ سود ۱۸ درصدی تبدیل شوند که این وزارت خانه به بانک عامل معرفی می‌کند. ممکن است پروژه‌ای چند سال به دلیل مشکلات حقوقی متوقف شده باشد ولی الان ادامه پروژه از سر گرفته شده باشد که اگر این پروژه‌ها نرخ سود تسهیلاتشان به ۱۸ درصد افزایش یابد، ممکن است سختی مضاعفی بر مردم تحمیل کند.

فقط ۴۶ هزار واحد مسکونی نیمه ساخت داریم

شاکری تصریح کرد: از مجموع ۴۶ هزار و ۸۴۲ واحد مسکن مهری که نیمه ساخت هستند، ۱۲ هزار و ۵۵۴ واحد با عارضه‌های کم باقی مانده و از آن دسته واحدهایی هستند که مشکل کمی داشتند و اکنون حل شده است مثلاً زمین به معارض خورده و مشکل حل شده است یا اینکه مشکل رساندن خدمات زیربنایی به آن منطقه وجود داشته یا پرونده حقوقی در دادگاه داشته اند؛ همچنین برخی از آنها، تعاونی‌های مسکنی هستند که اعضا با هیئت مدیره تعاونی مشکل داشته اند؛ به این واحدها ضرب العجل داده ایم که تا پایان شهریور ساختشان به اتمام برسد.

وی ادامه داد: ۳۴ هزار و ۳۰۸ واحد مسکن مهر از ۴۶ هزار و ۸۶۲ واحد نیمه ساخت، دارای عارضه‌های بزرگ‌تری هستند که شامل ۱۰ هزار و ۶۰۸ واحد دارای پروند حقوقی، ۱۴ هزار و ۱۴۳ واحد فاقد متقاضی، ۳ هزار و ۵۱۳ واحد با پیشرفت زیر ۳۰ درصد و ۶ هزار و ۴۴ واحد نیز تعاونی ساز هستند که مشکلات تعاونی خود را دارند، می‌شود. اگرچه پیگیری واحدهای دارای پرونده حقوقی جزو وظایف ما نیست، اما مرتباً در جلساتی با وزارت تعاون، قوه قضائیه، شورای حفظ حقوق بیت المال و دیگر جلسات پیگیر وضعیت این واحدهای مسکن مهر بوده ایم. واحدهای بدون متقاضی هم یا کلاً متقاضی از اول نداشته اند یا اینکه متقاضی داشته ولی آورده نداده اند و از لیست مسکن مهر خارج شده اند.

شاکری بیان کرد: برخی پروژه‌ها دیگر با ۴ تا ۵ میلیون تومان حل نمی‌شود بلکه ۱۵۰ میلیون تومان می‌خواهد تا تکمیل شوند؛ طبق قانون ما اجازه کمک به تکمیل واحدهای مسکن مهر اعم از زیرساخت، انشعابات یا شبکه آب و فاضلاب و برق و خدمات روبنایی مانند کلانتری و مدرسه و درمانگاه کمک کرده ایم که در سال ۹۹ به ۲۷۰ و در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۰ میلیارد تومان مجموع این کمک‌های سازمان ملی زمین و مسکن رسید. در برخی پروژه‌های تعاونی ساز نیز هزینه خرید آسانسور یا درب ورودی واحد و امثال این بوده که بر اساس قانون بودجه سنواتی سال‌های اخیر انجام شده است.

وی تأکید کرد: مجموعاً حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر از هر ۳ دستگاه متولی این پروژه شامل شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین مسکن باقی مانده که احداث آنها هنوز تکمیل نشده است.

کد خبر 5501681 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن مهر وام مسکن مهر سازمان ملی زمین و مسکن شرکت عمران شهرهای جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بانک مسکن روسیه بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی وزارت صنعت معدن و تجارت نهاده های دامی قانون چک صادرات غیرنفتی بورس قیمت خودرو بانک کشاورزی بانک مرکزی وام ودیعه مسکن سازمان بنادر و دریانوردی شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر سازمان ملی زمین و مسکن مراجعه نکرده اند واحد مسکن مهر ۲ ۲ میلیون واحد راه و شهرسازی دفترچه اقساط تسهیلات مسکن مسکن مهر هیئت مدیره ۵۹۴ هزار هزار واحد نیمه ساخت ۴۶ هزار ساخته شد پروژه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد

«شکرستان» با پردازش‌های خوبی که روی موضوعات روز و آداب و رسوم ایرانی دارد، ازجمله پویانمایی‌های موفق رسانه ملی است که می‌توان گفت حالا ۱۸ ساله شده است.با تهیه‌کننده «شکرستان» روند شکل‌گیری این پویانمایی جذاب را مرور کردیم و درباره فصل جدید و در حال پخش «شکرستان» و مختصاتی که دارد گفتگو کردیم.

سیدمسعود صفوی درباره ماجرای تولد و شکل‌گیری «شکرستان» اینگونه توضیح داد: ۱۸ سال پیش که تصمیم به ساخت پویانمایی «شکرستان» گرفتیم، هدف‌گذاری کردیم که پویانمایی تولید کنیم که چند ویژگی شاخص داشته باشد. نخست اینکه تولید انبوه داشته باشیم و از طرف دیگر محبوب عموم، طبقات و گروه‌های سنی مختلف واقع شود.

وی افزود: تا قبل از «شکرستان» تقریباً برنامه‌ای به این شکل در کشور نداشتیم و می‌خواستیم صنایع مختلف جانبی در پی تولید آن راه بیفتد. می‌خواستیم این پویانمایی همچون آینه‌ای، بازتاب‌دهنده وضعیت جامعه باشد و آنچه مخاطب می‌بیند برایش آشنا باشد. از طرف دیگر زمانش فرا رسیده بود که همچون دیگر نقاط جهان اثری خلق کنیم که محصولات جانبی مانند عروسک داشته باشد.

تهیه‌کننده «شکرستان» با بیان اینکه به لطف خدا فکر «شکرستان» در جمع دوستانی شکل گرفت که همگی از بهترین‌های ادبیات کودک، طراحی فضا و صداپیشگان بودند، گفت: تلاش‌های صادقانه گروه، عاملی شد تا زحمت جمع به نتیجه برسد و مخاطب از دیدن این برنامه لذت ببرد.

 هم‌نوایی ساختار و محتوا با فرهنگ ایرانیان

صفوی گفت: اگر دقت کنید مهم‌ترین مسئله‌ای که در «شکرستان» به چشم می‌خورد، ارتباط ساختار و محتوای آن با فرهنگ و زندگی روزمره ایرانیان است. وقتی مخاطب این اثر را می‌بیند، به‌خصوص مخاطب نوجوان ذهنش درگیر محتوا می‌شود و با شخصیت‌های داستان و هنرمندان پشت‌صحنه همذات‌پنداری می‌کند. به‌عنوان‌مثال مخاطب با شنیدن صدای مرحوم استاد مرتضی احمدی یا موسیقی سنتی جلال ذوالفنون هم‌مسیر می‌شود و در کنار داستان شخصیت‌های فرهنگی را نیز می‌شناسد و بین مخاطب و «شکرستان» مانعی باقی نمی‌ماند.

وی در خصوص ساختار پویانمایی آن گفت: مخاطب در شکرستان با وقایع و اتفاقات ناملموس روبه‌رو نیست و وقتی معماری «شکرستان» را می‌بیند، می‌داند که مابازای آن در معماری ایران، چون یزد، اصفهان و تبریز وجود دارد و از آن آثار الهام گرفته شده است. به‌عنوان‌مثال در این پویانمایی مناره علی اصفهان را می‌بینیم یا در طراحی لباس‌ها از مینیاتور استفاده شده که همه و همه نشان از اصالت و تاریخچه آن است.

صفوی درباره اینکه در انتخاب ساختار شکرستان هوشمندانه عمل شده است، تصریح کرد: در «شکرستان» از حرکت‌های خیمه‌شب‌بازی الهام گرفته‌ایم و از همه مهم‌تر ساختار تعزیه‌ای و معین‌البکایی است که طرفداران خاص خود را دارد. در «شکرستان» هر مناسبتی با ذهن مخاطب درگیر می‌شود و مخاطب را شکار می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که معیارتان در طراحی شخصیت‌ها چه بوده، گفت: در «شکرستان» سعی کردیم برای همه شخصیت‌ها محل رجوعی داشته باشیم. شخصیت‌هایی که در این پویانمایی می‌بینید از معلم و قاضی گرفته تا نانوا و ... همه در محله‌های قدیمی‌شهرستان‌ها مابازای عینی دارند، از پیرزنی که همه را نصیحت و خطا‌های رهگذران را گوشزد می‌کند تا پسربچه بازیگوشی که با سروصدایش آرامش محله را به هم می‌ریزد. صفوی افزود: همه شخصیت‌های «شکرستان» را در زندگی روزمره به‌خصوص نسل قبل می‌بینیم و می‌شناسیم. برای همین از این افراد نگاه طنزآمیز و کاریکاتوری گرفته و در «شکرستان» آن را تبدیل به شخصیت کرده‌ایم.

این تهیه‌کننده در خصوص مانایی شخصیت‌ها چنین گفت: علت اینکه بازیگران «شکرستان» به یاد می‌مانند این است که ژرفانمایی (پرسپکتیو) و بُعد دارند و فقط تیپ نیستند؛ یعنی کاملاً تبدیل به شخصیت شده‌اند و مابازای آنان را دیده‌ایم و می‌شناسیم.

 زنده‌نمایی در شکرستان

صفوی، راز توفیق «شکرستان» را زنده‌نمایی آن دانست و گفت: پویانمایی فقط زیبایی و استفاده از استاندارد‌ها و بهترین روش‌ها و دستگاه‌ها نیست، بلکه زنده‌نمایی و روح قوی آن است که از صفحه شیشه‌ای بیرون می‌آید. در این‌صورت مخاطب فکر نمی‌کند این پویانمایی و نقاشی باشد. اگر روح کار قوی باشد، مخاطب همراهی می‌کند و وقتی شخصیت از صفحه شیشه‌ای و پرده سینما بیرون می‌آید، اثر محبوبی می‌شود.

«شکرستان» هم‌اکنون همچون جوانی ۱۸‌ساله شده و همچنان محبوب است. از دلایل این محبوبیت ۱۸ ساله پرسیدم که صفوی پاسخ داد: اگر ریشه‌های طرح در سنت‌های روایی، قصه‌گویی، نمایشی و سنت‌های هزارساله ملی باشد، ولو تولیدی تازه و حتی از کشور دیگری هم آمده باشد، ماندگار می‌ماند. وقتی فکر را خودی و درونی‌سازی کنیم مثل این است که مال خودمان است، مثل اتفاقی که هم‌اکنون در ژاپن شاهد آن هستیم.

 وی افزود: همان‌طور که می‌دانید خاستگاه پویانمایی، غرب است، اما ژاپنی‌ها آن را طوری خودی‌سازی کردند که انگار مبدأ انیمه (پویانمایی ژاپنی) از ابتدا آنجا بوده است.

 محبوبیت این اهالی شیرین

وی با بیان اینکه ۴۰ قسمت اول این مجموعه کاملاً بر اساس فرهنگ عامیانه و ضرب‌المثل‌ها، متل‌ها و زندگی روزمره بود و همین امر جزو نقاط قوت و محبوبیت‌های آن به شمار می‌رود، گفت:، اما از قسمت ۴۰ به بعد به جای توجه به ضرب‌المثل‌ها، در ابتدا داستان روی قصه‌های قدیمی متمرکز شدیم و به فراخور سیر داستان از ضرب‌المثل‌ها استفاده کردیم.

 پرهیز از تکرارزدگی

تهیه‌کننده «شکرستان» درباره مقابله با تکرارزدگی در این اثر گفت: مطمئن باشید وقتی تولید برنامه‌ای ۱۸ سال ادامه دارد، گروه تولید، مثل سرباز، همیشه آماده به رزمند. برخی کار‌ها با تجربه به دست آمده است، مثل خلق شخصیت‌ها و ایجاد فضا‌ها و ماجرا‌های جدید که به همت اتاق فکر میسر می‌شود. صفوی ادامه داد: در فصل‌های جدید به‌سراغ موضوعات جدیدی مثل محیط‌زیست، فناوری‌های جدید، مسائل اقتصادی و ... که مورد نیاز مخاطب است، رفته‌ایم.

صفوی تصریح کرد: از قسمت ۲۰۰ به بعد موضوعات کاملاً جدیدی، چون پزشکی بهداشتی و آب به جریان داستان اضافه شد. در هر دوره‌ای از «شکرستان» سعی کردیم ایده‌های خاصی را مورد کاوش قرار دهیم و به ذهن مخاطب بسپاریم و از قضا همین پرداخت‌ها باعث محبوبیت «شکرستان» شده است. کمااینکه توفیق بعضی از فصل‌ها را می‌توان در انتخاب موضوع و نحوه پردازش دانست. به‌عنوان‌مثال در فصلی که دوگانه‌ای بین ننه‌قمر و اسکندر شکل می‌گیرد از فصل‌های جالب «شکرستان» است و تناقض پیرزن و نوزاد، ماجرا‌های خنده‌داری را رقم می‌زند. معمولاً انتخاب برخی شخصیت‌ها باعث محبوبیت بعضی از قسمت‌ها می‌شود.

صفوی با مهم دانستن فکر‌های خوب در برنامه‌سازی گفت: قبل از اینکه کار به دست فیلم‌نامه‌نویس برسد، افراد صاحب‌نظری، چون قصه‌نویس، روان‌شناس، جامعه‌شناس و رفتارشناس در اتاق فکر، موضوعات مطرح‌شده را به به نقد می‌کشند و مسیر داستان‌سرایی را مشخص می‌کنند.

 پویانمایی در دوران تحول

تهیه‌کننده «شکرستان» از دوره تحول سازمان به نیکی یاد کرد و گفت: به نظرم دوره تحول در سازمان مرحله‌به‌مرحله و خوب پیش می‌رود، اما مهم‌ترین بحثی که به نظرم می‌رسد، به‌غیراز توجه به محتوا باید به شکل‌های جدید ارائه نیز توجه شود. با فرآیند و سرعتی که در فناوری و تغییر شکل ارائه تصاویر و رقبای وحشتناکی که در تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و خانگی در دنیا شاهدیم، در استفاده از شکل‌های جدید و ترکیب جذاب با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مدیران باید توجه بیشتری به شکل‌های جدید و ترکیبی کنند. در این زمینه خلأ احساس می‌شود و اگر به خود نیاییم میدان را به رقبای جهانی واگذار خواهیم کرد.

صفوی در خصوص نسل جدید و ذائقه آنان گفت: نسل جدید را که عادت به دیدن این نوع تصاویر دارد، نباید از دست بدهیم. پرداختن به شکل‌های نوین این امکان را به منِ برنامه‌ساز می‌دهد که روایت‌های فرهنگی کشورم را به شکل بهتری به تصویر بکشم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد