Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در پایان سفر دو روزه به تاشکند و دیدار با مقامات ازبکستانی بر ایجاد دولت فراگیر توسط طالبان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در توئیتی با اعلام پایان سفر دو روزه خویش به ازبکستان اظهار داشت که با معاون شورای امنیت، سرپرست وزارت خارجه و نماینده ویژه ازبکستان درباره افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با محوری خواندن نقش ازبکستان در حمایت از مردم افغانستان گفت که تاشکند به تامین برق افغانستان ادامه می‌دهد و رهبری ازبکستان درباره اولویت‌های مشترک یعنی تروریسم، حقوق بشر و ثبات با طالبان همکاری می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی افزود که هنگام حضور در تاشکند با یک نماینده سابق پارلمان از کابل، یک خبرنگار، یک کارمند سابق سازمان غیردولتی و شمار دیگری از افغان‌های ساکن ازبکستان نیز دیدار کرده است.

پاکستان: افغانستان به دولت فراگیر نیاز داردتاکید نماینده اتحادیه اروپا بر لزوم ایجاد دولت فراگیر در افغانستانتاکید روسیه بر ایجاد دولت فراگیر؛ وضعیت افغانستان نباید دچار فرپاشی شود

وست گفت که همه آن‌ها ضمن ابراز نگرانی درباره حقوق زنان در دولت طالبان تاکید کردند که جوانان افغان باید بخشی از ترسیم آینده کشورشان باشند.

به گفته نماینده ویژه آمریکا، آن‌ها همچنین برقراری آشتی ملی بین نسل‌ها و جوامع مختلف در افغانستان را برای صلح پایدار ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند که روند سیاسی فراگیر شکل گیرد که شامل مردم افغانستان باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا ایجاد دولت فراگیر نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900620

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم