Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در دیدار با «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در شهر بیشکک اظهار داشت: اجرای خط آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان می‌تواند گامی مهم در جهت افشای کامل پتانسیل ترانزیتی منطقه باشد.

در این دیدار، در زمینه اولویت‌های همکاری در سازمان همکاری شانگهای، توسعه بیشتر تعاملات بین کشورهای عضو سازمان در زمینه تامین امنیت منطقه‌ای، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین موضوع توسعه ظرفیت حمل و نقل و لجستیک کشورهای آسیای مرکزی و اوراسیا را مطرح کردند.

جباراف گفت: اجرای عملی پروژه ساخت راه آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان می‌تواند گام مهمی در جهت افشای کامل پتانسیل ترانزیتی منطقه باشد که نه تنها کشورهای ما، بلکه بسیاری از کشورها و مناطق کل قاره اوراسیا را به هم متصل خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که به منظور تقویت روابط فرهنگی و بشردوستانه بین کشورهای این سازمان، به ابتکار قرقیزستان، مرکز فرهنگی سازمان همکاری شانگهای در بیشکک ایجاد شد.

مینگ همچنین ابراز اطمینان کرد که اجرای پروژه ساخت این خط آهن از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای خاطرنشان کرد که ابتکارات و پیشنهادات رئیس جمهور قرقیزستان در مورد توسعه بیشتر سازمان به ارتقای بیشتر سازمان همکاری شانگهای کمک خواهد کرد.

در پایان این دیدار، طرفین بر تقویت بیشتر همکاری‌های مثمر ثمر در داخل سازمان همکاری شانگهای در تمامی زمینه‌ها ابراز امیدواری کردند.

لازم به ذکر است دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در مدت اقامت خود در بیشکک، در مجمع اقتصادی اوراسیا نیز شرکت کرد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای‌ شدند. هم اکنون ایران نیز در حال طی کردن مراحل و فرآیندهای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای هستند.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: راه آهن چین قرقیزستان ازبکستان سازمان همکاری شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه