Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه ماه ذی‌القعده و دهه مبارک کرامت، کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور در حرم مطهر رضوی از امام رئوف اذن اعزام گرفتند تا جای جای ایران اسلامی را با شمیم معطر رضوی عطرآگین کنند و دل‌های عاشقان را به حرم آسمانی حضرت رضا(ع) گره بزنند.

به گزارش قدس انلاین، پس از دو سال کرونایی، امسال خادمان حضرت رضا(ع) دوباره توفیق یافته‌اند در دهه کرامت و در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، عازم شهرهای مختلف کشور شوند و میهمان مردمی باشند که اگرچه فرصت تشرف به مشهدالرضا(ع) را نداشته‌اند اما دلگرم‌اند به اینکه، خادمان حرم آقا، عطر این قطعه بهشت را به شهر و دیار آنها می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مراسم اذن اعزام این کاروان‌ها با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و خادمان حضرت، پس از کسب اجازه از امام رضا(ع)، آماده حرکت به سمت استان‌های مختلف کشور شدند.
  پراکنده شدن حال و هوای صحن‌های حرم در سراسر کشور مجتبی مختاری؛ مدیر عامل موسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که یک سال دیگر در ایام ولادت ولی نعتمان حضرت ثامن الحجج(ع) توفیق اعزام سفیران رضوی به سراسر کشور حاصل شد تا بتوانیم نور و مهر امام را در اقصی نقاط کشور پراکنده کنیم. وی افزود: با اعزام خدام علی بن موسی الرضا(ع) به استان‌ها و شهر و روستاهای مختلف، در واقع فضای صحن و سرای رضوی و حال و هوای محبت و ارتباط دلی بین امام و ماموم در سراسر کشور پراکنده می‌شود و شهر و دیار و محلات مختلف به یمن حضور این کاروان عطر و بوی حرم مطهر رضوی را استشمام می‌کنند و حس و حالی که مردم در مواجه با پرچم رضوی دارند گواه این مدعاست. مختاری در ادامه گفت: وقتی کسی تاکنون توفیق زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) را نداشته، یا سال‌ها از آخرین زیارتش می‌گذرد و حالا به یک باره با سفیران حضرت که به شهر آنها رفته‌اند مواجه می‌شود، انقلابی در دل‌هایشان به پا می‌شود که علتش چیزی جز توجه خود امام نیست و مشابه همان زیارت واقعی در مشهد مقدس است. مصداق واقعی یک زیارت وی خاطرنشان کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید فقط یک حرکت اصیل فرهنگی و تبلیغی نیست بلکه یک زیارت واقعی است که آداب خاص خود را دارد و باید همان آداب حضور در حرم را با حضور این کاروان‌ها در روستاها، زندان‌ها، بیمارستان‌ها و جشن‌های شهری پیاده کرد و خادم زائران حضرت در این برنامه‌ها بود. مختاری همچنین تصریح کرد: شما خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) در این دو هفته ردای خدمت می‌پوشید تا به نمایندگی از حضرت، گوشه‌ای از الطاف و رافت ایشان را با خود به سراسر کشور به ارمغان ببرید.
اعزام ۱۷۵ خادم در قالب ۶۵ کاروان 
مختاری گزارشی آماری از کاروان‌های زیر سایه خورشید هم ارائه کرد و گفت: در دهه کرامت امسال ۱۷۵ خادم در قالب ۶۵ کاروان به نقاط مختلف کشور اعزام خواهند شد. انتهای پیام منبع: آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دهه کرامت کاروان های زیر سایه خورشید حرم مطهر رضوی کاروان های زیر سایه خورشید سراسر کشور کاروان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس