Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف»، ئیس جمهور قرقیزستان در مصاحبه‌ای خاطر نشان کرد روسیه هیچ گونه مخالفتی با پروژه خط آهن «چین، قرقیزستان و ازبکستان» ندارد.

وی گفت: 20 سال است که تلاش می‌کنیم این مسیر را بسازیم. اما ساخت و ساز تا این مدت طول کشیده است. قبل از آن هیچ کس نمی‌توانست به روسیه توضیح دهد که ما به این راه آهن مانند آب نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی نیم ساعت در مورد این موضوع با رئیس جمهور روسیه صحبت کردم.

جباراف افزود: در آخر پوتین گفت که مخالفتی با این طرح ندارد.

رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به اینکه از سال آینده ساخت راه آهن آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد که پروژه آن با مشارکت سه طرف (قرقیزستان، ازبکستان و چین) در حال آماده سازی است.

وی گفت: اگر این مسیر را بسازیم، ما از وضعیت «بن بست» خارج می‌شویم و تبدیل به یک کشور ترانزیتی می‌شویم. مشاغلی ایجاد خواهد شد و به اقتصاد رونق خواهد بخشید.

 لازم به ذکر است که بنا بر اعلام نخست وزیر قرقیزستان، ساخت خط آهن چین - قرقیزستان – ازبکستان امسال در پاییز آغاز می‌شود.

گفتنی است که اولین بار در مورد این پروژه در اواسط دهه 1990 صحبت شد، زمانی که چین به طور فعال ساخت و ارتقا زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای خود را شروع کرد. در همان زمان، اولین اسناد در مورد ایجاد کمیسیون در راه آهن امضا شد که شامل نمایندگان سه کشور چین، قرقیزستان و ازبکستان بود.

 در سال 2003، اولین مطالعه امکان سنجی این پروژه ارائه شد که کوتاه ترین مسیر را از طریق قلمرو جمهوری قرقیزستان از طریق گذرگاه «توروگارت» در نظر گرفت و در سال جاری، مسئولان با جدیت بیشتری در مورد اجرای این پروژه صحبت کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: جباراف ولادیمیر پوتین راه آهن چین قرقیزستان ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی

شما شهروندان عزیز در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

عدم پیشرفت مسکن ملی متقاضیان بجنورد را در نیمه راه گذاشت

تنکابنی‌ها در انتظار دریافت کلید طلایی مسکن ملی

روند کند ساخت مسکن ملی متقاضیان سیرجانی را گلایه‌مند کرد

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، در لینک زیر مشاهده کنید.

ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است

ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی