Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:59:15 GMT

اجرای سومین دوره طرح قرار دوازدهم در دهه کرامت

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۲۸۸۷

اجرای سومین دوره طرح قرار دوازدهم در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف گفت: سومین دوره قرار دوازدهم در روز دوازدهم خرداد در سراسر بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف با اشاره به همزمانی سومین دوره طرح قرار دوازدهم با ایام دهه کرامت و ایام بزرگداشت مقام و منزلت امامزادگان واجب التعظیم خاطرنشان کرد: تکریم مقام امازادگان علیهم السلام، تداوم راه و نشر اندیشه آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعاً یکی از دغدغه‌ها و اقدامات این بزرگواران خدمت به افراد کم برخوردار و اقشار آسیب پذیر جامعه است و اگر هم اکنون در میان جامعه حضور ظاهری داشتند یکی از کارهایی که عاشقانه به آن می‌پرداختند خدمت به محرومان بود.

معممی مقدم با اشاره به اینکه، قرار دوازدهم طرحی برای فراهم کردن امکان مشارکت مردمی به منظور ارائه خدمات اجتماعی به محرومان است تصریح کرد: طرح قرار دوازدهم در پی آن است که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی و مواسات، مؤمنین و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان سوق دهد.

وی یادآور شد: اکنون هر که می‌خواهد در مسیر اهل بیت علیهم السلام قدم بردارد و در راستای تکریم ذریه پیامبر اعظم (ص) گام بردارد، می‌تواند با مراجعه به حرم مطهر امامزادگان در این امر خیر مشارکت کند.

معممی مقدم با اشاره به دغدغه اصلی تدوین و ابلاغ طرح قرار دوازدهم افزود: تدوین طرح قرار دوازدهم اولاً نشان از دغدغه‌مندی متولیان بقاع متبرکه نسبت به مسائل اجتماعی پیرامون خود دارد و ثانیاً اجرای این طرح در راستای ارائه خدمات اجتماعی و تلاش برای افزایش سرانه سلامت اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح که با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد کم‌برخوردار اجرا می‌شود و برآن است تا مجموعه‌ای از خدمات اجتماعی را بر اساس نیازهای منطقه پیرامونی بقاع متبرکه ارائه و نسبت به رفع آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت اجتماعی مناطق پیرامونی بقاع متبرکه نشر مؤثر داشته باشد.

کد خبر 5503866 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه قرآن سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی نشست علمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم دهه کرامت انقلاب اسلامی ایران محمد مهدی اسماعیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی عراق انقلاب فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح قرار دوازدهم بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیرو‌های تحت امر در انجام مأموریت‌ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط‌های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقا تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می‌شویم:

- انتظار می‌رود مسئولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

- انتظار می‌رود اکنون که فراجا با دغدغه مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت‌های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیرو‌های دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

- مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان