Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: ساختمان‌های نا ایمن استان قزوین توسط پدافند غیرعامل شناسایی و برای ایمن سازی آنها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین روز سه‌شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع پدافند باید به سطحی از آمادگی برسیم که در مواقع خطر و بحران با مدیریت هرچه بهتر، امور را انجام داده تا در روند اجرا با مشکل روبرو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تجربه سال‌های گذشته و شرایط کشور، وقوع وقایع نامطلوب ممکن است برای کسانی که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند مدیریت این شرایط سخت باشد اما فلسفه ایجاد پدافند و تأکید رهبر معظم انقلاب برای تقویت ساختار پدافندی کشور در همین راستا تعریف شده است.

اعلایی گفت: حادثه ناراحت کننده آبادان به دلیل بی دقتی، بی برنامگی و نبود نظارت اتفاق افتاده که به معنای واقعی کلمه تأمل برانگیز و ناراحت کننده است و این اتفاق اولین بار نیست که در کشور رقم می خورد و شاید هنوز هم درس لازم را از این حوادث نگرفته ایم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با نگاه جامع به موضوعات پدافندی توجه شود یادآورشد: در فضای ساختاری وزرات کشور دو سازمان پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به عنوان موثرترین رکن اعمال حاکمیت در شرایط خطر و بحران در نظر گرفته شده و عملکرد مطلوب این دو مجموعه تأثیر بسزایی در مدیریت امور دارد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: قزوین به عنوان یکی از استان‌های حادثه خیز کشور به حساب می آید و باید کارگروه های تخصصی با اولویت گذاری مناسب موضوعات را پیش ببرند.

وی افزود: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور درباره ساختمان‌های نا ایمن، پدافند غیرعامل استان و کارگروه تخصصی این بخش باید به شکل جدی تری پیگیر باشند و در یک دوره زمانی مشخص این ساختمان‌ها شناسایی و اقدام به موقع برای ایمن سازی آنها صورت گیرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین محمد مهدی اعلایی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست ارزیابی اولیه بارندگی‌های اخیر با اشاره به احتمال بارش‌های جدید در استان، بر نظارت و ارزیابی ایمن سازه‌های آبی و خاکی تاکیدکرد و اظهار داشت:خوشبختانه در یک ماه گذشته استان شاهد بارش‌های خوبی بود و همین امر باعث ذخیره آب در سازه‌های آبی و خاکی سطح استان شد.
 وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.
ملک زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب، افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن سازی آن را ارائه کنند.
مدیرکل بحران در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت کشاورزان، باغداران و مالکان قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی مناطق خود مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور