Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:40:24 GMT

کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع آب ورود جدی کرده است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۴۲۶۰

کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع آب ورود جدی کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با تاکید بر اینکه کشور ما در حکمرانی آب مشکل دارد، این موضوع کاملا روشن است، افزود: معضل آب موضوع ملی است و باید فکری به حال آن کرد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم استان در دوره یازدهم مجلس موضوع مهم آب را از همان روزهای آغاز کار خود مورد توجه قرار داده و نسبت به این موضوع دغدغه داشته‌اند و باید به این مهم توجه کرد که طی مدت ۲ سال پیگیری  جلسات متعددی برای حل مشکلات با مدیران در سطح ملی و استانی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با بیان اینکه توقع مان از دولت انقلابی دولت سیزدهم و وزیر نیرو، تصمیم جهادی، انقلابی و عملیاتی در حوزه آب استان است، ادامه داد: طی بازدید امروز واژه اگر بسیار شنیدم، که اگر چنین  و چنان شود، بررسی می کنیم که کار از این حرفها گذشته و انتظار بعد از این سفر حل مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه خروجی جلسه بر این باشد که ده ها بررسی دیگری انجام گیرد، این موضوع نتیجه ای ندارد، اظهار داشت: چرا که اتلاف وقت رخ می دهد و حرف آخر من این است که برای حل مشکلات استان زنجان در حوزه آب تصمیمات جدی و اقدامات بنیادی اتخاذ و انجام شود.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلای با تاکید بر اینکه توقع و انتظار ما از وزارت نیرو برای حل مشکلات موجود در حوزه آب استان زنجان بسیار روشن است، ادامه داد: واقعیت این است که در حق استان زنجان  در تخصیص آب اجحاف شده و وزیر باید با تصمیم عادلانه برای حل مشکل با شاخص‌های تعیین شده اقدام کند، چرا که تخصیص آب در این استان بسیار پایین است.

وی تاکید کرد: موضوع آب جزو اولویت های مهم استان است و خروجی مشخص بودن خروجی جلسات باید ملموس و روشن باشد و در واقع تصمیمات تاریخی اتخاذ شود.

شجاعی همچنین با بیان اینکه شهرهای ابهر و خرمدره بحرانی‌ترین اوضاع در حوزه آب را دارند و باید اقدامات فوری انجام گیرد، افزود: اگر برای حل این مشکلات اقدامی انجام نشود، ما به تولد یک بحران در آینده کمک کرده‌ایم چرا که دشت‌های ابهر و خرمدره و سلطانیه بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار گرفته‌اند، مطالبه اصلی بوده و برای این مسائل نباید به آینده حواله کنند.

 نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده حل مشکلات آب ابهر و خرمدره از طریق آب های شمالی شهرستان خرمدره از طریق سفیدرود امکان پذیر است و از مخازن آب شهرهای هیدج و صائین قلعه استان مشکل دارند و از طرفی شبکه آبرسانی فرسوده و هدر رفت آب در این مناطق وحشتناک است.

حجت الاسلام شجاع همچنین با اشاره به اینکه چمن سلطانیه که از سرمایه های شهرستان و استان زنجان محسوب می‌شود مشکلاتی دارد، خاطر نشان کرد: این چمن ۲ هزار متر مربعی که بخشی از آن نابود شده است و اگر باقیمانده آن فکری نشود، فاجعه زیست محیطی برای منطقه به وجود خواهد آورد و  و دیگر برای ریزگردها نباید منتظره عراق یا سوریه باشیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ابهر خرمدره حسن شجاعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ابهر خرمدره مجلس شورای اسلامی ابهر خرمدره حسن شجاعی خرمدره و سلطانیه استان زنجان حوزه آب حل مشکلات برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

به گزارش ایران جیب، عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت‌وساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد