Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عدم پرداخت‌ها در سال‌های گذشته باعث شده در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: قوانین زیادی در حمایت از خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران وجود دارد که متأسفانه به صورت کامل محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

19 درصد قوانینی که بار مالی دارد تاکنون به صورت کامل اجرا شده است. سایر قوانین یا اصلاً اجرا نشده‌اند یا آیین‌نامه آن نوشته نشده و یا ناقص اجرا شده‌اند به این معنا که در سال‌هایی انجام شده و در سال‌هایی انجام نشده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بخشی از هزینه بلیط هواپیما و قطار خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سال‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای منابع مالی بوده پرداخت شده و پس از آن قطع شده است و این عدم پرداخت باعث شده در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌ها، دانشگاه‌ها و برای شهریه ایثارگران به مراکز مختلف بدهکار باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بین قوانینی که در حوزه ایثارگران مصوب شده و مواردی که اجرایی شده است تفاوت وجود دارد، گفت: در حوزه استخدامی‌ها متوسط سهمیه استخدام ایثارگران سرجمع ۳۰ درصد بوده ولی هم‌اکنون در لیست اعضای ایثارگر کارکنان دولت کمتر از ۱۰ درصد ایثارگران حضور دارند، پس مشخص است که در تمام این سال‌ها که مطابق قوانین باید ۳۰ درصد استخدام‌ها از میان ایثارگران باشند قانون اجرا نشده است.

قاضی زاده هاشمی درباره موضوع اشتغال ایثارگران، گفت: موضوع اشتغال مشکل همگانی است و دولت یک برنامه جدی اشتغال دارد و ما سبد ایثارگران را همان برنامه اشتغال دولت قرار داده‌ایم و هر جا شغلی تولید می‌شود ۱۰ درصد آن متعلق به ایثارگران است یعنی برنامه‌ای که اکنون شورای عالی اشتغال و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌کنند، عمومیت دارد و براساس مهارت‌ها، توانایی‌ها و آموزش‌هایی که می‌بینند مسئله اشتغال عزیزان حل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره درمان ایثارگران نیز گفت: ما از طریق بیمه‌های تکمیلی، خدمات درمانی را دنبال می‌کنیم البته بنیاد شهید و امور ایثارگران چند واحد ارائه کننده خدمات درمانی دارد اما عمده خدمات بنیاد از طریق بیمه‌های تکمیلی است. بیمه‌های تکمیلی در مورد ایثارگران توانایی پرداخت مفید را نداشتند زیرا همیشه منابع آنها از مصارفشان کمتر بود به عنوان مثال سال ۱۴۰۰ که مصارف آنها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود پولی که در بودجه برای آنها پیش‌بینی شده بود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: مسلما بنگاهی که نمی‌تواند هزینه‌های خود را پرداخت کند، خدمات خود را کاهش می‌دهد و این موضوع موجب نارضایتی ایثارگران شده بود. با کمک و لطفی که مجلس و دولت انجام دادند سرانه هر ایثارگر برای بیمه تکمیلی از ۱۶۷ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت البته اینگونه نیست که این ۳۵۰ هزار تومان بتواند همه هزینه‌ها را پوشش بدهد به خصوص اگر یارانه دارو به ما داده نشود. اخیرا اعلام شد که رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نامه‌ای خدمت رئیس جمهور نوشته‌اند که با آزادسازی قیمت‌ها به‌خصوص ایثارگران، جانبازان اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند و عمدتاً داروهای آنها وارداتی هستند، دچار مشکل می‌شوند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت پیش‌بینی‌های لازم در مورد یارانه داروی جانبازان ادامه داد:  بر اساس محاسبات صورت گرفته از محل آزادسازی یارانه دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو باید به بنیاد کمک شود. البته من مبلغ دقیق آن را نمی‌دانم اما با احتساب ارز ۴۲۰۰ تومانی، سرانه‌ای را که ما پیش‌بینی کرده‌ایم پوشش پیدا می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: متأسفانه اینگونه است که ما ابتدا بودجه را می‌بینیم و بعد از اینکه سقف اعتبارات بسته می‌شود حداقل دستمزد قانون کار و تعرفه پزشکی تعیین می‌شود. متوسط  در این بخش ۱۰ درصد رشد پیش بینی شد اما تعرفه پزشکی ۲۰ درصد رشد پیدا کرد یا اینکه حداقل دستمزدها مطابق قانون کار حدود ۵۵ درصد رشد کرد. اینها مازاد بر اعتبار می‌شوند و ما را در اجرای درست قوانین دچار اشکال می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنیاد شهید جانبازان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میلیارد تومان پیش بینی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو / اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

توضیحات قالیباف درباره حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی از برنامه هفتم

حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با اشاره به جز ۱ بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ لایحه برنامه هفتم پیشرفت یا تاکید بر اینکه در حق سازمان تامین اجتماعی جفا شده‌ است، گفت: در این حکم آمده بود که دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند اما کمیسیون این حکم را بررسی نکرده و آن را به صورت کلی حذف کرده است.

وی افزود: با حذف این حکم، کاری کردیم که از این به بعد دولت نمی‌تواند حتی یک ریال از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. نیاز است که در این زمینه مجددا رای‌گیری شود تا بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رزن با با تاکید بر اینکه بعد از رای گیری، دیگر امکان بازگشت به آن وجود ندارد، گفت: سیاست برنامه هفتم این بود که هر سال ۹۰ همت، ۱۲۰ همت و حتی از اموال بابت طلب‌های سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود و هر کدام از این‌ها که پرداخت می‌شود اما به دلیل به روز شدن بدهی‌های سازمان از بدهی‌های دولت کم نمی‌شود.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که دولت از ابتدای اجرای برنامه هفتم، نباید بدهی قطعی‌اش را به تامین اجتماعی تعویق بیندازد. امسال پیش بینی ما این بود که دولت باید ۱۷۰ همت بگذارد یا حداقل ۱۴۰ همت بگذارد تا بدهی برای سال ۱۴۰۳ ایجاد نشود اما دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ همت را ارئه داد اما ما در بودجه ۱۳۰ همت را تصویب کردیم.

قالیباف گفت: از طرف دیگر متقابلاً گفتیم که کاری نداریم که طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت چقدر است، هر چقدر که حسابرسی اعلام کرد، آن مبناست و دولت باید در طول ۵ سال باید پرداخت دیون عقل مانده‌اش مشروط بر اینکه دیون جدید ایجاد نکند، اقدام کند اما به هر حال شورای عالی نظارت با بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ مخالفت کرده و پیشنهاد حذف آن در صحن رای آورده است.

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

کد خبر: 1229019 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام