Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شهردار همدان به سئوالات رخ داده و برخی حاشیه‌سازی پیرامون سفرش به بالی اندونزی توضیح داد‌ و گفت: در همدان حاشیه بر متن غلبه دارد و این مسئله نیز توان زیادی می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مسعود حسینی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حاشیه های پیش آمده پیرامون سفر وی به بالی اندونزی برآب شرکت در یک همایش بین‌المللی اظهار داشت: از اصحاب رسانه برای توجه به ابعاد مختلف سفر و پرداختن به نقاط قوت و ضعف این سفر قدردانی میکنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانستن حق مردم است و ما نیز به این مطالبات پاسخ می‌دهیم افزود: از مردم میخواهم همدان را در قامت شهری در فضای بین المللی ببینند چرا که این نگاه در رشد و توسعه شهر اهمیت دارد.

شهردار همدان با ابراز گلایه از اینکه در همدان حاشیه بر متن غلبه دارد و این مسئله نیز توان زیادی میگیرد به همین دلیل این حق مردم است که حاشیه ها توان مدیریتی مدیران را نگیرد توضیح داد: امروز عقب افتادگی همدان و عدم پیشرفت آن سوال اصلی و جدی ماست.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه پیشرفتی در جامعه رخ دهد همراهی و همدلی مردم و مسئولان یک اصل است که خوشبختانه در همدان وجود دارد ادامه داد: ما در شهرداری نیز به دنبال همدلی بوده ایم چرا که یک نهاد خدمت رسان هستیم پس به خود اجازه قطبی سازی را نمی‌دهیم هرچند مردم نیز به ما اجازه نمی‌دهند که وارد فضای اختلافی شویم.

حسینی با این توضیح که اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید چند راهکار داشته باشیم که یکی از آنها ایجاد ارتباطات بین المللی است افزود: ما نباید این فرصت های بزرگ را بسوزانیم.

وی درباره دلایل انجام این سفر با بیان اینکه شاید اشکال از ماست که به تشریح زحمات افراد در حوزه تاب آوری برای ایجاد دبیرخانه کشوری تاب آوری در همدان و کسب مقام بین‌المللی در این حوزه نپرداختیم اظهار داشت: در حال حاضر چند کار بنیانی در شهرداری همدان در حال اجراست که می‌توان به ایجاد بسترهای خدمات الکترونیک، مبارزه با فساد، ایجاد شهرداری هوشمند، ایجاد خزانه داری و غیره اشاره کرد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه مسیر درستی در شهرداری شروع شده و در بخش ساختار سازمانی نیز به زودی اقدامات خوبی صورت میگرد که اگرچه هزینه بر است اما به نفع مردم خواهد بود مطرح کرد: در بخش ایجاد شفافیت نیز از رسانه ها تقاضا داریم ما را یاری کنند تا مشخص شود اعتبارات کجا هزینه می‌شود.

وی با این توضیح که ما باید در عرصه شرکت در همایش ها و نمایشگاه های بین المللی فعال بوده و بعد گردشگری همدان را تقویت کنیم عنوان کرد: در این نشست بین المللی دستاوردهای خوبی برای همدان به دست آمد. 

حسینی ادامه داد: در این همایش مدلی به نام مدل همدان نمایش داده شد که در بحث تاب آوری لازم است به عنوان دبیرخانه کشوری در استان و کشور اجرا شود و در اصل چون این مسئله و اجرای آن اهمیت دارد سازمان ملل نیز اقدام به دعوت از شهرداران 20 شهر جهان از جمله شهردار همدان کرد.

وی بیان کرد: در این همایش بین المللی شهرداران میهمان شهردار بالی بودند علاوه بر این حاشیه این اجلاس نیز برای ما بسیار با اهمیت است چرا که این همایش ها ظرفیت ها و دسترسی هایی دارد که در شرایط عادی برای کسب و ایجاد هر کدام از آن ارتباطات‌، باید تلاش زیادی کرد. 

شهردار همدان با تاکید براینکه نباید این فرصت بزرگ را که به دعوت سازمان ملل رخ داده و هزینه ای هم برای شهر نداشته است را بسوزانیم عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های بین المللی برای اجرای برخی پروژه ها در همدان جهت بهره مندی بیشتر از فرصت ها، ایجاد بستر برای جذب سرمایه گذار در بخش پسماند، استفاده از ظرفیت انرژی های نو، تبدیل شهر همدان به مرکزیت غرب آسیا با توجه به قابلیت های همدان، اعلام آمادگی دفتر کشوری تاب آوری شهرداری همدان به عنوان مرکز آموزش کشورهای فارسی زبان و دیگر کشورهای آسیایی از جمله اهداف پیگیری شده در این سفر بود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف نیاز به تیم های جدی داریم کما اینکه در تلاشیم واحد بین الملل شهرداری را نیز فعال کنیم مطرح کرد: در بحث تاب آوری زحمات بسیاری کشیده شده است چرا که ورود به عرصه ای که دیگران به آن ورود نکرده اند نیز یک فرصت است اتفاقی که از سالهای گذشته آغاز شده و اقدامات خوبی در عرصه بین المللی و کشوری انجام شده است.

حسینی با این توضیح که در سطح دنیا تنها هزار شهر به مسئله تاب آوری ورود کرده اند و به همین دلیل این اقدامات میتواند نقطه قوتی برای ما باشد گفت: با وجود کارهای انجام شده معتقدم راه برای رسیدن به نقطه مطلوب بسیار است.

وی درباره انتشار اطلاعات و برخی اسناد در شهرداری همدان پیرامون سفر وی اظهار داشت: همکاران ما افراد بسیار سالمی هستند و این اتفاق را خیر می بینم به همین دلیل دوست دارم رسانه ها به این موضوع بپردازند که چگونه این سند مالی که محرمانه بوده و انتشار آن جرم است، منتشر شده است؟ 

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرداری اگر خلافی رخ دهد قانونی رخ می‌دهد پس نباید در عرصه مبارزه با فساد راه را گم کنیم چرا که فساد و تخلف با هم فرق دارند، افزود: تنخواه در نظر گرفته شده برای این سفر برای هزینه های اضطراری و غیر پیش بینی شده در سفر بود که 50 میلیون تومان آن قبل از سفر و مابقی آن یعنی 230 میلیون باقی مانده امروز به حساب شهرداری باز گردانده شد. 

وی با اشاره به اینکه باقی هزینه سفر مانند اسکان، ایاب و ذهاب وغیره نیز توسط میزبان پرداخت شده است عنوان کرد: سفر برای شهرداری همدان رایگان بود و برای اینکه هزینه ای نداشته باشد همراهی نیز با خود نبردم.

سفر رئیس مجلس به استان همدان| بازدید میدانی قالیباف از سد مخزنی گرین نهاوند/ گفت‌وگوی بدون واسطه با مردم + تصاویررأی دادگاه فصل‌الخطاب پروژه میدان بار همدان شد

حسینی ادامه داد: از دغدغه همه بر این حساسیت ممنونم اما باید فضا را به گونه ای مدیریت و تمرین کنیم که حاشیه بر متن غلبه نکند پس اگر میخواهیم بین المللی شویم باید از خود شروع کنیم.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری همدان شهردار همدان بین المللی تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به اظهارنظرها نسبت به گزارش این مرکز درباره گردشگری اعلام کرد: این گزارش مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ با اشاره به شرایط کرونای و مرتبط به عملکرد دولت‌های قبل و غیرمرتبط با عملکرد دولت فعلی است که حداقل انتظار می رفت مسئولان دولت قبل به این موضوع واکنش نشان می‌دادند و نه مسئولان دولت فعلی.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: پس از انتشار گزارشی از سوی این مرکز با عنوان «بررسی وضعیت گردشگری داخلی از منظر دسترس پذیری برای اقشار مختلف جامعه و ارائه بسته تقنینی» و باز نشر آن از سوی رسانه‌ها با عناوینی مختلف، موضع‌گیری‌هایی خلاف واقع نسبت به این گزارش صورت گرفت که جهت تنویر افکار و اذهان عمومی و پاسخ به نقدها، موارد زیر اعلام می‌شود.

نخست؛ آنکه در موضع‌گیری‌های صورت گرفته نسبت به این گزارش به موضوع «حذف سفر از سبد خانوار» اشاره شده در حالی که در ۳۴ صفحه این گزارش، هیچ اشاره‌ای به «حذف سفر از سبد خانوار» یا مواردی با این مضمون نشده است.

دوم؛ آنکه در چکیده و صفحات مختلف این گزارش اعلام شده که آمار مستند در این گزارش مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ با اشاره به شرایط کرونایی و مرتبط به عملکرد دولت‌های قبل و غیر مرتبط با عملکرد دولت فعلی است که حداقل انتظار می‌رفت مسئولان دولت قبل به این موضوع واکنش نشان می‌دادند و نه مسئولان دولت فعلی و اینکه در پاورقی صفحه ۱۱ این گزارش ذکر شده است که به دلیل عدم اعلام آمار گردشگری از سوی متولی این حوزه بعد از سال ۱۴۰۰، عملا امکان دسترسی به آمار جدید برای بررسی عملکرد وجود ندارد. حتی مرکز پژوهش‌های مجلس طی مکاتبه‌ای خواستار دریافت آماری در این بازه زمانی بود که با پاسخی ناقص از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مواجه شد. هرچند در صفحه ۱۰ همین گزارش عنوان شده است که برمبنای اظهارات دبیر ستاد مرکزی هماهنگی سفر، در سال ۱۴۰۲، شاهد رشدی ۱۷ درصدی در زمینه گردشگری بوده‌ایم.

نکته سوم؛ آنکه یکی دیگر از نقدها به این گزارش، عدم ارائه راهکارهای منطقی و قابل اجرا بوده که باز هم نگاهی به این گزارش نشان می‌دهد چهار صفحه پایانی آن به ارائه راهکارها و پیشنهادها با توجه به ظرفیت‌های تقنینی در این حوزه اختصاص یافته است و به نظر می‌رسد مشکل اصلی در این زمینه عدم اهتمام به خواندن اصل این گزارش و تنها توجه به برخی خبرسازی‌ها با سمت و سوگیری‌های خاص بوده است.

نکته چهارم؛ اینکه، آمارهای بیان شده در این گزارش که از آن به عنوان آمار غلط یا آمارسازی یاد می‌شود مربوط به سالنامه هزینه و درآمد خانوار و گزارش آمارگیری از گردشگری ملی مرکز ملی آمار ایران در سال ۱۴۰۰ است که البته گزارش‌های دریافتی از وزارتخانه محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز همین آمارهاست.

نکته پایانی اینکه؛ مرکز پژوهش‌های مجلس کمک تخصصی و کارشناسی به دولت محترم را وظیفه خود می‌داند و همواره در این راستا تلاش نموده و متقابلا انتظار می‌رود مدیران دولت نیز در اظهارنظر نسبت به این مرکز در رسانه‌ها دقت نظر لازم را داشته باشند.

کد خبر 848207 منبع: ایرنا برچسب‌ها سفر - گردشگری خبر مهم مرکز پژوهش‌های مجلس

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم