Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:33:58 GMT

ترکیه، مواضع ائتلاف آمریکایی در سوریه را هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۰۸۸۰

ترکیه، مواضع ائتلاف آمریکایی در سوریه را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیروهای ترکیه مواضع نیروهای ائتلاف آمریکایی را در حومه عین العرب سوریه هدف قرار دادند.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد از سوی آنکارا با حضور در خاک یک کشور مستقل اعلام کرد: وارد فاز جدیدی در ایجاد منطقه امن ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه شدیم!

رئیس جمهور ترکیه که در آنکارا سخن می‌گفت، در این خصوص ادعا کرد: تل رفعت و منبج را از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد!

گفتنی است، در روزهای اخیر تحرکات ارتش ترکیه برای ماجراجویی دوباره در خاک سوریه افزایش یافته و آنکارا چند کاروان از نیروهای خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین به مناطق مرزی مشترک ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با تلاش‌های ترکیه برای شعله ور کردن درگیری‌ها، گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آنکارا هم در مناطق اشغالی برای شروع حملات در حال آماده شدن هستند. ترکیه به بهانه تأمین امنیت مناطق مرزی درصدد است مناطق بیشتری از شمال سوریه را از تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) خارج کند و به اشغال دربیاورد.

در سال‌های گذشته دولت ترکیه با کمک گروهک‌های تروریستی مناطق مهمی را در شمال سوریه را به اشغال در آورده است.

کد خبر 5505065

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سوریه ائتلاف بین المللی در سوریه رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا ترکیه مسجدالاقصی جنگ اوکراین عراق مسکو ایران حمله روسیه به اوکراین سوریه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه

تین نیوز

چندی پیش در چارچوب یک نشست علمی در حوزه هواپیمایی سفری داشتم به ترکیه‌، میزبان فرودگاه بزرگ استانبول بود و مهمانان از کشورهای تراز اول دنیا در عالم هوانوردی، فارغ از جایگاهی که فرودگاه جدید استانبول طی سال های اخیر در عرصه بین المللی و منطقه ای کسب نموده و رکورد زمانی قابل توجهی که برای ساخت و رسیدن به این جایگاه مطرح است‌، فارغ از شبکه گسترده پروازی و تعداد شرکت های هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه و درآمدهای حیرت آور این فرودگاه برای اقتصاد ترکیه‌، آنچه نظر مرا بیشتر جلب کرد دو نکته بود‌، بخش خصوصی قدرتمندی که ساخت و اداره این فرودگاه را برعهده گرفته بود و نیروی انسانی جوان و با انگیزه ای بود که اهداف مدبرانه مدیران عالی شرکت را با جسارت دنبال می کرد.

طی روزهایی که در این همایش حضور داشتم درخشش این نیروهای جوان در سایه حضور باوقار مدیران عالی را شاهد بودم که چگونه امیدوار و سرزنده کارها را به پیش برده و مشق مدیریت می کردند.

لابلای جلسات رسمی هم با مدیران ارشد و هم با نیروهای جوان گپ و گفت هایی داشتم که برایم بعضا از سخنرانی ها مدعوین و کارگاه های آموزشی پرفایده تر بود.

دیشب داشتم به فرصت هایی که در بازار هوانوردی عراق وجود دارد‌، فکر می کردم و دوباره به یاد فرودگاه بزرگ استانبول افتادم. در قیاس برای بهره گرفتن از موقعیت ها‌، با خودم فکر کردم که شرکت های دولتی که علی الاسلام السلام‌، اما بنا است کدام شرکت بخش خصوصی ما در عرصه رقابت و کدام نیروی انسانی باانگیزه مان پابه پای رقبا‌، فرصت ها را شکار کند و به توسعه اقتصادی کشور‌، شاید هم به نفوذ سیاسی و ژئواستراتژیک کمک کند.

یاد مالزیایی ها‌، هندی ها‌، کره جنوبی‌، چینی ها هم در ضلع شرقی که افتادم‌، تصمیم گرفتم به مدد قرص مسکنی‌، پای در بستر بگذارم و بیش از این شاخص های ساده و پیچیده را کنار هم قرار ندهم. آری سال هاست که به تضعیف بخش خصوصی کمر همت بسته ایم و نیروهای خوب مان را در نهایت سرخوردگی و تحقیر نگه می داریم.

عرصه هوانوردی‌، فرودگاهی و هواپیمایی عراق فرصتی است که‌، آرام آرام که چه عرض بکنم‌، خیلی سریع از لیست فرصت هایمان خارج می شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • (ویدئو) مرد آمریکایی به کمک دختر ترکیه‌ای مسلمان شد
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه