Web Analytics Made Easy - Statcounter

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه واشنگتن تصمیم گرفته است چهار سامانه موشکی هیمارس با برد ۷۰ کیلومتر به اوکراین ارسال کند، ادعا کرد ما هیچ قصدی برای درگیری مستقیم با مسکو و علاقه ای به تبدیل این جنگ به جنگ جهانی سوم نداریم.

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: آمریکا به خطر تشدید هر کاری که در رابطه با درگیری در اوکراین انجام می دهیم، از جمله تصمیم  جدید برای ارائه چهار سیستم موشکی هیمارس(HIMARS) به اوکراین، توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در نهایت روسیه نمی تواند تعیین کننده تجهیزاتی باشد که امریکا آنها را در اختیار اوکراین قرار می دهد.

وی ادعا کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به صراحت گفته است که ما هیچ قصدی برای درگیری مستقیم با روسیه نداریم. ما علاقه ای به گسترش درگیری در اوکراین به یک جنگ گسترده تر یا تبدیل شدن آن به جنگ جهانی سوم نداریم، بنابراین به این امر توجه داشته ایم. در عین حال، روسیه در مورد آنچه ما به اوکراین ارسال می کنیم نمی تواند تصمیم گیری کند.

معاون پنتاگون اضافه کرد: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به جو بایدن تضمین داده است که اگر آمریکا سامانه موشکی هیمارس را به اوکراین ارائه دهد، کی یف جنگ را تشدید نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا تصمیم گرفته است چهار سامانه موشکی چندگانه هیمارس به اوکراین ارسال کند که برد آنها ۷۰ کیلومتر است و اوکراینی ها می توانند با استفاده از این موشک ها هر هدفی را در خاک اوکراین به دقت مورد اصابت قرار دهند.

وی اضافه کرد: نیروهای اوکراینی همچنین برای استفاده از این سامانه ها باید آموزش داده شوند که دوره آموزشی آنها ۳ هفته طول می کشد.

به گفته وی، این بسته کمک نظامی همچنین ۵ سامانه رادار هوایی و هزار موشک جاولین و چهار بالگرد Mi-17 را شامل می‌شود.

معاون پنتاگون افزود: بر اساس ارزیابی های ما، اوکراینی ها درحال حاضر به موشک هایی که برد آنها صدها کیلومتر است نیاز ندارند بنابراین ما تصمیم گرفتیم سامانه هیمارس را در اختیار آنها قرار دهیم.

این مقام وزارت دفاع آمریکا با تایید پیشروی های روسیه در داخل و اطراف دونباس، در عین حال آن را تعیین کننده ندانست و گفت که با ارسال سامانه های جدید موشکی به اوکراین ، انها توان انهدام اهداف را با دقت بسیار بالا دارند.

وی افزود که تجهیزات نظامی ارسال واشنگتن در در جلوگیری از تصرف کی‌یف پایتخت اوکراین نقش تعیین کننده داشته است.

این مقام پنتاگون با تکرار اظهارات سایر مقامات آمریکایی گفت که اطمینان داریم اوکراین از این موشک ها برای هدف قرار دادن روسیه استفاده نخواهد کرد.

در حالیکه جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد سامانه موشکی هیمارس(HIMARS) و مهمات آن را برای کی‌یف ارسال می‌کند.

 رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد بسته جدید تسلیحاتی برای اوکراین شامل سیستم های موشکی با قابلیت جابجایی بالا است که با دقت می توانند اهداف خود را تا فاصله ۸۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.

بایدن در بیانیه ای با اعلام بسته جدید تسلیحاتی گفت: آمریکا در کنار شرکای اوکراینی خود خواهد ایستاد و به ارائه تسلیحات و تجهیزات دفاعی به این کشور ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: این بسته جدید اوکراینی ها را با قابلیت های جدید و تسلیحات پیشرفته از جمله با سامانه موشکی هیمارس(HIMARS) و مهمات آن تجهیز می کند تا این کشور بتواند از خاک خود در برابر پیشروی های روسیه دفاع کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی  از اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی و تجهیزات نظامی به اوکراین خبر داد.

این بسته کمکی که یازدهمین کمک از نوع خود می باشد،  بخشی از ۴۰ میلیارد دلار بودجه ای است که پیش از این کنگره آمریکا آن را به اوکراین اختصاص داده  بود.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت: کمک‌های نظامی آمریکا موقعیت اوکراین را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی، پیروزی‌ها در میدان نبرد و در نهایت  موقعیت اوکراین در میز مذاکره  را تقویت می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پنتاگون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پنتاگون سامانه موشکی هیمارس اوکراین ارسال رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا به‌زودی موشک‌های سامانه «پاتریوت» را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسپانیا این اظهارات را در نشست مجازی گروه موسوم به «گروه رامشتاین» بیان کرد که متشکل از حامیان غربی اوکراین است.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا ادعا شده که در چهار روز آینده تعداد نامشخصی مهمات برای سامانه «پاتریوت»، سامانه پدافندی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع اسپانیا چیزی درباره تحویل سامانه‌های پدافندی پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد.

پیش از این روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داده بود که مادرید به دلیل فشارهای زیاد اتحادیه اروپا و ناتو، موشک های پاتریوت را به اوکراین عرضه خواهد کرد. به گفته این رسانه، اسپانیا تنها با سه باتری پاتریوت کار می کند و حدود 50 موشک "ذخیره جنگی" برای آنها نگه می دارد.

کد خبر 6090069

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین