Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس با این حکم این هیات منصفه در فرفکس در ایالت ویرجینیا بازیگر رشته‌های فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» بیش از ۱۰ میلیون دلار خسارت دریافت می‌کند و او در ادعاهایش درباره دروغگویی هرد درباره آزارش بوسیله دپ در دوران ازدواج مختصرشان تایید می‌شود،‌ محق دانسته می‌شود

اما هیات منصفه در یک تصمیم‌گیری دوپاره، همچنین رای داد که هرد نیز بوسیله یکی از وکلای دپ سلب حیثیت شده است که او را به متهم خلق یک فریبکاری مفصل از جمله به هم ریختن آپارتمان مشترکشان برای بدتر جلوه دادن آن به پلیس متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات منصفه به این خاطر غرامتی ۲ میلیون دلاری برای هرد تعیین کرد.

این حکم به محاکمه‌ای پخش‌شده از تلویزیون پایان می‌دهد که دپ امیدوار بود باعث اعاده حیثیت او شود، گرچه خود جلسات دادگاه به مضحکه‌ای تبدیل شد که ازدواجی معیوب را برای همه نمایش گذاشت.

هرد که در هنگام قرائت در دادگاه حکم خویشتن‌داری‌ نشان داده بود، گفت که قلبش شکسته است.

او در بیانیه‌ای که روی حساب توییتری‌اش منتشر کرد، نوشت:‌«من از اینکه این حکم چه معنایی برای زنان دیگر دارد، حتی بیش دلشکسته شدم. این یک پس‌روی است. عقب رفتن ساعت به زمانی که زنانی که زبان می‌گشودند و  شکایت می‌کردند، در منظر عموم تحقیر می‌شدند. این پسرفتی به این عقیده است که خشونت بر ضد زنان قرار نیست جدی گرفته شود.»

دپ که روز چهارشنبه در دادگاه حضور نداشت، گفت: «هیات منصفه زندگی را به من بازگرداند. من حقیقتا سپاسگزارم.»

او در بیانیه‌ای‌ای که در اینستاگرام پست کرد، نوشت: «امیدوارم تلاش من برای گفته شدن حقیقت به دیگرانی، چه مرد یا چه زن، که خودشان را در موقعیتی شبیه به من می‌یافتند، کمک کرده باشد و کسانی که از آنها حمایت کرده‌اند، هرگز تسلیم نشوند.»

دپ در دادگاه منطقه‌ای «فرفکس کانتی» در ماه دسامبر بر سر یک «نامه به سردبیر» که هرد برای روزنامه واشنگتن پست نوشته بود و خودش را «یک چهره عمومی بازتاب‌دهنده آزار خانوادگی» خوانده بود، به اتهام افترا شکایت کرده بود. وکلای دپ گفتند که او با این مقاله سلب حیثیت شده است، هر چند که در آن نامی از دپ برده نشده بود.

هیات منصفه در مورد هر سه مدعای دپ مربوط به اظهاراتی معین در این مقاله سال ۲۰۱۸ به نفع او رای دادند.

در طول جلسات دادگاه، طرفداران این دو هنرپیشه، عمدتا در طرف دپ در طول شب برای پیدا کردن جا در دادگاه صف‌های شبانه تشکیل دادند. تماشاچیانی که نمی‌توانستند وارد دادگاه شوند، هر بار که دو طرف پرونده وارد دادگاه می‌شدند، برای دپ هورا می‌کشیدند و هرد را هو می‌کردند.

جمعیتی ۲۰۰ نفره هنگامی که وکلای دپ پس از قرائت حکم از دادگاه خارج شدند، هورا کشیدند و یک مرد بارها فریاد کشید: «جانی باید رئیس‌جمهور شود!»

گرگ مک‌کندلس ۵۱ ساله، یک کارآگاه خصوصی بازنشسته از رستون ویرجینیا با کلاه دزدادن دریایی و روسری قرمز برای یادآوری نقش مشهور دپ به عنوان «ناخدا اسپارو» در فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» ایستاده بود.

مک کندلس گفت: «من واقعا عقیده دارم که این یک هتک حیثیت بود و به نظر من به حرفه دپ آسیب زد. به نظر من هیات منصفه شواهد را شنید و این حکم منصفانه بود.»

هیات منصفه در ارزیابی دادخواست متقابل هرد به سه اظهار نظر بوسیله یک وکیل دپ را مد نظر قرار دادند که گفته بود اتهامات هرد دغلکاری بوده است. هیات منصفه به این نتیجه رسید که یکی از این سه اظهارنظر در این باره که هرد و دوستانش اندکی شراب روی زمین ریختند و آپارتمان را به هم زدند تا داستانشان برای پلیس درست جلوه کند و بعد به پلیس زنگ زدند، هتک حیثیت او شمرده می‌شود.

سیندی پورتر ۳۰ ساله که از خانه‌اش در مریلند برای رسیدن به فرفکس و حمایت از هرد یک ساعت رانندگی کرده بود،  گفت: «از این حکم مایوس است، اما شگفت‌زده نشده است و به نظرش پیام این حکم به زنان این است «که هر چقدر هم که شما شواهدی از آزار دیدنتان در دست داشته باشید، باز هم کافی نخواهد بود.»

هیات منصفه حکم کرد که دپ ۱۰ میلیون دلار خسارت جبرانی و ۵ میلیون دلار خسارت تنبیهی دریافت کند، اما قاضی دادگاه گفت که قوانین ایالتی سقف خسارت تنبیهی را ۳۵۰ هزار دلار تعیین کرده است و به این ترتیب دپ ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

با اینکه این پرونده اساسا درباره افترا بود، اغلب شهادت‌ها  درباره این موضوع بود که آیا هرد آنچنانکه ادعا کرده بود، آزار جسمی و جنسی دیده است یا نه.

هرد مدعی بود که چندین بار مورد تعرض قرار گرفته است، از جمله در یک دعوا در استرالیا که در هنگامی که دپ مشغول بازی در دنباله فیلم «راهزنان کارائیب» بود.

دپ در مقابل گفت که هرگز هرد را کتک نزده ست و فرد آزارگر خود هرد بوده است، گرچه وکلای هرد بر پیام‌های متنی که دپ در پوزش‌خواهی برای هرد فرستاده بود و متنهای بی‌پروایی دیگری تاکید کردند که دپ درباره این دعوا فرستاده بود.

این محاکمه به نوعی تکرار دوباره شکایت دپپ بر ضد یک روزنامه جنجالی بریتانیایی بود که او را «زن‌آزار» خوانده بود. قاضی در آن پرونده پس از رسیدن بهاین نتیجه که هر در توصیف آزار دیدنش حقیقت را گفته است، به نفع روزنامه رای داد.

دپ در پرونده ویرجینیا نه تنها مجبور بود ثابت کند که هرگز به هرد تعرض نکرده است، بلکه مقاله هرد در واشنگتن پست که عمدتا درباره سیاست‌های عمومی در رابطه با خشون‌های خانوادگی بود- باعث هتک حیثیت او شده است. او  همچنین باید ثابت می‌کرد که هرد با با سوءنیت واقعی این مقاله را نوشته است.

دپ  همچنین برای گرفتن غرامت، باید ثابت می‌کرد که این مقاله باعث آسیب دیدن اعتبار او بیش از هر چند مقاله دیگر هرد در توصیف اتهاماتش بر ضد دپ، باعث بی‌اعتبار شدن او شده است.

این پرونده میلیونها نفر را میخکوب پوشش تلویزیونی لحظه به لحظه‌اش کرد، از جمله  اشتیاق طرفداران در رسانه‌ای اجتماعی را برانگیخت که درباره هر چیزی از اطوار این دو هنرپیشه تا نمادگرایی لباس‌هایشان به بحث بپردازند. اما در نهایت هر دو هنرپیشه با شهرتی لکه‌دارشده و با چشم‌اندازی نامعلوم از حرفه‌شان این محاکمه را به پایان رساندند.

کد خبر 680658 برچسب‌ها خشونت خانگی جاني دپ هالیوود ایالات متحده آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خشونت خانگی جاني دپ هالیوود ایالات متحده آمریکا هیات منصفه میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است

یک روزنامه نگار مشهور اسرائیلی فاش کرد، نتانیاهو این روزها شرایط بدی را به دلیل احتمال صدور حکم بازداشتش از سوی دادگاه کیفری لاهه پشت سر می‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بن کاسپیت خبرنگار چند رسانه اسرائیلی از جمله شبکه 12 این رژیم به نقل از منابع خود خبر داد، نتانیاهو این روزها به شکلی کاملا غیر عادی وحشت زده و متشنج است، او به شدت از احتمال صدور حکم بازداشتش توسط دادگاه عالی کیفری لاهه وحشت زده شده است و از اینرو طی روزهای اخیر ماراتونی از مکالمات تلفنی را برای فشار بر کلیه طرف‌های تاثیر گذار در این مسئله انجام داده است که در این میان به شکل ویژه‌ای این تماس‌ها به بایدن ختم می‌شوند.

به گفته این خبرنگار نتانیاهو به شدت به دنبال آن است که تا به شکل غیر مستقیم اما به هر شکل ممکن بر رئیس جمهور آمریکا در این رابطه فشار وارد کند.

با این حال برخی از افراد مطلع اعلام می‌کنند که این حکم بازداشت صرفا به نتانیاهو ختم نمی‌شود بلکه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش را هم شامل خواهد شد که در صورت صدور زلزله بی سابقه‌ای را به وجود خواهد آورد.

بن کاسپیت در بخش دیگری از این خبر که در صفحه خود در ایکس منتشر کرد به خوانندگانش خبرداد که نتانیاهو خوب می‌داند که صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری لاهه یک حکم سرنوشت ساز است و می‌تواند او را به فردی مطرود برای باقی عمرش تبدیل کند، از اینرو طی روزهای هفته گذشته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی به کار بست و حتی شاید علت نرمش اعلام شده در رابطه با پرونده اسرا هم بی ارتباط با فراهم کردن زمینه پایان جنگ و نجات نتانیاهو از این امر نباشد، گرچه دفتر نخست وزیر اسرائیل آن را تکذیب می‌کند.

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت