Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود امانی طهرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آموزش‌ سایر زبان‌ها به جز انگلیسی در مدارس توضیح داد: مصوبه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در این زمینه صریح است، زبان‌های مجاز خارجی برای تدریس فقط انگلیسی نیست بلکه مجوز تدریس چند زبان دیگر هم وجود دارد.

وی افزود: در صورت وجود متقاضی برای یادگیری سایر زبان‌ها، امکان و مجوز ارائه و تدریس در مدارس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش ادامه داد: در کنکور هم یکی از گزینه‌های انتخابی دانش‌آموزان زبان‌های دیگر مانند فرانسه و آلمانی است، همچنین اگر مقرره جدید کنکور آماده شود، دروس عمومی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی آنها ارزیابی می‌شود و دیگر در این مصوبه جدید درس زبان خارجه در آزمون کنکور لحاظ نمی‌شود.

در کنکور هم یکی از گزینه‌های انتخابی دانش‌آموزان زبان‌های دیگر مانند فرانسه و آلمانی است

امانی طهرانی یادآور شد: تنها مسئله این بخش وجود دانش‌آموزان متقاضی در سایر زبان‌هاست، زیرساخت‌ها برای تدریس زبان‌های دیگر فراهم است.

وی همچنین درباره وجود معلمان سایر زبان‌ها در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان متقاضی یادگیری سایر زبان‌های خارجه وجود داشته باشند، معلم را هم می‌توان برای آنها فراهم کرد.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش ادامه داد: قالب‌های بسیاری برای انتخاب معلم وجود دارد، حتی برای این درس از معلم حق‌التدریس را هم می‌توان استفاده کرد اما مسئله عمده‌ای که در کشور در مقام عمل اتفاق افتاده است، این است که تقریباً زبان‌های دیگر متقاضی ندارد.

امانی طهرانی خاطرنشان کرد: سایر زبان‌ها در کشور در دوره‌ای متقاضی داشتند، به همین دلیل گروه‌های زبان آلمانی و فرانسه داشتیم اما به‌تدریج که تقاضا کم شد، این گروه‌ها هم حذف شدند.

وی افزود: تقاضا از احساس نیاز دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد می‌شود و یک چیز تحمیلی از بیرون نیست، امروز فضای رسانه‌ای و بین‌المللی در حول زبان انگلیسی شکل‌گرفته، بنابراین افراد نسبت خود را با آن می‌سنجند و به این دلیل تقاضا برای سایر زبان‌ها کاهش‌یافته است.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش ادامه داد: پیش‌ازاین مدارسی برای ارائه زبان‌های خارجی وجود داشت اما به‌تدریج متقاضی زبان‌های دیگر از بین رفت.

امانی طهرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشنهاد در حال بررسی این است که اگر دانش‌آموزانی تقاضای زبان‌های دیگر را داشتند، بتوانند از آموزشگاه‌های مجازی مانند کانون زبان ایران که مورد تأیید آموزش‌وپرورش و وابسته به کانون پرورش و فکری هستند، از بسترهای آموزش سایر زبان‌ها استفاده کنند و ما هم بر مدارک و نمرات مراکز مهر تأیید بزنیم.

به گزارش ایرنا،  مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیاناتی که در دیدار معلمان، فرهنگیان و مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ فرمودند که این اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما یک کار ناسالم است. بله، زبان خارجی را باید بلد بود امّا زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. چرا زبان‌های دیگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معیّن نمی‌کنند؟ چه اصراری است؟

بنابراین در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه به سایر زبان‌ها و آماده‌سازی کتاب‌های درسی زبان‌های دیگر به جز انگلیسی هم در دستور کار قرار گرفت

بنابراین احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به ایرنا اعلام کرد که آموزش زبان فرانسه قرار است در یک یا دو مدرسه غیردولتی و بخشی از مدارس دولتی از مهرماه اجرا شود.

محمودزاده یادآور شد: آموزش زبان فرانسه از پایه هفتم آغاز می‌شود و همچنان با رشد دانش‌آموزان تا کنکور، همین درس را در مدرسه آموزش می‌بینند و در نهایت در کنکور سراسری هم به‌جای زبان انگلیسی، زبان فرانسه را امتحان می‌دهند.

وی افزود: دانش‌آموزان هر زبانی را که در مدرسه بیاموزند، همان را در کنکور سراسری هم امتحان می‌دهند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: امسال اولویت‌بندی آموزش زبان فرانسه در یک مدرسه غیردولتی بود که استان‌ها بیشتر از یک مدرسه را اعلام کردند و احتمال دارد که به ۲ مدرسه غیردولتی در سطح کشور برسیم؛ البته هنوز آمار قطعی از مدارس دولتی مشخص نیست.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس کتاب درسی وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس کتاب درسی مدارس بازگشایی مدارس کتاب درسی وزارت آموزش و پرورش شورای عالی آموزش وپرورش آموزش وپرورش ادامه زبان های دیگر امانی طهرانی سایر زبان ها دانش آموزان زبان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟

اگر علاقه مند به زبان هستید و می خواهید در این زمینه فعالیت کنید یکی از راه های آن تدریس زبان می باشد. برای تدریس زبان به صورت حرفه ای و اصولی در آموزشگاه های مختلف باید با تکنیک های تدریس زبان آشنا باشید.

برای این منظور باید در دوره تی تی سی یا همان دوره تربیت مدرس زبان شرکت کنید و با دریافت مدرک آن به تدریس زبان بپردازید.

معمولا این دوره به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند که دارای هزینه متفاوتی می باشند و دوره های آنلاین معمولا هزینه کمتری را خواهند داشت. رنج قیمتی این دوره ها در حالت آنلاین برای کلاس گروهی مبلغی حدود ۳ میلیون تا ۵ میلیون بسته به آموزشگاهی که در آن می خواهید دوره شرکت نمایید متغیر است.

چه سطحی از زبان برای شرکت در دوره تی تی سی نیاز است؟

برای شرکت در این دوه ابتدا باید تعیین سطح شوید و حداقل سطح مورد نیاز برای شرکت در دوره تی تی سی سطح متوسط می باشد اما باید به خوبی به این سطح زبان مسلط باشید.

اگر سطح مناسب را نداشته باشید می توانید در دوره های جنرال زبان شرکت کنید و با رسیدن به سطح مورد نظر در این دوره شرکت کنید.

دوره آنلاین یا حضوری تی تی سی؟

دوره تی تی سی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که کدام دوره بهتر است؟ جواب این سوال بستگی به شرایط شما دارد.

اگر قادر به شرکت در دوره حضوری هستید می توانید در این دوره شرکت کنید اما اگر امکان شرکت در دوره حضوری را ندارید دوره آنلاین را انتخاب کنید.

در دوره آنلاین شما برای تدریس در هر دو حالت حضوری و آنلاین آماده خواهید شد و با ابزارهای تدریس آنلاین و پلتفرم های تدریس آنلاین نیز آشنا می شوید و این دوره از لحاظ سطح برگزاری هم سطح دوره حضوری می باشد در نتیجه دوره آنلاین شما را همانند دوره حضوری به خوبی برای تدریس آماده خواهد کرد.

مدارک لازم برای شرکت در دوره TTC

برای شرکت در دوره TTC باید ابتدا از یک سطح زبانی حداقلی برخوردار باشید. معمولا افراد از سطح متوسطه به بالا می توانند در این دوره شرکت نمایند.

نکته دیگر تسلط و درک شما از زبان انگلیسی و مطالب می باشد تا بتوانید آن ها را به خوبی تدریس نمایید. در نتیجه ممکن است شما در برخی از مهارت ها سطح خوبی داشته باشید اما در برخی دیگر خیر در نتیجه باید بتوانید تمامی سطوح را به میزان مناسب ارتقا دهید و زبان انگلیسی را براساس قواعدی که دارد به خوبی درک نمایید.

از این رو داشتن مدرک دانشگاهی ضروری نمی باشد اما داشتن یک مدرک زبان چه دانشگاهی و چه از موسسات می تواند نشان دهنده میزان تسلط شما بر روی زبان انگلیسی باشد.

نحوه برگزاری کلاس های TTC

دوره TTC به صورت کاربردی و عملی برگزار می شود. بخشی از کلاس به آموزش مسائل تئوری پرداخته خواهد شد و در بخش دیگر شما باید آموزه های خود را به صورت عملی و به عنوان یک معلم اجرا نمایید. اینکار به شما کمک می کند تا بتوانید در طول دوره با نحوه تدریس و روش های مختلف برای آموزش مهارت های مختلف زبانی آشنا شوید و اشکلات خود را رفع نمایید.

دوره TTC اگر دارای بخش عملی یا دمو نباشد، دوره مناسبی برای شرکت نمی باشد. در نتیجه شما در طول دوره به ارائه چندین دمو برای مهارت های مختلف خواهید پرداخت و خود را محک خواهید زد و استاد دوره با بررسی عملکرد شما به شما کمک خواهد کرد تا روند خود را بهبود ببخشید.

مدت زمان دوره TTC چقدر است؟

معمولا دوره TTC در مدت ۲ ماه بستگی به نحوه برگزاری، برگزار می شود. دوره TTC موسسه دهخدا به صورت گروهی در ۱۸ جلسه و به صورت خصوصی در ۷ جلسه برگزار خواهد شد.

مدرک پایان دوره TTC

مطمئنا در پایان دوره TTC به شما مدرکی اعطا خواهد شد و موسسات از افراد برتر دعوت به همکاری خواهند و یا اینکه می توانید با این مدرک به موسسات دیگر مراجعه کنید و با دادن مصاحبه شروع به تدریس زبان انگلیسی نمایید.

مدارک ارائه شده توسط موسسه زبان دهخدا مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بوده و همچنین این موسسه همواره از افراد برتر دوره برای همکاری استفاده می کند.

هزینه دوره تی تی سی در موسسه زبان دهخدا

برای شرکت در دوره تی تی سی موسسه زبان دهخدا برای کلاس های آنلاین گروهی هزینه هر ترم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و برای کلاس های آنلاین خصوصی جلسه ای ۶۳۰ هزار تومان است. برای کلاس حضوری باید به این هزینه ها ۱۰ درصد اضافه شود.

آیا مدرک دوره تی تی سی بین المللی است؟

دوره تی تی سی که در موسسات مختلف برگزار می شود برای تدریس در هر موسسه ای در ایران معمولا مناسب است اگر بتوانید توانایی های خود را به خوبی اثبات نمایید.

اما برای دریافت مدرک بین المللی تدریس باید در دوره های CELTA و DELTA شرکت کنید که برای این کار باید دارای سابقه تدریس باشید. از این رو برای شروع فعالیت ابتدا باید مدرک تی تی سی را دریافت کنید و سپس به کسب تجربه تدریس در آموزشگاه ها بپردازید و بعد از چند سال می توانید برای کسب مدرک بین المللی اقدام نمایید.

کد خبر 749072

دیگر خبرها

  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد