Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های ضد ایرانی خود از عربستان سعودی به عنوان شریک اصلی خود در مقابله با آنچه او آن را «چالش‌های ناشی از ایران» خواند، یاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با نشریه فارن‌افرز به تکرار ادعا‌های ضد ایرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بلینکن در این مصاحبه درباره روابط آمریکا با عربستان سعودی گفت: «ما به طور مستمر در حال انجام تعاملات دائمی با همتایان سعودی هستیم و این از جمله درباره خود من در گفت‌وگوهایم با شرکای سعودی درباره حقوق بشر در خود عربستان سعودی صادق است.»

وی سپس از عربستان سعودی به عنوان یکی از شریکان اصلی آمریکا برای مقابله با آنچه به گفته او «چالش‌های ناشی از ایران» خوانده شد، یاد کرد. بلینکن گفت: «عربستان سعودی، شریک اصلی ما در مقابله با افراط‌گرایی در منطقه و رسیدگی به چالش‌های ناشی از ایرن است و امیدوارم با ادامه روند ایجاد رابطه با اسرائیل و همسایگانش از طریق ادامه و توسعه توافقات ابراهیم هم چنین باشد.»

ادعا‌های بلینکن در حالی مطرح شده که گزارش‌ها حاکی است «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برای اولین بار در روز‌های آینده با «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و حاکم غیررسمی این کشور دیدار کند.

برگزاری این دیدار به منزله چرخش در سیاست رئیس‌جمهوری است که پیش از رسیدن به ریاست‌جمهوری گفته بود قصد دارد عربستان سعودی را به «دولت مطرود» تبدیل کند.

جو بایدن بعد از ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی توسط عربستان سعودی، با گرفتن ژست‌های حقوق بشری انتقاد‌های تندی را علیه ریاض مطرح کرده بود و سعی داشت اینطور وانمود کند که آمریکا به عنوان پلیس حقوق بشر دنیا حاضر نیست برای پیشبرد تجارت و منافع اقتصادی، رفتار‌های ناقض حقوق بشری دیگر کشور‌ها و حتی متحدانش را نادیده بگیرد.

صحبت درباره آشتی‌جویی بایدن با سعودی‌ها در شرایطی مطرح شده که قیمت سوخت هنوز در آمریکا رو به افزایش است. بایدن روی کمک عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام حساب باز کرده است.

رایزنی آمریکا با عربستان سعودی در دو ماه گذشته ضرورت بیشتری پیدا کرده، زیرا آمریکا در تلاش است روسیه را بابت حمله به اوکراین در جهان منزوی کند. اما محمد بن‌سلمان نه تنها اقدام روسیه را محکوم نکرده بلکه درخواست بایدن برای افزایش تولید نفت را هم رد کرده است.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا عربستان عربستان سعودی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود