Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام سید عباس سیدنژاد گفت: امروزه حضور فیزیکی در جامعه و گاهی فقط قدم زدن در خیابان، ساده ترین، هنرمندانه‌ترین و اثرگذار‌ترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه می گوید:شاید فکر کنیم برای امر به معروف و نهی از منکر نیاز است دوره‌های مختلف ببینیم، گشت ارشاد باشد، تذکر لسانی بدهیم و یا نیاز است حمایت‌های مالی و معنوی بشویم یا اینکه طرح بنویسیم و ایده پردازی کنیم؛ اگر چه همه این‌ها خوب و لازم است، ولی چه بسا بسیاری از این طرح‌ها و ایده‌ها و روش‌ها پاسخگو نیاز جامعه یا مورد علاقه اکثریت جامعه نباشد، ولی چیزی که می‌شود با قاطعیت روی آن برنامه ریزی کرد و آثار معنوی آن را در جامعه دید، اصل حضور در اجتماعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:متاسفانه در سال‌های اخیر جامعه دینی به دلیل غلبه فضای غیر دینی و معنوی در برخی از سینماها، تفریح گاه‌ها و مراکز تجاری، با خانواده به آنجا نمی‌روند و توجیه شان این است که آنجا دیگر سالم نیست و جای ما‌ها نیست و دل می‌بندند به برخی از مراکز خاص و محدود که به نوعی برای این جمع تخصیص داده شده است. نام جایی را نمی‌برم، ولی همه ما دانیم که مذهبی‌ها برای تفریح بیشتر به یک پارک‌خاصی‌می روند یا به فلان سینما و ... این کار بسیار غلط و نادرست است.

 حجت الاسلام سیدنژاد می گوید:امروزه بزرگترین وظیفه دینی ما، حضور فیزیکی در همه مراکز است. حتی برای چند دقیقه قدم زدن یا خرید یک چیز معمولی.امروز در تهران جامعه گسترده‌ای از زنان محجبه هستند، ولی وقتی کسی در چند خیابان تهران قدم می‌زند، احساس می‌کند حتی یک چادری یا محجبه در این محله وجود ندارد. آیا اینگونه است؟ قطعا خیر، دلیل این برداشت نادرست عدم حضور فیزیکی است.

او گفت:ممکن است آقای مذهبی و یا خانم محجبه‌ای توجیه کند که ما بیکار و علاف نیستیم که خیابان گردی کنیم.
در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم همانطور که حضور فیزیکی ما در راهپیمایی بیست و دوم بهمن یا روز قدس ضروری و واجب است، حضور فیزیکی ما در شهر جمهوری اسلامی نیز واجب است.

 حجت الاسلام  سیدنژاد می گوید: ما با عدم حضورمان، در حال از دست دادن تمام عرصه‌ها هستیم و این خطرناک است؛ چراکه در آینده فرزندان ما در همین محیط باید رشد و زندگی کنند.

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه گفت:اجتماعات اخیر جامعه دینی در پویش مردمی سرود سلام فرمانده نشان داد که چقدر فرزندان ما به این اجتماعات نیاز دارند.
از بس حضور فیزیکی ما در جامعه کم شده، امروز عده‌ای جامعه دینی را اقلیت می دانند در حالی که اینگونه نیست.

او می گوید:یکی از مهمترین آثار حضور فیزیکی جامعه دینی در مراکز جمعی شهر، پیوند اجتماعی به سایر اقشار است، همین روابط معمولی در مترو، اتوبوس، مراکز خرید و پیاده روی در پارک‌ها و مراکز تفریحی، باعث ارتباطات و گفتگو‌هایی روزمره و معمولی می‌شود که این خود عامل اصلی نزدیکی و وحدت زندگی اجتماعی اقشار مختلف جامعه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه های علمیه امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است