Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب ایرنا شهلا عموری در نشست مشترک هیات تجاری کشور عراق با فعالان بخش خصوصی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: باید توجه داشت که عراق، بزرگترین شریک تجاری ایران در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی است.

وی افزود: این کشور برای فعالیت‌های اقتصادی ایران و بخصوص خوزستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است باید بیش از پیش به توسعه مبادلات تجاری با این کشور توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ادامه‌داد: این هیات در سفری ۶ روزه به ایران در استان‌های صنعتی قم، آذربایجان غربی، اردبیل حضور پیدا کردند و در نهایت نیز با تجار خوزستانی به مذاکره پرداختند تا زمینه توسعه مبادلات تجاری ایران و عراق بیش از پیش فراهم شود.

عموری با تاکید بر اینکه معرفی توانمندی های اقتصادی مناطق مختلف ایران به فعالان اقتصادی کشورهای همسایه بخصوص عراق زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری است افزود: تکمیل زنجیره ارزش صادراتی محصولات با محوریت خوزستان یکی از مهمترین برنامه‌های کاری اتاق بازرگانی اهواز است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که حفظ سهم ایران از بازار کشورهای هدف بخصوص عراق به عنوان یکی از بزرگترین شریک‌های تجاری کشورمان باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان‌کرد: در این راستا، تبادل هیات های تجاری بین ایران و کشورهای همسایه موضوعی است که در برنامه های کاری اتاق بازرگانی اهواز قرار دارد.

هیات تجاری کشور عراق از روز یکشنبه هفته گذشته وارد کشورمان شد و بعد از حضور در واحدهای تولیدی مختلف استانهای قم، آذربایجان غربی و اردبیل، امروز در محل اتاق بازرگانی اهواز از نزدیک با فعالان بخش خصوصی استان خوزستان نشست تجاری دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در ۲ ماهه نخست امسال، صادرات بیش از ۸۵۶ هزار تن کالا از طریق گمرکات خوزستان به کشور عراق انجام شده و ارزآوری ۱۲۰ میلیون دلاری را برای کشور در پی داشته داشته است و این موضوع نشان دهنده اهمیت تبادلات تجاری بین ۲ کشور است.

برچسب‌ها خوزستان عراق صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان عراق صادرات غیر نفتی خوزستان عراق صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی‌نسب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با بهروز ناصری رئیس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام  اظهار کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌ها برای دستیابی به اهداف واقعی باید از مسیر دانشگاه بگذرد و اتاق بازرگانی ایلام از هرگونه همکاری مشترک با این دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، آموزش و ایجاد نمایشگاه استقبال می‌کند.

وی افزود: پیوند اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با دانشگاه زمینه‌ساز رشد تولید، تجارت، بازرگانی و سایر بخش‌های اقتصادی خواهد بود. تلاش می‌شود که با انعقاد تفاهم‌نامه زمینه لازم برای توسعه همکاری بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تأکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی از حیث نفت و گاز، پتروشیمی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت و معدن، داشتن مرز مشترک با عراق و کشاورزی برای جذب سرمایه‌گذاری است که باید از ظرفیت دوسویه اتاق و دانشگاه برای تحقق این مهم استفاده بهینه شود.

تحول اقتصادی با اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز با استقبال از هرگونه همکاری دوسویه با اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه همه‌جانبه این استان استقبال کرد، گفت: اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند فرصت‌های جدید کارشناسی شده‌ای را برای تحول اقتصادی در استان فراهم کند.

بهروز ناصری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ورود به مسائل استانی و کمک به حل مسئله در استان بوده که این دانشگاه در استان با همه ظرفیتی که دارد در خدمت توسعه استان است. ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول تحصیل هستند که خروجی آن زمینه‌ساز تحول بوده و این ظرفیت می‌تواند در حوزه کارشناسی اقتصادی و سایر بخش‌ها به فعالان بخش خصوصی کمک کند. این دانشگاه آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار