Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:13:09 GMT

پذيرش بدون محدوديت دانشجويان غيرايراني

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۴۸۶۹

خبرگزاری آریا،مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل در سازمان امور دانشجویان : هم اکنون 2.25 صدم درصد دانشجویان دانشگاه های کشور را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، جعفر رازقی گفت: وزارت علوم بر اساس برنامه ششم توسعه مکلف بود 1.8 دهم درصد دانشجوی خارجی جذب کند که از این تعداد عبور کردیم و الان 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 صدم درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند.
وی افزود: دانشگاه‌های ایران، بدون محدودیت می‌توانند دانشجوی غیرایرانی جذب کنند. به عنوان مثال، به دانشگاهی 100 نفر ظرفیت برای پذیرش دانشجوی داخلی و خارجی داده می‌شود که دانشگاه از این تعداد می‌تواند 20 دانشجوی خارجی و 80 دانشجوی داخلی جذب کند. دست دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان خارجی باز است، اما باید به مانند نسبت استاد به دانشجو برای دانشجویان داخل، این نسبت در خصوص دانشجویان خارجی هم رعایت شود.
مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل درباره ارایه تسهیلات به دانشجویان نخبه افغان در دانشگاه‌های ایران، گفت: سازمان امور دانشجویان برای دانشجویان نخبه افغان، یک آیین نامه حمایتی تصویب کرده است. بر اساس این آیین نامه، افغان‌های مقیم کشور افغانستان که در کنکور سراسری ایران شرکت می‌کنند و به رتبه زیر هزار دست می‌یابند از تسهیلات ویژه بهره مند می‌شوند. همچنین آن دسته از دانشجویان افغان که در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی به رتبه‌های یک تا سه دست می‌یابند، شامل این آیین نامه تسهیلاتی می‌شوند.
به گفته رازقی، این دانشجویان از پرداخت شهریه به دانشگاه‌های ایران معاف می‌شوند، اما این تسهیلات فقط برای نخبگان در نظر گرفته شده است. با این حال، با توجه به شرایط کشور افغانستان در تلاش هستیم سایر دانشجویان افغان هم امکان تحصیل در ایران را پیدا کنند، ولی در مورد ارایه شرایط و تسهیلات باید تصمیم گیری شود.
مدیرکل امور دانشجویان بین الملل در سازمان امور دانشجویان درباره تمایل این دانشجویان برای ماندن در ایران، گفت: تعدادی از دانشجویان غیرایرانی به دلیل قرابت فرهنگی، مذهبی و اعتقادی تمایل به ماندن در کشورمان دارند، اما بر اساس قانون اتباع خارجی، اجازه اشتغال در داخل کشور ندارند و باید به کشور خود برگردند.
رازقی ادامه داد: با توجه به اینکه زمینه اشتغال و چشم اندازی برای آینده این دانشجویان در داخل کشور وجود ندارد، برای ادامه تحصیل به کشوری مانند آلمان می‌روند. در این کشورها، علاوه بر تحصیل و دریافت مدرک، امکان اشتغال هم برای دانشجویان فراهم است.
وی با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان به دنبال ایجاد فرصتی برای نخبگان غیرایرانی در داخل کشور است، افزود: به دنبال ایجاد زمینه‌ای برای اشتغال نخبگان غیرایرانی هستیم چرا که حضورشان از نظر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کمک کننده است. به عنوان مثال، در مراودات بین المللی شرکت‌ها و سازمان ها، نخبگان غیرایرانی در مقایسه با کارشناسان ایرانی می‌توانند با کشور مقصد ارتباط بهتر برای همکاری برقرار کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشجویان سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طوفان‌الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید و دانشجویان معترض خواهان آزادی فلسطین هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت:« طوفان الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید دانشجویان معترض آمریکایی دیگر خواستار به رسمیت شناختن دو کشور در سرزمین‌های اشغالی نیستند بلکه خواهان آزادی فلسطین و اخراج اشغالگر از سرزمین فلسطین می‌باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • غرب بدون روتوش
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند