Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:29:32 GMT

روضه خانگی با عطر زیارت امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۳۴۶۰

روضه خانگی با عطر زیارت امام رضا (ع)

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس-رشت، همه ما وقتی از زمین و زمان دلمان می‌گیرد یادمان می‌آید که باید اهل‌بیت را صدا بزنیم، خصوصاً ما ایرانی‌ها که مرادمان و آقایمان امام هشتم است و تمام سال را تلاش می‌کنیم تا اندک پولی جمع کنیم تا راهی سرزمین خورشید شویم.

در بین مریدان علی ابن موسی‌الرضا (ع) فرقی نمی‌کند، پیر باشی یا جوان، غنی باشی یا فقیر؛ در همسایگی خورشید خراسان باشی یا فرسنگ‌ها کیلومتر دورتر از علی ابن موسی‌الرضا (ع) سکنی گزیده باشی، همواره قلبت او را صدا می‌زند و از درد فراغ چشم‌هایت بارانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام‌روزهای سال را می‌شماری و پس‌انداز می‌کنی تا اندک سرمایه‌ای جمع کنی برای دیدار یار تا می‌شود دهه کرامت و میلادش، دوست داری یادش کنی، صدایش کنی و در روز میلادش یار را در آغوش بگیری و غافل از اینکه امام مهربانی‌ها از این دیدار شادتر می‌شود که محبت این خانواده فراتر از حد تصور بندگان است.

اما از بین همه این دلدادگی‌ها و دل‌تنگی‌ها، هستند کسانی که نمی‌شود یا نمی‌توانند یا قسمتشان نمی‌شود که راهی دیار عشق شوند؛ اما ضامن آهو که بیکار نمی‌نشیند و تاب اشک‌های مریدانش را ببیند، لطف مراد خیلی بیش از آن است که تصور می‌کنیم، مدتی است که رسم زیارت جور دیگری هم شده است.

آری امام واسطه می‌فرستد برای زیارت ...

نشسته بودم توی کلاس و دل‌تنگ زیارت بودم، دیده بودم که کاروانی درراه است، راستی برادر امام رئوف در شهری از شهرهای استان شمالی ما، گیلان آرمیده است و گاه‌گاهی که دلمان می‌گیرد به یاد رضا سید جلالش را زیارت می‌کنیم، قرار بود امام نیز تبرکی بفرستد تا حرم برادر، نشد برویم، قسمت نشد یا توفیق نداشتیم ... داشتم می‌گفتم؛ توی کلاس بودیم که یکی از دوستان صدایم زد، گفت قرار است خانه‌شان مراسمی برای دهه کرامت برگزار شود، دودل بودم بروم یا نه تا اینکه راهی شدیم.

در میانه مراسم کاروانی از خدام رضوی روضه‌خوان و با پرچمی سبزرنگ و زیبا در دست وارد مراسم شدند و عطر حرم مطهر رضوی در جای‌جای خانه پیچید و چه صحنه‌ای زیباتر از این ... اشک‌های دل‌تنگی سرازیر شد و بغض‌های شعف شکست، نمی‌دانستیم که امام به دل‌های بی‌تاب این‌گونه نگاه خواهد کرد.

از همه‌جا بازمانده بودیم، سال‌ها بود که به بهانه کرونا حرمش را ندیده بودیم، دل‌تنگ بودیم، دور بودیم، از رشت تا مشهد الرضا راه زیادی بود، مانده بودیم طلبیده شویم، حتی از کاروان خدامش در آستانه‌اشرفیه نیز عقب‌افتاده بودیم تا اینکه امام دلش به حال ما سوخت و پرچم متبرک حرمش را به دست خادمان مهربانش داد و با عطر بهشتی‌اش به‌سوی رشت آمد.

عطر خانه شده بود عطر حرم، همه و همه اشک می‌ریختند، خانم‌ها امام رضا را صدا می‌کردند و آن‌ها که مریض داشتند از امام رئوف حاجت شفا داشتند که شنیده بودند کر و کور و لال را شفا می‌دهد پنجره فولاد رضا ... اما اینجا دست و رویشان را به امید اجابت بر پرچم متبرک خورشید مشهد می‌کشیدند و بغشان می‌ترکید.

چقدر زیباست لحظه وصال، چه شیرین است که بدانی این مهر و محبت دوسویه است و آن‌وقت که تو دل‌تنگ امام و زیارتی، آقای رئوف نیز هوای دلت را دارد و این‌همه راه تا یک روضه خانگی واسطه می‌فرستد تا قلبت را آرام کند و این زیارت و این حال وصف‌ناشدنی است، امید که این لحظه و این زیارت از راه دور برای همه مشتاقان فراهم شود.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد روضه خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سرمربی والنسیا به داور: به نفع بارسا تصمیم گرفتی!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و والنسیا در چارچوب هفته سی و سوم لالیگا در ورزشگاه المپیک مونتخوئیک به مصاف همدیگر رفتند که درنهایت بازی با نتیجه ۴-۲ به سود آبی‌اناری‌ها به پایان رسید. در این بازی مهمان با نتیجه ۴-۲ جلو بود تا اینکه مامارداشویلی، دروازه‌بان آنها، از زمین اخراج شد و بارسلونا بازی را در دست گرفت. گل دوم و تساوی میزبان در حالی با ضربه سر روبرت لواندوفسکی به ثمر رسید که فرمین لوپز در شرایط آفساید در مقابل دروازه‌بان ایستاده بود اما داور تشخیص داد که او مانع سنگربان والنسیا نشده و گل سالم اعلام شد. تصمیمی که با اعتراض شدید روبن باراخا در نشست خبری مواجه شد.

باراخا ابتدا در مورد عملکرد تیمش گفت:«به‌نظرم خوب بودیم. تا وقتی که یازده به یازده بودیم به خوبی بارسا را تحت فشار قرار دادیم و مقابل آنها به برتری رسیدیم.»

اگر ۱۰ نفره نمی‌شدید بازی را می‌بردید؟
نمی‌دانم اما به‌نظرم احتمال زیادی داشت که ببریم. قطعا شرایط در بازی ۱۱ به ۱۱ تغییر می‌کرد. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که استفاده نکردیم و اگر ۱۰ نفره نمی‌شدیم می‌توانستیم موقعیت‌های دیگری هم خلق کنیم.

در کنار زمین به گل دوم بارسا اعتراض داشتید؟
بله، در گل دوم که لواندوفسکی زد یک آفساید واضح وجود داشت. فرمین لوپز در آفساید است اما داور معتقد بود که او بر روی گل تاثیر نداشته و به نفع آنها تصمیم گرفت. به‌نظرم اگر این گل در زمین دیگر و برای تیم دیگر به ثمر می‌رسید داور آن را آفساید می‌گرفت.»

دیگر خبرها

  • فعل خواستن را برای بردن بازی صرف خواهیم کرد
  • با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد
  • حمله سرمربی والنسیا به داور: به نفع بارسا تصمیم گرفتی!
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • توخل: الان وقت هوینس نیست، به رئال فکر می‌کنم
  • کلوپ: بین دو نیمه کمی گرد و خاک کردم!‏