Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش آئینی «زائر ضریح» با پرداختن به آئین های بومی و خرده فرهنگ ها از یاسوج به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فردین یزدانی در این زمینه، گفت: در این نمایش به مقوله آئین های بومی، خرده فرهنگ ها، امید به فرزند آوری، توسل و تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، امانت داری و کرامات حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از جلوه هنر زیبای نمایش پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده و کارگردان نمایش آئینی «زائر ضریح» از استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت هنرمندان و ابزار هنر را در انتقال مفاهیم و گسترش فرهنگ منور رضوی موثر دانست.

وی ضمن تبریک دهه کرامت به برگزاری هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی اشاره کرد و افزود: این جشنواره جهت آشنایی با فرهنگ اقوام در زمینه گسترش کرامات امام رضا (ع) ارزشمند بوده و مورد توجه مردم شهر یاسوج و گردشگران قرار گرفته است .

یزدانی گفت: این نمایش کاری از گروه هنری آراکس بوده که هنرمندانی همچون زینب هاشمی، سیاوش مصدق، مرتضی صالحی، علیرضا خلعتبری، امیرعباس آسوده، نازنین آسوده، زهرا باحور، ساناز آسوده، سیده مریم ذاکرین، علی رستمیان و یاسمن شفیع پور، ایفای نقش می کنند.

نویسنده و کارگردان نمایش آئینی «زائر ضریح» از استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، به معرفی عوامل این نمایش آقایان خسرو بزم، رضا فرزادی و یاسمن رهگشای  به عنوان موسیقی به سرپرستی مهناز وهابی پور، طراحی لباس رضا رفیعی و اکبر ناصرنیا پرداخت.

وی یادآور شد: این نمایش داستان زنی عشایر زاده بوده که بعد از هشت سال پسری لال به دنیا می آورد. 

اهالی طبق رسم و رسومات برای نوزاد شادی و خوشحالی می کنند و نام متبرک «غلامرضا» را برای او انتخاب می کنند.

بعد از چند سال دکتر و دارو، زن متوسل به امام رضا(ع) می شود و اهالی برای مشرف شدن زن و فرزند لالش طبق آئین نذر به او کمک می کنند و اتفاقاتی که در حرم برای زن رقم می خورد ......... و در نهایت شفای فرزند لالش....

یزدانی از حمایت، همراهی و همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه فتح استان، ستار هدایت خواه، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری، حجت الاسلام سیدرضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد، نماینده بنیاد امام رضا(ع) در استان، اکبر آئین، سید جواد موسوی، معاون قرآن و عترت و معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نمایش آئینی استان کهگیلویه و بویراحمد نمایش آئینی زائر ضریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏