Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عابدین خرم روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبار یاد شده به صورت نقدی و از اعتبارهای سازمان برنامه و بودجه بوده ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶ هزار میلیارد تومان قرض الحسنه در حوزه جمعیت و مسایل اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دستور استقلال مس آذربایجان، تامین زمین برای ۴۰ هزار واحد مسکونی در هر سال، ۶ خطه کردن آزاد راه شهید کسایی تبریز، تکمیل آزاد راه زنجان- تبریز و روکشی که این آزادراه نیاز دارد، تفویض اختیار برای تعیین تکلیف منطقه کجاباد تبریز که کالاهای قابل صادرات تولید می کند از جمله دستاوردهای های بیست و سومین سفر استانی رییس جمهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اختصاص اعتبار برای همکاری شانگهای چین و تبریز به عنوان شهرک دانش بنیان استان به عنوان نماینده ایران در قالب برنامه ۲۵ ساله، فروش اراضی علوم پزشکی که مجوز فروش تا سه هزار میلیارد ریال آن داده شده، تامین بسته های سرمایشی برای سه هزار خانوار مددجو، تامین بسته های گرمایشی برای هشت هزار خانوار، ۶ هزار سری جهیزیه برای مددجویان و سرپرستان خانوار، خوابگاه متاهلین علوم پزشکی، اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه نردبان بلند مرتبه در تبریز از جمله دیگر مصوبات سفر آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این سفر برای طرح های فاضلاب سهند، ورزقان، بناب،کلیبر و هادی شهر و آبرسانی به کلیبر، بستان اباد، سد ایثار اهر تبصره ۲۳  اخذ شد، پوشش اینترنتی ۳۰۰ روستا، توسعه  بی تی اس های مرزی،  تبدیل مدارس سنگی و کانکسی در استان که ۴۰۰ واحد داشتیم، تامین ۱۵۰۰ دستگاه ویلچر و حمایت از مبتلایان صعب العلاج، کمک به ساخت ۲۵۰۰ واحد مددجوی بنیاد مسکن را از دیگر مصوبات هیات دولت در آذربایجان شرقی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل مجموعه مقبره الشعرا، تالار تبریز، تملک خانه باقرخان و تکمیل ورزشگاه یادگار امام تبریز طرح هایی بوده که مورد تصویب قرار گرفت.

خرم یادآور شد: برای تکمیل طرح توسعه مقبره الشعرای تبریز با ۱۲۰ میلیارد تومان و تملک خانه باقرخان با ۳۰ میلیارد تومان اعتباراتی است که اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن رئیس جمهور شخصاً از معادن مس و طلا ورزقان بازدید کرد و دستورات لازم را نیز در خصوص این معادن صادر کرد، گفت: موضوع استقلال مس آذربایجان و مس سونگون که از مطالبات عمومی بود از دستاوردهای این بازدید و سفر به آذربایجان شرقی است.

سفر آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی کوتاه ولی کاربردی و راهبردی بود

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی کوتاه ولی کاربردی و دارای تصمیم های راهبردی بوده است، گفت: توسعه مس سونگون و افزایش ظرفیت مس کاتد از ۲۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تن، ایجاد فاز چهار تغلیظ و افزایش ۲۰۰ هزار تن در سال به یک میلیون تن کنسانتره مس برای کارخانه ذوب مس و تکمیل زنجیره مس از برکات سفر دولت سیزدهم به استان است.

وی یادآور شد: هدف ما از تکمیل زنجیره مس ایجاد شهرک مس بوده چون در اهر، ورزقان و مرند معادن مس داریم و امکان افزایش ارزش افزوده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیسی به آذربایجان شرقی یکی از مهمترین سفرهای هیات دولت حتی نسبت به دولت های قبل به استان بوده و در کشور نیز جزو سفرهایی بوده است که بالاترین مصوبات و اعتبارات را داشته است.

فاینانس طرح انتقال آب ارس به تبریز توسط چین قطعی شده است

وی با اشاره به انتقال آب ارس به تبریز یادآور شد: این طرح قبل از سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی به آن پرداخت شده بود و جزو اولویت طرح های هیات دولت به شمار می آمد اما اعتبارات آن خارج از اعتبارات سفر به آذربایجان شرقی بوده و اکنون نیز با ترک تشریفات، قرارگاه خاتم الانبیا اجرای آن را آغاز کرده است.

خرم همچنین از قطعی شدن فاینانس این طرح با کشور چین خبر داد و افزود: کارگاه این طرح تجهیز شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: خط ۲مترو تبریز جزو ۸ پروژه ملی کشور به حساب می آید که فاینانس خارجی داشته و توسط بانک مرکزی تضمین شده است و اعتبارات لازم را نیز در این سفر گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تجلیل و تقدیر از رسانه های آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها در سفر و قبل از سفر هیات دولت به استان درخشان عمل کرده و مطالبات مردمی و مسئولان را کارشناسی شده ارائه کردند بر این اساس بعد از این نیز پی گیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری از مسئولان استان باشند.

وی همچنین تاکید کرد: دولت سیزدهم به طور قطعی و حتمی در کنار مردم بوده و یکی از مهمترین اهداف آن همین است، بزرگترین شعار دولت صادق بودن در وعده ها با مردم بوده و به این موضوع وفادار است.

وی همچنین یادآور شد: انتظار ما این است که پیگیری مدیران و سازمان مدیریت برای تحقق اعتبارات و مصوبات به موقع و به سرعت انجام شود که اگر این اتفاق بیفتد جهش اقتصادی و توسعه ای را در آذربایجان شرقی شاهد خواهیم بود و با همدلی که در استان سراغ دارم امیدوارم این اتفاق را شاهد باشیم.

خرم یادآور شد: پی گیری های ضعیف دوره‌های قبل موجب عقب ماندگی استان شده است.

اولویت دولت سیزدهم تمام کردن پروژه های نیمه تمام است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: اولویت دولت سیزدهم در تمام کردن پروژه های نیمه تمام بوده است.

جواد رحمتی ادامه داد: برای مثال ساخت یک سد استان با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی زیر هزار میلیارد ریال هزینه داشته ولی اکنون برای اتمام ۳ درصد باقی مانده آن ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که البته اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: برای تکمیل سد های شهریار و سد شهید مدنی اعتبار تخصیص یافته و در حوزه برق نیز به علت کمبود برقی که در استان وجود دارد و مانع توسعه صنایع می شود توجه ویژه در جهت رفع مشکل برق صنایع به عمل آمده است.

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی حوزه راه و آزادراه تبریز- بازرگان گفت: در این سفر ۷۵۰ میلیارد تومان برای آزادراه تبریز- بازرگان اختصاص داده شده است.

کل تخصیص های سفر نقدی است

وی همچنین با اشاره به تفاوت سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی با سفرهای دولت های قبلی خاطر نشان کرد: کل تخصیص های سفر نقدی است و این در واقع مشوقی برای پیمانکاران به حساب می آید.

یکهزار و ۳۴۰ میلیارد تومان برای رفع موانع توسعه شهرک های صنعتی استان تصویب شد

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: درسایه تدبیر استاندار آذربایجان شرقی نیازهای شهرستان ها قبل از سفر رئیس جمهوری احصا شد بر این اساس با وحدت گفتمانی در استان ایجاد و نتیجه آن این شد که تمام بخش های جغرافیایی و اقتصادی استان از سفر منتفع شدند.

محمد کلامی خاطرنشان کرد: در این سفر به پروژه هایی اولویت دادیم که می توانست اشتغال و زیرساخت‌های اشتغال را ایجاد کند و در واقع با سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی در حوزه اقتصادی تحول در اقتصاد استان و بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین با بیان اینکه در زیرساخت های صنایع استان مشکل آب برق و گاز وجود داشت، گفت: یکهزار و ۳۴۰ میلیارد تومان برای رفع موانع توسعه شهرک های صنعتی استان تصویب شد که می تواند فعالیت های اقتصادی را شتاب دهد.

کلامی ادامه‌ داد: زمین های شهرک بعثت نیز به ۴۰ هزار هکتار افزایش یافت.

وی افزود: تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی در کنار تبصره های ۱۸ در ۴ حوزه بخش کشاورزی، پارک فناوری و شرکت های دانش بنیان اختصاص پیدا کرد.

کلامی یادآور شد: برای تامین زیرساخت‌ها و تامین نقدینگی در سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی توجه ویژه ای شده است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه صنعت چرم گاوی تبریز در کشور گفت: در این صنعت رتبه اول کشور را داریم بر این اساس مشکلات این بخش قبل از سفر منعکس شده بود و در واقع دولت با شناخت کافی در این خصوص وارد استان شد بر این اساس توانست مشکلات مربوط به تامین مالی و تامین نقدینگی را درک کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کفش و چرم در آذربایجان شرقی گفت: سفیر ایران در روسیه متقاضی کفش ایرانی و در واقع کفش تبریز است.

آیت الله رئیسی و جمعی از اعضای هیات دولت پنجشنبه گذشته / ۱۲ خرداد/ در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کردند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی زین العابدین خرم رضوی سفر استانی نشست خبری سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سفر استانی آذربایجان شرقی سفر استانی نشست خبری هیات دولت به آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی میلیارد تومان هزار میلیارد تومان سفر هیات دولت سفر رئیس جمهوری دولت سیزدهم بر این اساس سفر استانی قبل از سفر یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سال قبل ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد رشد داشت، گفت: نزدیک ۱۵ میلیون تن بار در شبکه ترانزینی در این مدت جا به جا شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدید‌های خود از محور‌های ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشور‌های همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

** حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی وضعیت خوبی ندارد

استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان این‌که در استان مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی وجود دارد، افزود: قبلا در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم، اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

مالک رحمتی اظهار کرد: در شان استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد، ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطار‌های استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزو‌های دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

** تمام نقاط حادثه خیز برطرف می‌شود

رئیس سازمان راهداری کشور نیز با اشاره به اعتبار نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد ریالی راهداری استان در سال گذشته، گفت: تا پایان سال جاری تلاش می‌شود تا تمامی نقاط حادثه خیز استان را برطرف کنیم.

داریوش امانی با اشاره به اهمیت جایگاه استان آذربایجان شرقی از جهت قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و پایانه‌های مرزی بر لزوم توجه به وضعیت جاده منتهی به پایانه کلاله تاکید کرد.

** سال گذشته ۹۷ نفر در اثر تصادفات آزاد راه تبریز - زنجان جان باختند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه زنجان-تبریز که ۱۹۲.۵ کیلومتر آن در این استان ما و ۸۵ کیلومتر در استان زنجان است، افزود: ۹۷ نفر در سال ۱۴۰۲ در این آزادراه فوت شده‌اند.

اروجعلی علیزاده با اعلام اینکه هیج عملیات بهسازی به جز راهداری جاری در این آزادراه انجام نشده است، گفت: این آزادراه به یک نارضایتی تبدیل شده و کل عملکرد استان را به صفر ضرب کرده است.

علبزاده گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۷۲۴ نفر در تصادفات استان فوت شده‌اند که افزایش ۱۰۷ نفری را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسافت کل راه‌های استان ۱۳ هزار و ۲۹ کیلومتر شامل ۴.۵ درصد از راه‌های کشور است، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۸۶ میلیون تردد در محور‌های استان ثبت شده که سه درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از کل تردد‌های جاده‌ای استان در سال گذشته ۱۳ درصد مربوط به حمل و نقل سنگین و ۸۷ درصد وسایل نقلیه سبک است، گفت: ۷۲ درصد تردد‌ها نیز با پلاک‌های بومی و ۱۱ درصد پلاک آذربایجان غربی ثبت شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه سرعت متوسط تردد خودرو در راه‌های آذربایجان شرقی ۸۵ کیلومتر بر ساعت است، گفت: این رقم برای کشور ۷۹ کیلومتر بر ساعت است.

وی اعلام کرد: استان آذربایجان شرقی دارای ۱۰۳ سامانه ثبت تخلف در محور‌های ارتباطی است و ۵۰ دستگاه افزوده می‌شود.

** نبود قرارگاه پلیس راه در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از نبود قرارگاه پلیس راه در استان خبر داد و افزود: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاده است.

سرهنگ حبیب آبراهه، با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

** زمان رسیدن به بالین مصدوم در جاده‌های استان ۱۳ دقیقه است

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: زمان رسیدن به بالین مصدوم در جاده‌های استان ۱۳ دقیقه و در کشور ۱۴ دقیقه است. این زمان در سطح کلانشهر تبریز به دلیل کمبود پایگاه‌ها، ۱.۵ دقیقه بیشتر است.

اصغر جعفری روحی، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۹ مصدوم با ترومای شدید در استان داشتیم که نشان می‌دهد شدت مصدومیت در تصادفات استان ما بسیار بالا است به طوری که ۳۷۸ مورد از این مصدومان فوت شده‌اند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

دیگر خبرها

  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز