Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:36:15 GMT

۲۸ مورد رفع تصرف اراضی ملی در استان سمنان رقم خورد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۳۵۱۷

۲۸ مورد رفع تصرف اراضی ملی در استان سمنان رقم خورد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی ظهر چهارشنبه در نشست مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۳ هکتار اراضی کشاورزی از تصرف خارج و ساختمان‌های ساخته شده در آن تخریب شد، تاکید کرد: این میزان آزادسازی اراضی به کمک آرای قضائی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال قبل همچنین ۳۹ بنا نیز در حوزه منابع ملی آزاد سازی شده است، افزود: ۲۸ مورد رفع تصرف اراضی ملی در استان با تلاش مسئولان منابع طبیعی و همچنین دستگاه قضائی رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقت نظر شهرداری‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه شهرداران در اجرای مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز را در دستور کار داشته باشند، ابراز کرد: شهرداری‌ها طبق قانون، ملزم هستند تا گزارش مرحله‌ای مهندسان ناظر را اخذ و در بایگانی شهرداری‌ها ثبت کنند.

حمیدی با بیان اینکه شهرداری‌ها طبق تبصره هفت قانون مقررات ملی ساختمان مکلف هستند با مهندسان ناظری که گزارشات خود را ارائه نمی‌دهند برخورد جدی داشته باشند، تاکید کرد: نظام مهندسی موظف است با مهندسانی که در اجرای کار خود کم کاری می‌کنند، برخورد قانونی کرده و همچنین مالکان بناها نیز باید با مهندسان ناظر در شهرداری همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار اثر گذاری و پیشگیری از تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز اجرای آرای قطعی شده قضائی است تا این اجرای قوانین برای مردم ملموس و مشهود باشد، گفت: تشکیل کارگروه اجرای آرای ساخت و سازهای غیر مجاز در استان ذیل کارگروه پیشگیری، از سوی فرمانداران در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5509591

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگاه قضایی مقررات ملی ساختمان محمد حمیدی استانداری سمنان رفع تصرف از اراضی ملی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد دهه کرامت آمار کرونا امام خمینی ره ویروس کرونا خروج قطار از ریل تغییر ساعت کاری اجتماع سلام فرمانده اردبیل ساختمان متروپل خراسان رضوی ساخت و سازهای شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن