Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر موفق به رصد اخبار کلینیکی باشگاه خبرنگاران جوان در هجدهم خرداد نشده‌اید، این بسته خبری را از دست ندهید.

یک فناوری برای کمک به ترک سیگار
یک فناوری جدید در فرانسه معرفی شده است که هر چند از نظر علمی ثابت نشده است، اما می‌تواند به ترک سیگار در افراد سیگاری کمک کند.


ابتلای قبلی به ویروس کرونا مانع بروز امیکرون در کودکان نمی‌شود
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که قبلا مبتلا به کووید۱۹ شده اند در برابر سویه امیکرون محافظت نمی‌شوند، اما واکسیناسیون احتمال ابتلای آن‌ها را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وضعیت اضطراری در سنگاپور به علت یک پشه!

سنگاپور اعلام کرد که در حال مبارزه با وضعیت اضطراری تب دنگی بوده که موارد درگیر با آن اکنون به بیش از ۱۱ هزار نفر در این کشور رسیده اند.


دارویی که ۱۲ بیمار سرطانی را درمان کرد
برای اولین بار در تاریخ یک داروی آزمایشی به طور کامل سرطان را در ۱۲ نفر درمان کرد.


شناسایی آمینواسید‌های منشا حیات در خارج از زمین
کاوشگر «هایابوسا ۲» متعلق به آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن برای اولین بار اسید‌های آمینه منبع حیات را از طریق نمونه‌های شنی که از سیارک ریوگو بازگردانده شده، به زمین منتقل کرده است.


علائمی در چشم‌ها که خبر از بیماری می‌دهند
محققان آمریکایی در جدیدترین یافته‌های خود اظهار کرده‌اند، ارزیابی سلامت چشم یک فرد می‌تواند به طور مستقیم سلامت باقی اعضای بدن یک فرد را نشان دهد.


کابوس، اولین نشانه خطر بیماری پارکینسون
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که خواب بد دیدن، می‌تواند هشدار اولیه بیماری پارکینسون باشد.


مجبور کردن سلول‌ها به خودکشی، موفقیت جدید دانشمندان
محققان دانشگاه "اموری" آمریکا در مطالعه اخیرشان موفق شدند تا سلول‌ها را وادار به خودکشی کنند.


دیابت ریسک کووید طولانی مدت را ۴ برابر افزایش می‌دهد
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دیابت احتمال ابتلا به نوع شدید کووید۱۹ را افزایش می‌دهد.


دارویی که دو بیماری صعب العلاج را درمان می‌کند
داروی سرطان اسکلروزیس، ام اس را نیز سرکوب می‌کند.


فراهم کردن ارتباط با بازماندگان زلزله به کمک موش‌ها
یک محقق با انجام پروژه‌ای آزمایشی در کشور تانزانیا نشان داد که موش‌ها امکان ارتباط با بازماندگان زلزله را فراهم می‌کنند.


افزایش هوش با مطالعه کتاب
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد کتاب خواندن برای کودکان کوچک، مهارت‌های زبان و سواد آن‌ها را تقویت می‌کند، اما داستان گویی برای بچه‌های بزرگتر نیز مفید است.

کبد انسان همیشه کمتر از ۳ سال دارد
طبق یک مطالعه جدید مشخص شده که کبد انسان در هر سنی همیشه کمتر از سه سال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت بدن کلینیک نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دکتر حبیب‌الله خزایی روز شنبه با بیان اینکه عموم مردم بعد از چند شب بی‌خوابی سراغ مصرف دارو‌های خواب آور می‌روند به ایرنا توضیح داد که مصرف خودسرانه دارو‌های خواب آور می‌تواند عواقب، پیامد‌ها و عوارضی را برای شخص مصرف کننده در پی داشته باشد.

این فوق تخصص طب خواب با اشاره به اینکه بی‌خوابی باید حداقل سه ماه و هفته‌ای سه شب ادامه داشته باشد افزود: اگر شخصی در این مدت بی خوابی را تجربه کرد، نیاز به پیگیری و دریافت خدمات تخصصی و در صورت نیاز و تشخیص پزشک، نیاز به مصرف دارو خواهد داشت.

دکتر خزایی با تاکید بر اینکه بی خوابی‌های زودگذر عموما بدون نیاز به مصرف دارو خود به خود از بین می‌روند گفت: کسانی که تجربه کوتاه مدتی از بی خوابی دارند نباید خودسرانه به مصرف دارو روی بیاورند چراکه این دارو‌های غیرنسخه ای، خطر وابستگی شدید را در فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف دارو‌های خواب آور گفت: اغلب بی خوابی‌های اتفاق افتاده برای افراد نیاز به مصرف هیچ دارویی ندارند و بعد از مدتی این مشکل حل خواهد شد.

 یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه سلامت جسم و روان انسان ها، خواب نرمال و طبیعی است چراکه بروز اختلال در روند آن، می‌تواند سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار دهد و براساس آخرین اطلاعات از انجمن علمی روان پزشکان ایران، یک سوم مردم ایران از بی خوابی به عنوان شایع‌ترین اختلال خواب رنج می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک مطالعه توسط محققان دانشگاه 'وارویک' نشان داد: افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند در قیاس با افرادی که در شب ۶ تا ۸ ساعت توصیه شده می‌خوابند، ۱۲ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام (پیش از ۶۵ سال) شوند.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که خوابیدن بازیابی قطعاتی از اطلاعات را که ممکن است در گوشه‌ای از مغز ما فراموش شده باشند، آسانتر می‌کند و همچنین مطالعه دیگری از محققان دانشگاه اکستر نشان داد که در دو موقعیت که افراد اطلاعات را در طول دوره ۱۲ ساعته بیداری فراموش می‌کنند، احتمال بیاد آوردن این اطلاعات بعد از یک شب خوابیدن، حدود ۲ برابر می‌شود.



دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد