Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تشکیل کمیسیون اماکن متبرکه برای نظارت بر ساخت مساجد استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده امشب با تأکید بر این مطلب در جلسه رسیدگی به امور مساجد استان، از جلسه‌ای گفت که برای بررسی وضعیت مساجد با حضور آیت‌الله عبادی برگزار شد و اظهار داشت: ضوابط فنی در ساخت بعضی از مساجد در گذشته رعایت نشده لذا تشکیل این کمیسیون با هدف نظارت فنی بر احداث مساجد و تعیین تکلیف مساجد احداثی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی متذکر شد: عدم رعایت ضوابط فنی معماری و شهرسازی در بعضی از مساجد، پیامدهای بدی را در زمان بحران به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که ضرورت دارد مساجدی که در گذشته احداث شده اند از نظر ضوابط فنی در این کمیسیون تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: پروانه ساخت مساجد باید در شهرها توسط شهرداری ها و در روستاها توسط دهیاری‌ها صادر شود و در زمینه رعایت ضوابط فنی کاملاً نظارت شوند. 

عباس‌زاده اضافه کرد: کمیسیون اماکن متبرکه با حضور نمایندگان هشت دستگاه اجرایی و دبیری اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و مصوبات آن برای همه حوزه‌ها لازم الاجرا است. 

استاندار خوزستان: مساجد جای خود را درون محلات پیدا کرده‌اندمساجد مزین به نام "امام رضا" در تهران میزبان "لبخند کرامت" می‌شوندتبیین اهداف انقلاب و نظام در رأس برنامه‌های فرهنگی مساجد قرار گیرد

وی تصریح کرد: بر اساس راهکارهای که در این کمیسیون  ارائه می‌شود باید مساجد گذشته تعیین تکلیف شوند و برای هر مسجد با توجه به ارزیابی فنی صورت گرفته، شناسنامه فنی صادر شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت محرز شدن عدم رعایت ضوابط فنی در  مسجد در حال احداث، از ادامه روند ساخت آن تا رفع نواقص موجود جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مواردی که در هر مسجد نیاز به اصلاح دارد، به هیئت امنا اعلام شود تا در صورت بروز مشکل در زمان بحران، مشخص باشد چه کسانی باید برای رفع نواقص موجود اقدام می کردند.

عباس‌زاده تصریح کرد: با توجه به سرانه‌های موجود، ساخت مسجد در مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/250/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی ضوابط فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری