Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش مرور اخبار مهم و تاثیرگذار حوزه کتاب و نشر در هفته‌ای که گذشت، به‌دلیل تعطیلی‌های شنبه و یکشنبه، تنها چهار عنوان را در خود جا داده که درباره موضوعاتی چون نمایشگاه کتاب تهران، جایزه کتاب سال، همایش ایرانشناسان اوراسیا و آرشیو ملی هستند.

ازجمله مشابهت‌های دیگر خبرهای هفته گذشته و این‌هفته باید بگوییم، در گزارش هفت‌خبری هفته گذشته خبر برگزاری یاسر احمدوند رئیس سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران را داشتیم و این‌هفته خبر پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران از این‌رویداد را مرور می‌کنیم که توسط قائم‌مقام نمایشگاه اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در گزارش هفته گذشته خبر انتشار سی‌امین فراخوان جایزه جهانی کتاب‌سال را مرور کردیم و این‌هفته خبر انتشار فراخوان چهلمین دوره جایزه کتاب‌سال را مرور می‌کنیم.

در ادامه مشروح گزارش کوتاه «یک‌هفته با کتاب» چهاردهم تا بیستم خرداد را از نظر می‌گذرانیم؛

پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران از نمایشگاه کتاب تهران

علی رمضانی قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه ۱۸ خرداد از پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران شکل مجازی این‌دوره از نمایشگاه کتاب تهران پس از گذشت ۱۰ روز کاری خبر داد و گفت: با گذشت ده روز از اتمام نمایشگاه کتاب ۹۰ درصد مطالبات ناشران شرکت‌کننده در شکل مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر اساس بسته‌هایی که به خریداران تحویل داده شده به شماره حساب اعلامی ناشران در زمان ثبت‌نام، واریز شده است، مابقی تسویه حساب با ناشران حاضر در این نمایشگاه نیز پس از رسیدن آخرین مرسولات خریداری شده در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دست مخاطبان، پرداخت می‌شود.

انتشار فراخوان جایزه کتاب سال

چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه این‌هفته، با انتشار فراخوان این‌دوره از جایزه، از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت کرد با ثبت‌نام در سامانه کتاب سال؛ کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۱ به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

برگزاری همایش ایرانشناسان و اساتید زبان و ادبیات فارسی اوراسیا

ششمین همایش ایرانشناسان و اساتید زبان و ادبیات فارسی اوراسیا، این‌هفته توسط رایزنی فرهنگی و سفارت ایران در روسیه با سخنرانی غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با حضور بیش از ۷۰ نفر از ایران‌شناسان و استادان زبان فارسی از روسیه و حوزه اورآسیا از جمله قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان در مسکو برگزار شد.

تصویب خرید جدید آرشیو ملی

نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و خرید اسناد غیر دولتی آرشیو ملی در سال ۱۴۰۱، این‌هفته با حضور اعضای قانونی و دادستان کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد که در آن، ۲۵ مجموعه، مشتمل بر ۳۴۲ ردیف اسناد برگی و طوماری مورد بررسی، ارزیابی، کارشناسی، قیمت‌گذاری و تصویب برای خرید قرار گرفت.

کد خبر 5509784 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب نمایشگاه کتاب تهران علی رمضانی نمایشگاه مجازی کتاب غلامعلی حدادعادل بنیاد سعدی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی جایزه کتاب سال معرفی کتاب سید محمود دعایی کتاب و کتابخوانی روزنامه اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازه های نشر ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنیاد ملی بازی های رایانه ای انتشارات به نشر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور علوم انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازی های رایانه ای نمایشگاه کتاب تهران سی وسومین نمایشگاه مطالبات ناشران جایزه کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه شورای سیاستگذاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در محل برگزاری این نمایشگاه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اسماعیلی در این جلسه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اصحاب فرهنگ و ادب دوره کم نظیری به لحاظ آمار، کمیت و کیفیت را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: خوشحال هستیم بخش مهمی از کار در اختیار تشکل های صنفی و فعالان با سابقه این حوزه قرار گرفته است. این کار متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت از این فرایند است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ایران به لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا نیست؛ تقریبا روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم و جشنواره‌های مختلف محلی استانی ملی و منطقه ای برگزار نشود.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صحنه‌ پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگی کشور خواهد بود، گفت: طی یکسال اخیر (از نمایشگاه قبلی تا الان) تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و به همه ضعف ها اذعان می کنم اما در عین حال دوستانمان تلاش کردند وضعیت را به شکلی قابل اتکا و افتخار درآورند.

وی با اشاره به تولید کاغذ در کشور افزود: در حوزه تولید کاغذ، جشن خود کفایی کاغذ کتب درسی را داشتیم و در آستانه تکمیل کارخانه پیشرفته در حوزه کاغذ هستیم که در ماه های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد هزار تن خواهیم رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند