Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه ضمن بیان این که منزوی کردن کشور بزرگی مثل روسیه غیرممکن است، گفت به‌رغم ادعاها، تورم سرسام‌آور در کشورهای غربی ارتباطی با مسکو ندارد و پیامد اشتباهات آن‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مورد تحریم‌های غرب که اقتصاد روسیه را هدف قرار داده، گفت که منزوی کردن چنین کشور بزرگی غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین، کشورهای غربی مجموعه‌ای از تحریم‌های ضد روسیه را با هدف «انزوای» این کشور از اقتصاد جهانی اعمال کرده‌اند. پوتین در خصوص تحریم‌های ضد روسی اظهار داشت: برای کشوری مانند روسیه، محصور شدن با حصاری از بیرون غیرممکن است. و ما خودمان قرار نیست چنین حصاری در اطراف [کشور خودمان] ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین همچنین توضیح داد که این کشور هرگز یک اقتصاد بسته نخواهد داشت. به گفته وی، مسکو به دنبال ایجاد یک «پرده آهنین» به سبک شوروی در اطراف خود نیست، بلکه ترجیح می‌دهد برای هر کشوری که بخواهد با آن تجارت کند گشوده بماند. رئیس‌جمهور روسیه گفت «آن‌هایی که ترجیح می‌دهند با روسیه تجارت نکنند، فقط خود را غارت می‌کنند».

پوتین همچنین در اشاره به ادعاها مبنی بر اینکه شخصا وی مسئول افزایش سرسام‌آور تورم در کشورهای غربی است، گفت که او هیچ ارتباطی با مشکلات اقتصادی کشورهای دیگر ندارد. وی خاطرنشان کرد: این نتیجه اشتباهات خود آن‌ها [کشورهای غربی در مدت طولانی] است.

طبق این گزارش، در حالی که مقام‌های آمریکایی مرتباً از تورم بی‌سابقه کشورشان تحت عنوان «افزایش قیمت پوتین» یاد می‌کنند، رئیس‌جمهور روسیه به شوخی گفت که «آن‌ها همین حالا هم تورم را با نام من صدا می‌کنند». پوتین همچنین گفت که نسل کنونی روسیه سرنوشتی مشابه پتر کبیر امپراتور قرن هفدهم روسیه دارد که «سرزمین‌ها را بازگرداند و تقویت کرد».

او با بیان این که اگر کشوری قادر به تصمیم‌گیری مستقل برای خود به ویژه در شرایط سخت ژئوپلیتیک امروز نباشد، مستعمره است، ادامه داد: برای ادعای رهبر بودن، چه رسد به یک رهبر جهانی، هر کشور، هر ملت، هر قومی باید حاکمیت خود را تضمین کند. یک کشور یا ملت یا مستقل است یا مستعمره، حد وسطی وجود ندارد.

پس از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین» در ۲۴ فوریه، غرب آن را به عنوان یک «تهاجم» محکوم کرد و با تحریم‌هایی واکنش نشان داد که اقتصاد، تجارت، فرهنگ، رسانه، ورزش و بسیاری از حوزه‌های دیگر را هدف قرار می‌دهد. کرملین تحریم‌های غرب را به عنوان تلاشی برای انزوای روسیه مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده که چنین تلاش‌هایی بی‌ثمر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تورم روسیه تحریم رئیس جمهور روسیه کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست