Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:46:45 GMT

دولت سطح رابطه با آژانس انرژی اتمی را کاهش دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۹۸۸

دولت سطح رابطه با آژانس انرژی اتمی را کاهش دهد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک،  اظهار کرد:  اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در کشور اقدام ارزشمندی است که شرایط جهانی لزوم اجرای این طرح را صد چندان کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط جهانی و جنگ اوکراین و روسیه تامین گندم با چالش‌هایی مواجه شده که همین مسئله افزایش قیمت اقلام غذایی را در جهان به دنبال داشته و ما ناچار به اجرای این طرح هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک با بیان اینکه در صورت عدم اجرای این طرح امسال باید ۲۱ میلیون دلار ارز ۴۲ هزار ریالی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین می‌شد، خاطرنشان کرد: قطعا به دلیل مشکلات اقتصادی تامین این میزان ارز کشور را با مشکلات جدی مواجه می‌کرد.

دری نجف آبادی توجه به امنیت غذایی، عزت و شرف کشور را از الزامات اساسی کشور دانست و بیان کرد: کشور سالانه به یک میلیون تن کلزا نیاز دارد که اکنون ۲۵۰ هزار تن تولید شده و ناچار به واردات نیاز کشور هستیم.

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود منابع آبی ادامه داد:  شیوه‌های آبیاری‌های سنتی در حوزه کشاورزی موجب هدر رفت آب می‌شود،   بهره برداری از آب در بخش کشاورزی تنها ۳۵ درصد است که اصلاح این شرایط ضروری است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه کمبود آب تولید گندم را نیز با چالش مواجه کرده، گفت: مدیریت مصرف می‌تواند کشور را از روبرو شدن با چالش‌ها نجات دهد.

 وی در ادامه پیرامون صدور قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران  توسط آژانس انرژی اتمی تاکید کرد: آژانس انرژی اتمی پس از سفر مدیرکل این آژانس به اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر کرده که لازم است دولت و شورای عالی امنیت ملی سطح رابطه جمهوری اسلامی با آژانس انرژی اتمی را کاهش دهند.

وی گفت: جای بسی تاسف است که اسرائیل سازنده سلاح‌های اتمی برای آژانس تعیین تکلیف می کند و چون مزدور آمریکا و غرب است به حرفش گوش می‌دهند. 

به گزارش فارس اشاره به هفته محیط زیست،گرامی داشت هفته کرامت، میلاد باسعادت امام رضا(ع) و رحلت حجت الاسلام سید محمود دعایی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه اراك دري نجف آبادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت

بذرپاش در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح