Web Analytics Made Easy - Statcounter

لغو سفر پاپ فرانسیس به دو کشور آفریقایی جمهوری دموکراتیک کنگو و سودان جنوبی که قرار بود اوایل ماه ژوئیه انجام شود، گمانه زنی ها درباره سلامت رهبر ۸۵ ساله کاتولیک های جهان را برانگیخته است.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، روزنامه گاردین به نقل از ماتئو برونی سخنگوی واتیکان نوشت: دیدار برنامه ریزی شده پاپ از این دو کشور به دلیل درخواست پزشکان و به منظور جلوگیری از به خطر انداختن نتایج درمان زانو درد او لغو شده است و این سفر برای تاریخ دیگر برنامه ریزی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پاپ فرانسیس که اوایل ماه مه (اردیبهشت) برای اولین بار با ویلچر در انظار عمومی حاضر شد به دلیل عمل جراحی برای درمان درد زانو، چندین دیدار را لغو کرده است.

واتیکان از بیان این که دقیقا مشکل فیزیکی او چیست خودداری می کند اما پاپ ماه گذشته به  روزنامه ایتالیایی کوریردِلا سِرا گفته بود که به دلیل کشیدگی رباط زانو نیاز به درمان تزریقی دارد.

پاپ برای سفری ۶ روزه به کانادا از ۲۴ ژوئیه (۲ مرداد) برنامه ریزی کرده و همچنین در ماه سپتامبر (شهریور) به قزاقستان سفر خواهد کرد.

شایعاتی رواج یافته که بیان می کند فرانسیس ممکن است به پیروی از پاپ بندیکت شانزدهم استعفا دهد. این شایعات زمانی تشدید شد که پاپ فرانسیس اعلام کرد اواخر ماه آگوست به شهر «اکویلا» در منطقه آبروزتو در ایتالیا سفر می کند تا در جشنی که به ابتکار پاپ قرن سیزدهم برگزار می شود شرکت کند. پاپ قرن سیزدهم خود پس از تنها پنج ماه از پست خود استعفا داد.

این گمانه زنی ها همچنین در جریان نشست محرمانه پاپ با اسقف ها در ماه مه آغاز شد که ظاهرا پاپ به شوخی گفته بود بهتر است استعفا دهد تا زیر بار عمل زانو برود.

پاپ فرانسیس تابستان گذشته تحت عمل جراحی روده قرار گرفت. گفته می شود که او از سیاتیک رنج می‌برد، اما تا به حال هرگز سفر رسمی خود را به دلیل وضعیت نامناسب لغو نکرده است.

پاپ همچنین سال گذشته در مصاحبه‌ با نلسون کاسترو، روزنامه‌نگار آرژانتینی، گفته بود که هرگز مجبور نبوده چیزی را لغو یا محدود کند و هرگز با خستگی یا تنگی نفس دست و پنجه نرم نکرده است.

رهبر کاتولیک های جهان در آغاز دوره خدمت خود در سال ۲۰۱۳ گفته بود که مایل است استعفای  پاپ عادی شود و در سال ۲۰۱۵ گفته بود که احساس می کند دوران خدمت او به عنوان پاپ او کوتاه خواهد بود.

 وی همچنین تصمیم بندیکت برای استعفا را «شجاعانه» توصیف کرد. با این حال، اکثر مفسران بر این باورند که بعید است فرانسیس تا زمانی که بندیکت زنده است استعفا دهد.

به گزارش ایران اکونومیست،  پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به تازگی  درپیام هایی در شبکه اجتماعی توئیتر وضعیت کنونی جهان را به مثابه «جهانی شعله ور از مرگ و ویرانی» توصیف کرد و با دادن فراخوانی از رهبران ممالک جهان خواستار آن شد تا از نابودی بشریت جلوگیری کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قاره آفریقا ، پاپ فرانسیس ، واتیکان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاره آفریقا پاپ فرانسیس واتیکان پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس بین جمهوری اسلامی ایران و قاره پرظرفیت آفریقا، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخص برای تحقق اهداف اجلاس تاکید کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه‌های همکاری خوبی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست منشاء تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازنده و موثری برای ارتقای اقتصاد مکمل و اثربخش میان ایران و کشورهای آفریقایی و منشا پیشرفت اقتصادی بیش از پیش برای دو طرف باشد.

دریافت 81 MB

تدوینگر: امین نصراللهی                       

دیگر خبرها

  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا