Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از برقراری آرامش در شهر طرابلس لیبی پس از درگیری‌های مسلحانه شدید میان دو گروه نظامی در مرکز این شهر خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از عربی21، منایع خبری لیبی اعلام کردند که طی دو روز گذشته درگیری‌ها و تیراندازی‌های شدیدی میان دو گروه نظامی در مرکز طرابلس رخ داد که منجر به رعب و وحشت اهالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع تصاویر و ویدئوهایی از این درگیری‌ها منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ساکنان این مناطق در پی این درگیری‌های شدید خانه‌هایشان را رها کرده و از منطقه فرار کرده‌اند.

درپی تشدید این درگیری‌ها نیروهای تیپ ۴۴۴ ارتش لیبی به سمت پایتخت حرکت کردند و توانستند اوضاع را کنترل و به درگیری‌های مسلحانه پایان دهند.

این درگیری‌ها واکنش مقامات لیبی را به همراه داشت و شورای عالی دولت این کشور در سخنانی خواستار تحقیقات در این باره و مجازات عاملان این درگیری‌ها شد.

احتمال داده می‌شود که این درگیری‌ها با بحران سیاسی لیبی و اختلافات میان دولت‌های عبدالحمید الدبیبه و فتحی پاشاغا در ارتباط باشد؛ چراکه پاشاغا اخیرا تحت حمایت تیپ موسوم به "النواصی" درصدد ورود به طرابلس بود که در نهایت در مقابل نیروهای وابسته به الدبیبه شکست خورد و موفق به تحقق این هدف نشد.

چند ماه قبل پارلمان لیبی به اتفاق آرا به انتخاب "فتحی پاشاغا" به عنوان نخست‌وزیر دولت جدید برای جانشینی عبدالحمید الدبیبه رای داده بود. در مقابل الدبیبه که نخست‌وزیر دولت وحدت ملی است با تحویل قدرت به دولت جدید مخالف است و تاکید دارد که قدرت را تنها به دولتی می‌دهد که از طریق پارلمان جدید منتخب تعیین شود.

به دنبال این اتفاقات دولت "ثبات ملی" لیبی به ریاست پاشاغا فعالیت خود را از شهر سرت آغاز کرد.

این اتفاقات بیانگر دودستگی سیاسی و اداری در لیبی در سایه کشمکش میان دو دولت، و درگیری میان اردوگاه‌های رقیب بر سر قدرت است که پایان آن قابل پیش بینی نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیبی درگیری ها میان دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون مرکزی چین، در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند.

رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6090723

دیگر خبرها

  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد