Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:14:21 GMT

۱۲۰۰ پایگاه سنجش نوآموزان، آمار بسیار مطلوبی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۶۷۱

۱۲۰۰ پایگاه سنجش نوآموزان، آمار بسیار مطلوبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش‌دبستانی که در دبستان دخترانه رازی منطقه ۳ تهران برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، اظهار کرد: دانش آموزان دارای استعدادهای مختلفی هستند که شناسایی و ایجاد زمینه شکوفایی آن بر عهده نظام تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برنامه ملی سنجش از سال ۱۳۷۳ آغازشده و همچنان ادامه دارد، لذا برای داشتن نیم‌رخ نوآموزان باید از ابزارهای جدید و به‌روز بهره‌مند شویم و از قبل از دبستان این برنامه را آغاز کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی، آمار دانش آموزان استثنایی را نیم درصد اعلام و عنوان کرد، افزود: ضروری است در طرح سنجش از همه ابزارها استفاده کنیم و در طول سال تحصیلی سنجش ادامه داشته باشد و فرآیند سنجش به‌صورت الکترونیکی انجام شود تا نیاز کمتری به مراجعه حضوری باشد.

۱۲۰۰ پایگاه سنجش، آمار بسیار مطلوبی است

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم استعداد همه دانش آموزان شناسایی‌شده و در مسیر خود قرار بگیرد، لذا استفاده از معلمان متخصص و مجهز به علم روز در مدارس امری ضروری است.

نوری افزود: اکنون هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه ثانویه و حدود ۴۰۰ پایگاه سیار داریم؛ در سال گذشته میزان دانش آموزان شناسایی‌شده دیرآموز کمتر از ۶ درصد بوده است، تعداد دانش آموزان استثنایی کمتر از دو دهم درصد در مدارس تلفیقی و تعداد دانش آموزان استثنایی حدود نیم درصد هستند.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: تعداد ۱۲۰۰ پایگاه سنجش، آمار بسیار مطلوبی است؛ البته امکانات همه پایگاه‌ها مانند هم نیست، لذا در برخی مناطق دوردست با کمترین امکانات برنامه سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به سمت الکترونیکی کردن کامل فرآیند سنجش پیش برویم، اظهار کرد: اهداف برنامه سنجش به تدریج افزایش پیدا می‌کند و تاکنون گروه‌های زیادی از دانش آموزان به این برنامه اضافه شده‌اند و تعداد سنجه‌ها افزایش پیدا کرده است تا نیم رخ کامل‌تری از دانش آموزان داشته باشیم و بتوانیم با شناسایی ویژگی‌های فرد فرد دانش آموزان برای آنان برنامه‌ریزی تحصیلی بهتری کنیم.

وجود طرح‌های متعدد در آموزش و پرورش برای افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان» یک طرح ملی است، اظهار کرد: از این برنامه اطلاعات ارزشمندی استخراج می‌شود و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا این اطلاعات را در اختیار برنامه‌ریزان سایر دستگاه‌ها قرار دهد تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای آینده سازان و سرمایه‌های این کشور انجام دهیم.

وزیر آموزش پرورش با اشاره به اینکه طرح‌های متعددی در آموزش و پرورش برای افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان در جریان است اظهار کرد: در طرح سنجش نوآموزان با شناسایی ویژگی‌های دانش آموزان سعی می‌کنیم آنان را در مسیری قرار دهیم و حمایت‌هایی از دانش آموزان داشته باشیم تا بتوانیم بیشترین علاقمندی را در دانش آموزان ایجاد کنیم. همچنین طرح‌هایی مانند تغذیه رایگان دانش آموزان کم برخوردار که از سال آینده به طور کامل اجرایی خواهد شد، دانش آموزان کم برخوردار را به حضور بیشتر در کلاس‌های درس ترغیب و مقدار یادگیری آنان را نیز افزایش خواهد داد.

نوری در پایان گفت: برنامه سنجش با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در حال اجراست که وزارت بهداشت از شرکای اصلی ما در اجرای این برنامه است.

کد خبر 5512411 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سنجش نو آموزان آموزش و پرورش یوسف نوری شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو قطار علیرضا زاکانی شورای شهر حج تمتع کمیته امداد امام خمینی سرقت صندوق امانات بانک ملی شرکت مترو تهران متروی تهران طوفان قوه قضاییه شهرداری آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا