Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، به دنبال آن برنامه های آموزشی متوقف و با مشکلات، چالش ها و راهکارهای فراوانی از قبیل چگونگی ارائه‌ی دروس، دریافت تکالیف، برگزاری آزمون ها و... مواجه شد.

به دلیل شیوع و ایجاد محدودیت ها، اکثریت مدارس و دانشگاههای کشور مجبور شدند که فعالیتهای حضوری خود را تعطیل کنند و به فکر تغییر شیوه‌های آموزش از نظام آموزش حضوری به نظام آموزش و یادگیری الکترونیکی به ویژه آموزش آنلاین بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم وجود مزایا و معایب آموزشهای الکترونیکی، برخی از دانشگاهها در کشور و حتی در سطح جهان، از آموزشهای الکترونیکی به صورت مستقل برای ارائه آموزش بهره می گیرند و بسیاری از صاحبنظران معتقدند که یادگیری الکترونیکی در بهترین حالت مکمل روشهای سنتی است و تجربه موثرتری را برای یادگیرنده به ارمغان می‌آورد.

با همه مشکلات و تفاسیر گذشته، دانشگاه‌ها از اوایل سال 1401 و بعد از تعطیلات نوروزی با مهیا شدن شرایط و کاهش آمار مبتلایان به کرونا، آغوش خود را به روی دانشجویان گشودند و وزارت علوم طبق مصوبه ای اعلام کرد که برخی رشته ها و سطوح آموزشی ملزم به برگزاری کلاس های حضوری هستند اما همه دانشگاه ها باید امتحاناتشان را به‌صورت کاملا مجازی برگزار کنند.

 با باتوجه به سردگمی برخی دانشجویان و مشکلاتی که برای بازگشت به دانشگاه داشتند عده ای از دانشجویان فنی و حرفه ای فارس در پی نگرانی خود از نحوه امتحانات حضوری مطالبه ای را در سامانه فارس من با عنوان "درخواست برگزاری امتحانات دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای شیراز به صورت مجازی" به ثبت رساندند.

 در قسمتی از این مطالبه مردمی آمده است: به دلیل برگزاری تمام و کمال کلاس‌ها تا آخرین روز به صورت مجازی و عدم اطلاع‌رسانی به موقع دانشگاه به دانشجویان برای امتحانات حضوری (در حالی که مصوبه وزارت علوم مبنی بر حضوری شدن امتحانات با تاخیر بسیار زیاد به دانشجویان دانشگاه اعلام شد) و عدم توانایی دانشگاه بر تهیه خوابگاه برای دانشجویان و غیر ممکن بودن تهیه اسکان تنها در ۲ هفته توسط دانشجویان خواهشمندیم مساعدت لازم را مبنی بر مجازی باقی ماندن امتحانات پایان ترم(ترم بهمن) مبذول فرمایید.

برای پیگیری و پاسخ به این مطالبه مردمی  با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفتگو کردیم که محمد جامعی ضمن ابزار موفقیت برای همه دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای فارس گفت:  از تاریخ 14 فروردین  به صورت حضوری کلاسها شروع شد ولی در برخی از رشته‌ها این اتفاق نیفتاد چراکه در برخی از رشته ها امکان برگزاری غیر حضوری  وجود داشت و چون نگران بودیم اگر تعداد زیادی دانشجو در خوابگاه حضور داشته باشند شاید مجدد کرونا قوت بگیرد این اقدام را انجام دادیم.

وی افزود: دانشگاه فنی حرفه ای کشور به عنوان اولین و پیشرو ترین دانشگاه در بستر آموزش حضوری این مسائل را لحاظ کردند، به طور مثال در رشته حسابداری و کامپیوتر و معماری کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد اما در رشته های عملیاتی مثل رشته جوشکاری، مکانیک و رشته هایی از این دست به صورت حضوری برگزار شد و دانشجویان را در خوابگاه اسکان دادیم و آنها از امکانات سلف سرویس و خوابگاه بهره مند شدند.

برگزاری امتحانات حضوری سیاست کلی وزاتخانه است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه سیاست وزارت علوم این بود که آزمون ها به صورت حضوری باشد اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد آزمون حضوری دارد و حتی دانشگاه پیام نور که کلاسی حضوری ندارد، آزمون پایان ترم به صورت حضوری برگزار می شود پس بنابراین بحث آزمون، یک سیاست کلی در وزارتخانه است و ربطی به دانشگاه فنی حرفه ای فارس ندارد.

  جامعی عنوان کرد:  ما در تلاشیم تا شرایط برای حضوری شدن کلاسها و دانشگاه‌ها فراهم شود و برگزاری امتحانات به صورت حضوری مانوری است برای اجرای این کار چون غیرحضوری شدن می‌تواند به کیفیت آموزش لطمه  وارد کند مخصوصا در آموزش‌های مهارتی که نیاز به کارگاه و آموزشگاه دارد و به خاطر اینکه کیفیت دانشگاه و کیفیت آموزش افت نداشته باشد باید حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در روزهای آخر و تقریبا دو هفته مانده به آخر امتحانات اعلام کرد که دروس عمومی و علوم پایه می‌توانند به صورت مجازی برگزار شوند، گفت: این موضوع به خود واحدهای دانشگاه بستگی دارد، مثلا واحد شیراز می‌تواند بگوید که  دروس عمومی و علوم پایه  به صورت غیر حضوری اما درس اصلی و تخصصی حتماً باید به صورت حضوری برگزار شود.

از نظر امکانات هیچ مشکلی برای برگزاری امتحانات نداریم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس ادامه داد: ما برای این که دانشجویان بتوانند با خیال راحت در آزمون ها شرکت کنند رشته  ها را جدا کردیم، مکانیک و برق در این تاریخ  و ظرف ۱۰ روز امتحانات آنها تمام میشود و گروه بعدی  می آید و امتحان می‌دهد تا بتوانیم خوابگاه ها را با  ظرفیت کمتر مدیریت کنیم.

جامعی گفت: ما هیچ مشکلی از لحاظ دادن خوابگاه و سلف سرویس در ایام امتحانات نداریم و هر دانشجویی که بیاید با توجه به آن مکانیزمی که طراحی کردیم می‌توانیم تمام و کمال در با همه امکانات در و ارائه خدمات در کنارشان باشیم.

 وی گفت این که امتحانات به صورت مجازی برگزار شود امکان ندارد و طبق قانون تمام امتحانات به صورت حضوری است و در این ایام حتی پنج‌شنبه‌ها خوابگاه و سلف سرویس برای ناهار و شام فعال است  تا آنها دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون های حضوری دانشجویان فنی و حرفه ای امتحانات مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای فارس محمد جامعی آزمون پایان ترم دانشگاه فنی و حرفه ای برگزاری امتحانات صورت مجازی صورت حضوری مجازی برگزار حضوری برگزار حرفه ای فارس دانشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد

در همایش دانشجویان و اساتید رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد قم که ۳۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، کارشناسان و روانشناسان مطرح استان موضوعات نقش روانشناس در جامعه، اخلاق مداری در روانشناسی و معرفی آسیب‌ها و ظرفیت‌های این رشته در استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در استان قم هزار و ۸۰۰ دانشجو در رشته روانشناسی و مشاوره در دانشگاه آزاد  تحصیل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی