Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، رسیدگی به پرونده کلاهبرداری، آدم‌ربایی و جعل عنوان با دستگیری یک متهم توسط کارآگاهان اداره آگاهی در دستور کار محمد امین تقویان؛ بازپرس شعبه هشتم دادسرای جرائم جنایی قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهم با استفاده از جعل عنوان، مأمور حفاظت اطلاعات، مامور ویژه نظامی، قاضی بازنشسته دادگستری و یکی از بستگان آیات عظام تقلید که در قید حیات نیستند، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات بیشتر بازپرس پرونده مشخص کرد، متهم در کلاهبرداری‌ها از همسر صیغه‌ای خود برای اعتمادسازی استفاده کرده و با شیوه و شگرد خرید خانه برای مالباختگان اقدام به کلاهبرداری‌های متعددی کرده است.

این بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه صبح امروز یکشنبه ۲۲ خردادماه، بیشتر از ۲۵ شاکی زن برای تحقیقات ابتدایی به شعبه هشتم دادسرای امور جنایی مراجعه و توضیحات خود را به بازپرس پرونده ارائه کردند.

کلاهبرداری تحت عنوان مأمور حفاظت اطلاعات

اولین مراجعه‌کننده به شعبه هشتم دادسرای جنایی در روند تحقیقات گفت: چندی قبل برای خاکسپاری یکی از بستگانم به بهشت زهرا(س) رفته بودم که در آنجا با متهم آشنا شدم. وی خودش را صاحب یک شرکت بزرگ و مأمور حفاظت اطلاعات یکی از ارگان‌های دولتی معرفی کرد.

مالباخته ادامه داد: پس از گذشت چند روز از آشنایی متهم با ارائه پیشنهاد ازدواج برای خرید خانه با چرب‌زبانی مبالغ زیادی از من دریافت کرد و بلافاصله متواری شد.

کلاهبرداری تحت عنوان قاضی بازنشسته دادگستری

زن جوان که قربانی کلاهبرداری شده بود به بازپرس پرونده گفت: چندی قبل فرزندم به دلیل مسائل مالی راهی زندان شد که در این خصوص یک زن من را با متهم به عنوان اینکه او می‌تواند فرزندم را آزاد کند، آشنا کرد.

وی ادامه داد: متهم خودش را به عنوان قاضی بازنشسته دادگستری معرفی و ادعا کرد که با دریافت ۸۰ میلیون تومان پول می‌تواند فرزندم را از زندان آزاد کند اما پس از دریافت پول متواری شد.

کلاهبرداری تحت عنوان یکی از بستگان آیات عظام تقلید که در قید حیات نیست

زن جوان دیگر که طعمه کلاهبرداری شده بود در جریان تحقیقات گفت: با متهم در محل کار خود در قم آشنا شدم. وی ادعا کرد که یکی از بستگان آیات عظامی است که در قید حیات نیستند؛ متهم برای کار کردن در شرکت خود در تهران ۸۰ میلیون تومان پول نقد از من دریافت کرد و ناپدید شد.

کلاهبرداری تحت عنوان رئیس مرکز بهزیستی

مالباخته دیگر در جریان تحقیقات گفت: با شغل دستفروشی در جنوب تهران خرج خود و فرزند معلول ۲۷ ساله‌ام را تامین می‌کنم، به دلیل اینکه متهم فرزند معلول من را مشاهده کرده بود خودش را رئیس یکی از مراکز بهزیستی معرفی کرد.

وی ادامه داد: متهم ادعا کرد دلش برای فرزندم سوخته و یک خانه در شمال تهران در اختیار من خواهد گذاشت که حتی از خانه‌های مورد نظر هم بازدید کردیم اما چند روز بعد وی ۷ میلیون تومان از من دریافت کرد و متواری‌ شد، این در حالی بود که من تمام پس‌اندازم را در اختیار متهم گذاشته بودم.

متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند و پرونده این کلاهبرداری توسط محمد امین تقویان؛ بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرائم جنایی در حال رسیدگی است.

کد خبر 682872 منبع: تسنیم برچسب‌ها کلاهبرداری - قمار - شرط‌بندی حوادث ایران زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری قمار شرط بندی حوادث ایران زنان کلاهبرداری تحت عنوان شعبه هشتم دادسرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد