Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:31:10 GMT

توسعه خانه‌های عالم اسدآباد چشم به راه اعتبار

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۷۹۸۴

توسعه خانه‌های عالم اسدآباد چشم به راه اعتبار

ایسنا/همدان ساخت خانه‌های عالم زمینه حضور مروجان دینی را در مناطق محروم فراهم می‌کند که این امر در تعمیق و گسترش باورهای دینی مردم مؤثر است.

به گزارش ایسنا، احداث خانه‌های عالم از مردمی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی جامعه بوده که با ترویج و اشاعه فرهنگ دینی از مرزها و ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند. چندی پیش امام جمعه اسدآباد در جلسه شورای اداری این شهرستان  با اشاره به کافی نبودن تعداد خانه های عالم  در سطح روستاهای این شهرستان اظهار کرد: چندین سال است در شهرستان اسدآباد  یک خانه عالم هم ساخته نشده و این در حالیست که در شهرستانهای دیگر طی یکسال بیش از ۱۰ خانه عالم ساخته‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی مجد در این  جلسه افزود: کافی نبودن خانه‌های عالم شهرستان موجب آن‌شده که در دعوت از روحانیون برای اعزام و استقرار در روستاهای هدف با مشکل مواجه باشیم و این در حالیست که وجود خانه های عالم در شهرستان ضرورت داشته و باید توجه ویژه‌ای به افزایش  و توسعه تعداد خانه های عالم در سطح شهرستان شود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد در زمینه راه اندازی خانه‌های عالم تلاش ارزنده ای وجود داشته باشد که برکات و دستاوردهای بسیاری در آن وجود دارد.

فرماندار اسدآباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:ایجاد خانه عالم در روستاها  و توسعه خانه‌های عالم در مناطق مختلف روستایی و ماندگاری روحانیون سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها خواهد بود و توجه به این امر مهم قطعا ضروری و واجب است.

وی با بیان اینکه ساخت خانه عالم بهترین طرح برای رشد فرهنگی در مناطق روستایی است، افزود: خانه عالم یکی از ابزارهای پیش نیاز و مؤثر برای کارهای تبلیغی، مذهبی و فرهنگی به شمار می‌رود.

شرکائی با اشاره به کمبود تعداد خانه‌های عالم در شهرستان تصریح کرد: افزایش تعداد خانه‌های عالم در برنامه‌ بوده و پیگیر این برنامه مهم فرهنگی در شهرستان هستیم.

فرماندار اسدآباد همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغ در شرایط زمانی امروز خاطر نشان کرد: با توجه به مقبولیت و محبوبیت روحانیون در میان مردم، مبلغان مستقر می‌توانند در کاهش بسیاری از  آسیب‌ های اجتماعی  مؤثر بوده و جامعه را در مسیر رشد و تعالی هدایت کنند.

وی با تأکید بر ایجاد و توسعه خانه‌های عالم روستایی به عنوان یکی از محورها و مکان‌های مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها، افزود: برای تقویت بنیه معنوی مردم به خصوص جوانان باید به برگزاری برنامه‌ها و توسعه امکانات فرهنگی در روستاها بیشتر توجه کرد.

وی تعداد خانه‌های عالم این شهرستان را ۱۰  خانه عالم برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر درخواست ساخت و احداث ۱۸ خانه عالم را در شهرستان کرده‌ایم که ساخت این تعداد خانه‌های عالم در شهرستان نیازمند اعتبار بالایی بوده و اعتبارات شهرستان پاسخگو ساخت و احداث این تعداد  خانه عالم نخواهد بود.

حسین علی شرکائی تصریح کرد: در همین رابطه برای تامین اعتبار ساخت خانه های عالم درخواست شده در شهرستان پیگیر اخذ اعتبار لازم از طریق بنیاد برکت و  بنیاد مستضعفان کشور هستیم.

وی گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز نسبت به توسعه خانه‌های عالم شهرستان بدون درنگ اقدام خواهد شد.

اسدآباد به احداث و ساخت ۱۰خانه عالم  جدید نیاز دارد

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد هم از ضرورت ساخت ۱۰ خانه عالم جدید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: برخی از روستاهای اسدآباد به دلیل مرکز دهستان بودن و وجود روستاهای فاقد عالم در اطراف این دهستان‌ها نیازمند ساخت و احداث خانه عالم هستند که در این رابطه در حال حاضر ۱۰ روستا نیاز ضروری به ساخت و احداث خانه عالم دارد.

حجت الاسلام روح الله رستمی  با تاکید بر اینکه اگر بستر فراهم باشد محدودیتی برای اعزام عالم نداریم، خاطر نشان کرد: برای ساخت خانه عالم در حال حاضر در ۱۰ روستا زمین لازم داده شده اما به دلایل کمبود منابع و مشکلات اعتباری هنوز اتفاقی در عملیات اجرایی طرح‌ها رخ نداده و منتظریم اقدامی صورت بگیرد.

وی با اشاره به کمبود خانه عالم در شهرستان اسدآباد یادآور شد: شهرستان اسدآباد تنها دارای ۱۰ خانه عالم بوده و این درحالیست که در سال ۱۳۹۹ در شهرستان ملایر ۱۰ خانه عالم جدید احداث شده است.

رستمی ساخت خانه عالم را یکی از اولویت‌های مهم شهرستان دانست و یادآور شد: پیگیری‌هایی هم برای ساخت خانه عالم از طریق استان و نیز معاون رئیس جمهور داشته‌ایم که ایشان نیز نامه‌ای  به بنیاد برکت استان در رابطه با همکاری این بنیاد در ساخت خانه عالم شهرستان داشته و امیدواریم این امر هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

در پایان اینکه در توسعه خانه‌های عالم این شهرستان از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خیرین نیز نباید غافل شد و با راهکارهای مختلف کمک خیرین را نیز با آگاهی بخشی لازم به سمت این نوع از حرکت های فرهنگی سوق داد و قطعا آگاهی بخشی به خیرین و مردم در رابطه با نیازهای جامعه از نقش موثری در ترغیب مشارکت خیرین در چنین حرکت‌های فرهنگی برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها خانه عالم مشارکت مردمی امام جمعه بنیاد برکت بنياد مستضعفان مبلغ دینی اعتبار تعداد خانه های عالم توسعه خانه های عالم عالم در شهرستان ساخت خانه عالم ساخت و احداث ۱۰ خانه عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تیز کردن چاقو در خانه: ترفند‌هایی برای داشتن چاقو‌های همیشه تیز (فیلم) ۵ راهکار آسان و تازه برای تیز کردن چاقو‌های کُند خانگی (فیلم) ۳ روش جدید و خلاقانه برای تیز کردن چاقو (فیلم)

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است