Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:23:20 GMT

گزارش سخنگوی دولت از جدیدترین مصوبات هیات وزیران

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۸۲۵۸

گزارش سخنگوی دولت از جدیدترین مصوبات هیات وزیران

سخنگوی دولت بعد از اعلام پذیرش دومین استعفای حجت‌الله عبدالملکی از وزارت کار و رفاه اجتماعی و انتصاب محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه، جدیدترین مصوبات هیات وزیران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی  در ابتدای نشست خبری خود با رسانه‌ها به استعفای وزیر کار و رفاه اجتماعی، گفت: آقای عبدالملکی دیروز برای دومین بار استعفا دادند که این بار مورد پذیرش رییس جمهور قرار گرفت و این استعفا با هدف خدمت رسانی به مردم تقدیم رییس جمهوری شد که از تلاش مجاهدانه ایشان در این وزارتخانه تقدیر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ایشان از دولت جدا نمی‌شوند و به عنوان مشاور رئیس جمهوری از ظرفیت ایشان استفاده میشود.

بهادری جهرمی با اشاره به جایگزین، گفت: آقای محمدهادی زاهدی وفا به عنوان جایگزین ایشان در نظر گرفته شده است که برای ایشان نیز آرزوی موفقیت می‌کنیم. ایشان پیش از این تعامل و همکاری نزدیکی با دولت داشتند. معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی عضویت در ستاد تنظیم بازار و ... برخی از سوابق ایشان است.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات اخیر هیات وزیران اظهار کرد: ما در هفته اخیر مصوباتی در هیات وزیران داشتیم. دومین آیین نامه در  راستای تحقق شعار سال در حمایت از تولید دانش بنیان به تصویب هیات وزیران رسید. همچنین دو آیین نامه دیگر هم در این زمینه به زودی به تصویب دولت می رسد.

وی ادامه داد: در خصوص شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به منظور توانمندسازی این شورا ترکیبات آن تغییر کرد. معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به ترکیب این شورا و رئیس  کل نیروهای مسلح و یا معاون ایشان نیز در راستای حل مشکلات مشمولان نظام وظیفه به ترکیب شورا اضافه شد.

بهادری جهرمی یادآور شد: در امتداد دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران و توسعه متوازن دیپلماتیک کشور، امشب میزبان رئیس جمهور ترکمنستان و هفته آینده سفر رئیس جمهور قزاقستان را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این رفت و آمدها آثار قابل توجهی داشته است. مثبت شدن تراز تجاری کشور در دو ماه ابتدایی سال در  راستای توسعه دیپلماسی متوازن است. دولت در تکاپوی بهره برداری از ابزارهایی است که تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنگوي دولت حجت الله عبدالملکی استیضاح وزیر کار و رفاه هیات وزیران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بهداشت و درمان منطقه کاشان محقق شد.

کوروش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: از ۷۰۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس‌جمهور به منطقه کاشان ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: این مبلغ برای تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل مصوب شده که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است و به زودی شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل غیراستاندارد است، خاطرنشان کرد: کمبود تخت و فضای درمانی در آران و بیدگل موضوع مهمی است که ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) را دو چندان کرده است.

ساکی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان جزو بیمارستان‌های فرسوده منطقه به شمار می‌آید که ۸۰ درصد تجهیزات آن از بین رفته است، تصریح کرد: این بیمارستان معین شمال استان اصفهان محسوب می‌شود و بار درمانی شهرهای اطراف را علاوه بر منطقه به دوش می کشد و سال گذشته به ۲۵۲ هزار بیمار خدمت‌رسانی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درمانی منطقه کاشان بیمارستان بقیه‌الله است که عملیات اجرایی آن حدود پنج سال پیش کلید خورده است، اما با پیشرفت کندی که دارد مشمول مصوبات سفر نشد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا این مرکز در خدمت درمان منطقه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص راه‌اندازی مجدد «سی تی اسکن» بیمارستان نقوی گفت: با توجه به اهمیت این دستگاه در تشخیص و درمان بیماری‌ها، پس از شناسایی قطعه معیوب با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مالی از محل درآمد موقوفات مرحوم حاج محمد صادق نقوی، قطعه مورد نیاز به قیمت پنج میلیارد ریال تهیه و توسط شرکت پشتیبان روی دستگاه نصب و راه‌اندازی شد.

ساکی افزود: واحد سی تی اسکن این مرکز با پذیرش روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار، آماده ارائه خدمات به بیماران با تعرفه دولتی است.

کد خبر 749393

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود