Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:47:07 GMT

۲۸ آرایشگاه در جهرم پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۸۶۱۵

۲۸ آرایشگاه در جهرم پلمب شد

محمد جعفر محبی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در سال گذشته و سال جاری سه هزار و ۹۸۴ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط از آرایشگاه‌های مردانه و زنانه در سطح شهرستان جهرم صورت گرفته که ۱۶۵ آرایشگاه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه دریافت نموده اند.

وی با بیان این مطلب که بی توجهی ۲۸ آرایشگاه مردانه و زنانه نسبت به اخطاریه بهداشتی منجر به پلمب شدن آنها شد گفت: عدم رعایت بهداشت، استفاده نکردن از تجهیزات مناسب و همین طور رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونا از علت‌های اصلی اخطاریه‌های صادر شده و پلمب شدن این تعداد از آرایشگاه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه با اشاره به تخلفات تعدادی از آرایشگاه‌های زنانه گفت: از مواردی که در پروتکل‌های بهداشتی کرونا قید شده، عدم انجام تاتو و لیزر است که تعداد ۶ آرایشگر در منزل یا خارج از محیط کار به انجام آن مبادرت داشته که با گزارش‌های صورت گرفته، این مسئله پیگیری و تخلفات انجام شده به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا به طور کامل از بین نرفته و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار آرایشگاه‌ها قرار دارد گفت: استفاده از ماسک در محیط بسته و داشتن تهویه مناسب از مواردی است که آرایشگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

رضا رحمانیان مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیزگفت: آرایشگران موظفند قبل از شروع هر آرایش دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون شسته و وسایل آرایش را در مقابل چشم مشتری‌ها ضدعفونی نمایند.

به گفته وی استفاده از هر وسیله نوک‌تیز یا برنده به صورت مشترک موجب انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر می‌شود و استفاده از پنبه الکل برای ضدعفونی وسایل آرایشگری اطمینان‌بخش نیست و توصیه می‌شود شهروندان از کیف سلامت شخصی استفاده کنند.

رحمانیان انجام کلیه امور پزشکی مانند تزریق بوتاکس، ژل، کاشت مژه و غیره در آرایشگاه‌ها را غیر مجاز دانست و گفت: انجام این امور در مطب پزشکان متخصص مجاز است و ارائه تجویز کرم، مواد پوستی و آرایشی توسط متصدیان آرایشگاه‌ها غیر مجاز و پیگرد قانونی دارد.

وی اضافه کرد: متصدیان آرایشگاه‌ها باید وسایل فلزی را در مقابل دیدگان مشتری به مدت ۳۰ ثانیه در معرض شعله مستقیم قرار دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای علوم پزشکی جهرم گفت: برای ضد عفونی وسایل پلاستیکی آرایشگری مانند شانه و پیش بند نیز استفاده از محلول‌های ضدعفونی استاندارد بهترین راه حل است.

رحمانیان افزود: فروش هر گونه محصولات آرایشی و لنزهای رنگی در آرایشگاه‌ها ممنوع است و برای ارائه خدماتی مانند میکروپیگمنتیشن (تاتو)، اپیلاسیون، و آرایش ناخن (مانیکور و پدیکور) آرایشگر حتماً باید دوره آموزشی مربوطه را گذرانده و گواهی نامه معتبر دوره آموزشی را کسب نموده باشد.

به گفته وی هنگام حضور در آرایشگاه سعی کنید وسایل شخصی را با خود ببرید و هنگام کوتاهی مو واصلاح ابرو از آرایشگر بخواهید قیچی و موچین خود را با استفاده از چراغ الکلی گندزدایی کند.

کد خبر 5513957

منبع: مهر

کلیدواژه: جهرم پلمب آرایشگاه بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا امام رضا ع خراسان رضوی جهرم دهه کرامت میلاد امام رضا ع آمار کرونا سفر استانی مشهد اردبیل صنایع دستی پروتکل های بهداشتی آرایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد