Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سلطانی گفت: طرح‌های مربوط به نهضت فیبر نوری آماده است و اجرای آن از امروز در استان قزوین به عنوان اولین استان در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، مراسم آغاز نهضت فیبر نوری ظهر امروز با حضور مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات ایران، لطف‌الله سیاهکلی سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید سلطانی در این مراسم با بیان اینکه استان قزوین به عنوان استان نمونه در کشور برای اجرای طرح نهضت فیبر نوری انتخاب شده است، اظهار کرد: هرچند توسعه فیبر نوری از سال‌های‌ گذشته شروع شده اما آهنگ توسعه آن کُند بوده است.
  وی افزود: براساس سیاست‌های وزارت اطلاعات و ارتباطات، برنامه‌ای برای سال‌ جاری تدوین و به همه استان‌های کشور ابلاغ شده که در تلاش هستیم طبق برنامه‌ جهادی آن را پیش ببریم که این طرح از قزوین شروع شده است.
  مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به سیاست‌های این شرکت در راستای بیانیه گام دوم گفت: باتوجه به اینکه موضوعات مهمی از جمله همت و جهاد در این بیانیه مدنظر مقام معظم رهبری است، تلاش کردیم این شاخص‌ه‌ها را در اجرای نهضت فیبر نوری پیاده کنیم.
  وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند حوزه دانش بنیان را فعال‌تر کند، ادامه داد: تنها ۲۵ درصد از ظرفیت بخش آی. سی. تی کشور فعال است که این میزان برای صنعت بزرگ کشور قابل قبول نیست و مهم‌ترین علت آن مربوط به فعالیت کم رنگ شرکت مخابرات است.

  شکوفایی کشور در گرو سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است
  سلطانی با اشاره به نقش و جایگاه مدیریت جهادی در رشد و توسعه کشور ابراز کرد: طرح نهضت فیبر نوری شروع شده در استان قزوین براساس تفکر جهادی است.
  وی اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور شکوفا شود باید در صنعت فناوری-اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری کنیم.
  مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: توسعه و رشد اقتصادی بدون مشارکت مردم غیر ممکن است و ما به عنوان خادم مردم با طرح و سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح نهضت فیبر نوری پای کار آمدیم.
  سلطانی در پایان یادآور شد: طرح‌های مربوط به نهضت فیبر نوری آماده است و اجرای آن از امروز آغاز می‌شود که انتظار همیاری و مساعدت از همه دستگاه‌ها را داریم.
   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مخابرات ایران شرکت مخابرات استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل