Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امام جمعه موقت تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران (۲۷ خرداد ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از مصادیق ویژه تقوا، تقوایی تبیین است. یکی از مهمترین ویژگی‌های جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی نیز شایعه ناپذیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در برابر جریان شایعه ساز دشمنان اسلام به دلیل داشتن روحیه تبیین و عمل به فرمایش خدا، تبیین همیشه پیش رونده و حفظ کننده است. در این ایام که انبوه اطلاعات بی حد و مرز به سر مردم می‌بارد مخصوصاً در فضای مجازی که بخشی از حقیقت دنیای ما است، زیست بشری انسان معاصر تحت تاثیر این محیط قرار گرفته که منافع و آسیب‌ها آن بیشمار است و فرصت‌های زیادی برای اغواگری و وسوسه فراهم می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه جامعه مومن باید به تسلط بر فضای مجازی مسلط شود گفت: در عمل به فرمان پروردگار راهی جز تبیین ندارد. زمینه ساز جهاد تبیین فرهنگ عمومی تبیین است. زود باوری، ساده انگاری، ظاهر بینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت با خود آگاه و عالم پنداری زمینه‌های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات اخلاقی و امنیتی قرار می‌دهد و فرد مومن را گرفتار مصیبت می‌کند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: گاهی در فراوانی یک عکس، یک خبر، یک مطلب دلباختگی و قضاوت سریع باعث می‌شود افراد ظاهر بین و سطحی بین با پل ارتباطی به سمت آنچه دشمنان و شیاطین می‌خواهند کشیده می‌شود. اینجاست که فرمان پروردگار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: انسان زمانی به خودش می‌آید که بازار فرقه سازی‌ها و بدعت‌ها گرم شده است و راه مقابله با آن این است که مواجهه عاقلانه، متفکرانه، آگاهانه و متعهدانه و هوشمندانه با اخبار داشته باشد. این‌ها فرمان تبیین است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: آیه مورد نظر حجرات به جوامع خبری بر می‌گردد. اینجا تکلیف تأنی تا مشخص شدن واقعیت است. اهمیت یک خبر بسته به تاثیری که روی فرد، خانواده و جامعه‌اش دارد باید مورد بررسی قرار گیرد به ویژه اگر از منابع ناموثق و شبکه‌های فاسد باشد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: درنگ در اخبار حتی از سوی منابع امن هم نیاز به بررسی دارد. اگر از شبکه‌های معاند هم باشد این درنگ باید بیشتر باشد، قرآن عظیم، سران کفر و نفاق را جزو شبکه فاسد معرفی می‌کند. در زمان ما چه فاسقی بالاتر از جریان کفر و استکبار هست؟ وقتی خبری از سمت این‌ها می‌آید باید درنگ کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با یک خبر، اول باید از قضاوت خودداری شود و رد و قبولی نداشته باشیم و دوم اینکه به هیچ وجه آن خبر را منتشر نکرد و از انتشار و اشاعه آن خودداری کرد. البته در بعضی موارد قرآن کریم دستور و فرمان به تکذیب داده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مرحله بعدی تحقیق در مورد آن خبر است. اگر به آن خبر اشراف دارید برای آن سند بخواهید و آن را بررسی کنید. اگر موضوع در تخصص شما نیست به متخصص مراجعه کنید و با اهل آن مشورت کنید و بالاخره اگر موضوع مهم و اساسی و مربوط به سرنوشت امت است آن را به، ولی امر و امام مسلمین ارجاع دهید که در این حالت جامعه در امن و امان است.

حاج علی اکبری تصریح کرد: امیدوار هستیم خداوند عنایتی کند تا عمل به تبیین صیانت آفرینی را ایجاد کنیم و با عمل به تبیین و تقویت خبری خود و جامعه را در برابر فریبکاری‌ها و تحریف‌های دشمن حفظ کنیم و با روحیه جهادگری و تبیین دشمن در این مسیر ناکام شوند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پول حاصل از کمیسیون ماده صد شهرداری پول کثیفی است و وارد مدیریت شهری شده، گفت: بسیاری از سرمایه داران از ابتدا به قصد تخلف در ساخت و ساز وارد این کار شده و با پرداخت ماده صد شهرک‌ها و ساختمان‌های آنچنانی می‌سازند؛ این کار آن‌ها ظاهرا قانونی است، اما ریشه مساله همین جاست.

به گفته امام جمعه موقت تهران، بحث کمیسیون ماده ۱۰۰ را باید اصلاح کرد چراکه این ماده قانونی فساد زاست و از دولت، مجلس و قوه قضائیه می‌خواهیم با سرعت و قاطعیت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها را اصلاح کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو نماز جمعه ماده 100 حاج علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار