Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@16:41:14 GMT

غریب‌شاهی با شکستن رکورد جهان قهرمان شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۹۲۴۲

غریب‌شاهی با شکستن رکورد جهان قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مسابقات آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه وزنه برداری ۲۰۲۲ به میزبانی کشور کره جنوبی در حال برگزاری است و امروز شنبه بیست و هشتم خرداد ماه سامان رضی و علی‌اکبر غریب‌شاهی پوشان در دسته ۱۰۷ کیلوگرم کشورمان به عنوان نمایندگان ایران به روی تخته رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامان رضی در حرکت اول وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی مهار کرد. ملی پوش کشورمان همچنین در حرکت دوم وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی را بالای سر برد. نماینده وزنه برداری ایران در حرکت سوم خود از مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی بازماند و توانست ۲ مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

همچنین رضی ملی پوش کشورمان در مجموع با رکورد ۴۵۸ کیلوگرم در جایگاه پنجم مجموع در قسمت مسابقات آسیا-اقیانوسیه و مسابقات آزاد ایستاد.

علی اکبر غریب شاهی دیگر نماینده کشورمان در حرکت اول خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را مهار کرد. او در دومین حرکت خود وزنه ۲۵۳ کیلوگرمی را بالای سر برد تا رکورد جهان را که پیش از این در دست خود بود، ۲ کیلوگرم دیگر ارتقا دهد. نماینده کشورمان در حرکت سوم خود نتوانست وزنه ۲۵۴ کیلوگرمی را مهار کند. غریب شاهی با شکستن رکورد جهان، ۲ مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

همچنین غریب شاهی در مجموع با رکورد ۴۹۸ کیلوگرم توانست ۲ مدال برنز مجموع در قسمت مسابقات آسیا-اقیانوسیه و مسابقات آزاد را بدست آورد.

باتوجه به اینکه رقابت‌ها به صورت آزاد و آسیا_اقیانوسیه برگزار می شود، برای هر سری از رقابت‌ها ۲ مدال برای انفرادی و مجموع اهدا می شود.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جانبازان و معلولین غریب شاهی ۲ مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت

در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نسرین شاهی و ساره جوانمردی در تپانچه بادی بانوان به مصاف حریفان خود رفتند و به مدال طلا و برنز دست یافتند.

به گزارش ایسنا، جام جهانی پاراتیراندازی به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاری است و نمایندگان ایران امروز شنبه ۸ اردیبهشت در تپانچه بادی بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.

نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.

در مرحله فینالی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند.

همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی مردان موفق به کسب مدال نقره شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد، مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد/ مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران