Web Analytics Made Easy - Statcounter

هان داک سو نخست وزیر کره جنوبی گفت کشورش به شکل پویایی از نیروگاه های هسته ای به عنوان ابزاری برای تامین امنیت انرژی و به صفر رساندن استفاده از کربن استفاده خواهد کرد و قصد دارد طرح های برق هسته ای خود را توسعه دهد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) نوشت: این مقام کره جنوبی در سخنرانی ویدئویی در اجلاس جهانی آب و هوایی که روز جمعه به میزبانی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد، گفت کشورش فعالانه از انرژی هسته ای برای اهداف به صفر رساندن کربن و نیز به عنوان ابزاری برای تامین نیاز کشور به انرژی استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه ای که دفتر نخست وزیر کره جنوبی منتشر کرده است این اظهارات هان در مجمع اقتصادهای بزرگ در زمینه انرژی و آب و هوا مطرح شده است.

کره جنوبی متعهد شده انتشار گازهای گلخانه ای را از سطوح سال ۲۰۱۸  به میزان ۴۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد و مصرف کربن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند.

هان دوک سو همچنین گفت طرحی را برای ترکیب مناسب برق هسته ای با انرژی تجدیدشدنی برای دستیابی به صفر رساندن مصرف کربن ترسیم خواهد کرد.

وی افزود:  کره جنوبی سرمایه گذاری در یک پروژه برق هسته ای کوچک موسوم به «راکتورهای مدولار کوچک» (SMR) و انرژی تجدیدشدنی را توسعه خواهد داد. 

به گفته این مقام سئول، کره جنوبی تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۴.۵ میلیون خودروی بدون آلایندگی عرضه خواهد کرد.

سال گذشته کره جنوبی توافقی جهانی رابرای کاهش گاز متان به میزان ۲۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ امضا کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، میزان سرمایه گذاری‌های در زمینه انرژی باد و خورشید در منطقه آسیا-اقیانوسه در کشورهایی مانند چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و تایوان در بالاترین میزان قرار دارد.

 کره‌جنوبی  به عنوان هشتمین مصرف کننده انرژی در جهان می‌کوشد بر اساس برنامه‌ای ۱۵ ساله  مدل مصرف انرژی خود بر اساس استفاده از انرژی های فسیلی را تغییر دهد و تا سال ۲۰۳۰، سهم انرژی‌های تجدید پذیر را به ۲۰ درصد برساند.

چندی پیش کره‌جنوبی پروژه ای را به ارزش ۴۸.۵ تریلیون وون (۴۳.۲ میلیارد دلار) برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی جهان تا سال ۲۰۳۰ رونمایی کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کره‌ جنوبی ، انرژی تجدیدپذیر ، انرژی هسته ای

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی انرژی تجدیدپذیر انرژی هسته ای تا سال ۲۰۳۰ کره جنوبی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار یک اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند.

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

کد خبر 847565 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی کره جنوبی تکنولوژی (فناوری) جواهرات و زیورآلات

دیگر خبرها

  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است