Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان در بازدیدی که به همراه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و جمعی از مدیران استانی از شبکه انتقال آب سد سیازاخ دیواندره به شهرهای بیجار، حسن آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر انجام داد گفت: برای این طرح یک بازه زمانی سه ساله با چهار هزار و۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در سفر به شهرستان بیجار و حضور در محل سد تالوار در میان جمعی از کشاورزان و مردم بخش چنگ الماس ضمن تأکید بر حق مردم برای برخورداری از آب این سد، گفت: مطالبات مردم منطقه و کشاورزان کاملا به حق است و ما از راه‌های مختلف پیگیر احقاق آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما از مدتها پیش جلسات مختلفی را در وزارت نیرو و استان برای بررسی سد تالوار و گرفتن تخصیص‌های مناسب برگزار کرده‌ایم، گفت: در هفته آینده یک تیم کارشناسی برای بازنگری در تخصیص آب به استان سفر می‌کنند و نتیجه بررسی‌های خود را به وزارت نیرو اعلام می‌کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است گرفتن تخصیص کافی آب برای شرب و کشاورزی مردم شهرستان بیجار و بخش چنگ الماس است که خوشبختانه وزارت نیرو هم نسبت به این موضوع عنایت ویژهای دارند.

استاندار کردستان تاکید کرد که این پروژه جزو طرح‌های اولویت‌دار استان است و تلاش خواهیم کرد با تامین اعتبار مناسب در یک بازه زمانی معقول به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه بزرگترین پروژه آبرسانی استان می باشد اظهار کرد: این پروژه از محل پایاب سدسیازاخ شهرستان دیواندره با یک ایستگاه پمپاژ شروع با جانمایی ٦۳ کیلومتر لوله ۱۰۰۰ تا چنگیز قعله (محل احداث تصفیه خانه) و با حدود٨۰ کیلومتر لوله ٤۰۰ آب پاک، از تصفیه خانه تا حسن آباد یاسوکند که جمعا ۱٤۳ کیلومتر است، انجام خواهد شد.

وی با توجه به اینکه با بهربرداری از این پروژه آب سالم و پایدار در اختیار شهروندان بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و روستاهای در مسیر قرار خواهد گرفت، اذعان داشت: براساس تخصیص‌های صورت گرفته برای این طرح، می‌توان تمام طرح‌های صنعتی و صنایع وابسته به کشاورزی را استارت زد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان حسن آباد یاسوکند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد