Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت دهقان گفت: برآورد جمعیت بهاره گونه بز وحشی در قرق اختصاصی علی آباد چهل گزی با برنامه ریزی و نظارت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و نیز با همکاری قرق بانان، جوامع محلی و همیاران مورد اعتماد در قالب ۱۱ گروه موتوری، خودرویی و پیاده در  یک روز انجام شد.

به گفته رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان یزد: قرق اختصاصی علی آباد چهل گزی در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در شهرستان مهریز و ما بین روستا‌های تنگ چنار و علی آباد چهل گزی واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این منطقه بدلیل وجود تیپ‌های مختلف کوهستان، تپه ماهور و دشتی، رویشگاه‌های متنوعی پدیدار آمده و مجموعه‌ای از گونه‌های جانوری شاخص و برجسته منطقه فلات مرکزی ایران همچون کاراکال، پلنگ، آهو، رودک عسل خوار، هوبره، زاغ بور، باقرقره و ... را در خود جای داده است.

دهقان گفت: ارتفاعات این قرق با دارا بودن دره‌های متعدد، صخره‌ها و گریزگاه ها، زیستگاه مناسبی برای گونه بز وحشی بوده و هم اکنون جمعیت مناسبی از این گونه را در خود جای داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیطبانان قرق حیات وحش علی آباد چهل گزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول

در پی بارش‌های اخیر سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد به‌طور کامل پُر شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 218 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا هشتم اردیبهشت 1403) در مجموع 26 میلیارد و 570 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 29 میلیارد و 30 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 8درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 16 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 16 میلیارد و 520 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 31 میلیارد و 560 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 64 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 36 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز هشتم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده برابری میزان ذخایر سدها با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

همانطور که در جدول بالا مشخص است، سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد پرشدگی 100درصدی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز