Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@20:57:06 GMT

انواع نما در ساختمان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۳۳۵۳

انواع نما در ساختمان

در نگاه اول آنچه که از تماشای یک ساختمان نظر ما را به خود جلب می‌کند نمای آن است. کرتین وال در حال حاضر یکی از شیوه‌های جدید برای نماسازی ساختمان‌های مختلف است که در این راهنما قصد داریم به معرفی و کاربردهای آن بپردازیم.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، در نگاه اول آنچه که از تماشای یک ساختمان نظر ما را به خود جلب می‌کند نمای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرتین وال در حال حاضر یکی از شیوه‌های جدید برای نماسازی ساختمان‌های مختلف است که در این راهنما قصد داریم به معرفی و کاربردهای آن بپردازیم. اگر به نمای ساختمان‌های قدیمی توجه کرده باشید دیده‌اید که از آجر‌های قرمز و زرد و یا سیمان استفاده شده است. این نوع نماها از زیبایی خاصی برخوردار بودند اما اگر از نظر استحکام و مقاومت بخواهیم این نوع نماها را مورد بررسی قرار دهیم شاید به اندازه نماهای کنونی دارای مقاومت نبودند. در حال حاضر شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده نماهای ساختمانی محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌اند که می‌توان گفت انقلاب بزرگی در زیبایی نماهای ساختمان به وجود آمده است. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید ما اطلاعات بیشتری در خصوص نمای سرامیک خشک و اسپایدر نیز در اختیارتان قرار خواهیم داد تا بتوانید جهت نماسازی ساختمان خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات مهم در مورد انتخاب نمای ساختمان

پیش از آن که به معرفی نمای کرتین وال بپردازیم لازم است به نکات مهمی در خصوص انتخاب نوع نمای مناسب برای ساختمان‌های مختلف اشاره کنیم. همان طور که می‌دانید نماهای آجری، سنگی و یا شیشه‌ای جزو پر انتخاب‌ترین نماها به شمار می‌آیند اما در سال‌های اخیر مصالحی از جمله کرتین وال و سرامیک و خشک و ترمووود نیز به مصالح پرطرفدار برای نماسازی تبدیل شده اند اما نکات مهمی وجود دارد که معماران و مهندسان لازم است به آن توجه نمایند ما در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی: این موضوع یعنی در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که لازم است معماران و کارشناسان به آن توجه نمایند. زیرا آب و هوا می‌تواند تاثیر بسیاری بر دوام و زیبایی نما داشته باشد. به عنوان مثال در شهرهای شمالی می‌توان از مصالحی استفاده کرد که شاید نتوان در شهرهای جنوبی و یا کویری از آن استفاده کرد. در حالی که در شهری مانند تهران امکان استفاده از نماهای مختلف مانند کرتین وال و ... امکان پذیرتر است.

 نوع ساختمان: اینکه ساختمان برای چه استفاده‌ای ساخته شده است مورد دیگری است که باید به آن توجه داشت به عنوان مثال ساختمان مسکونی یا برج است و یا تجاری می‌باشد و قرار است از آن استفاده اداری شود و یا ممکن است ویلایی باشد که در مکانی خاص واقع شده است.  

تعداد طبقات ساختمان: این مورد نیز از آن جهت مهم است که باید در نظر گرفت نمای ساختمان چه میزان وزنی را به ساختمان وارد می کند و آیا علاوه بر مباحث فنی و زیبایی، توجیه و صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟

از دیگر نکاتی که بهتر است هنگام انتخاب مصالح نمای ساختمان مورد توجه قرار گیرد سلیقه کارفرما و طراح و همچنین بودجه است.

نمای کرتین وال چیست؟

کرتین وال Curtain Wall یکی از انتخاب‌ها برای ساخت نمای ساختمان به شمار می‌آید که از لحاظ فنی ساختاری خود ایستا دارد. این ویژگی سبب می‌شود تمامی وزن شیشه‌های نما بر روی سازه و شاسی کشی اجرا شده اضافه شود. به این ترتیب وزنی اضافی را به ساختمان تحمیل نخواهد کرد.

نمای کرتین وال از دو بخش لامل و فریم لس تهیه شده است شود. لامل به پروفیل‌های آلومینیومی گفته می‌شود که بر روی شیشه نصب می‌شوند و در واقع از آن‌ها نگهداری می‌کنند. لامل‌ها دارای دو نوع افقی و عمودی هستند که به مدل افقی ترنسم و به لامل‌های عمودی نیز مولیون کفته می‌شود. نکته مهم در ابعاد کرتین وال آن است که عرض آن‌ها با هم برابر است و تنها اختلاف‌شان در طول کرتین وال است زیرا در این شرایط بیشترین بار شیشه روی لامل‌های عمودی در نظر گرفته می‌شود. مزیت استفاده از این محصول برای اجرای نمای ساختمان زیبایی بخشی بیشتر و همچنین حفاظت از سازه در مقابل شرایط بد آب و هوایی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره کرتین وال اینجا کلیک کنید.

مزایای استفاده از نمای کرتین وال

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع نما استفاده از نور طبیعی در عمق ساختمان است. به گونه‌ای که تا آفتاب در آسمان است شما نیازی به استفاده از روشن کردن چراغی نخواهید داشت.

از دیگر ویژگی‌های این نوع نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بسیار مدرن و شیک است و در تمام دنیا مورد توجه سازندگان ساختمان قرار گرفته است. کرتین وال در برابر نفوذ هوا و آب مقاومت داشته و حرکت باد با سرعت زیاد نمی‌تواند لرزه‌ای بر پانل های نصب شده وارد آورد. در برابر زلزله بسیار مقاوم است زیرا برای نصب آن‌ها سازه‌ای جدای از ساختمان طراحی و نصب شده است. از ورود بار اضافه به ساختمان جلوگیری خواهد کرد زیرا وزن شیشه‌ها به استراکچرها تحمیل خواهد شد. مانند یک عایق عمل کرده و از خروج انرژی گرمایشی و سرمایشی از داخل ساختمان به بیرون جلوگیری خواهد کرد. زمان نماسازی با استفاده از کرتین وال با سرعت انجام می‌شود.

از دیگر مصالح و المان‌هایی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به سرامیک خشک و نمای اسپایدر نیز اشاره کرد. در حال حاضر تنوع بسیاری برای نماسازی وجود دارد که هر یک قابلیت‌های خاص خود را دارند. در واقع انتخاب آن‌ها بستگی به طراح سازه و بودجه و سلیقه کارفرما دارد. به عنوان مثال در انتخاب سرامیک خشک برای نما سازی می‌توان به ویژگی آن در دو پوسته کردن ساختمان و همچنین ایمنی بالا و صرف هزینه کمتر اشاره کرد.

استفاده از اسپایدر یا شیشه‌های عنکبوتی نیز از دیگر انتخاب‌های طراحان ساختمان به شمار می‌آید، علت نام گذاری این محصول آن است که شیشه‌های نما بر روی محورهایی قرار گرفته که شبیه به عنکبوت هستند این محورها همان یراق‎آلاتی به شمار می‌آیند که شیشه‌ها روی آن نصب می‌شوند. نمای اسپایدر علاوه بر زیبایی بی‌نظیر در برابر زلزله یا برخورد ضربه مقاومت داشته و در شرایط جوی مختلف از جمله طوفان و باد و باران دچار آسیب نمی‌شود.

 

شرکت آرمن طرح و نما

چنانچه قصد ساخت سازه‌ای مسکونی و یا اداری و تجاری را دارید و مایلید برای نمای آن بهترین مصالح ساختمانی را در نظر بگیرید که علاوه بر زیبایی بتواند استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف از خود نشان دهد بهتر است با مجموعه‌هایی که در این حوزه حرفه‌ای هستند مشورت نمایید. شرکت آرمن یکی از این مجموعه‌هاست که می‌تواند متناسب با سازه شما بهترین نوع نما را به شما معرفی نماید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به وب سایت این مجموعه به سایت https://r-men.com/  مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمای ساختمان دیزاین ساختمان سرامیک سرامیک خشک نمای کرتین وال برای نماسازی نمای ساختمان حال حاضر نوع نما برای نما شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف