Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، در نشست قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت، افزود: مهم‌ترین مسئله بحرانی پیش رو، موضوع پیری جمعیت است، بر این اساس رهبر انقلاب اسلامی نیز بارها در مورد بحث خانواده و جمعیت هشدار دادند و از انجام کار در این زمینه به عنوان حسنه ماندگار یاد کردند.

وی با اشاره به نرخ کنونی ۱.۷ باروری در کشور تصریح کرد: ایران در ۴۵ سال گذشته ۱۰ سال پیرتر شده است و تا سال ۱۴۲۰ به ازای هر یک کودک، ۵ سالمند در ایران خواهیم داشت، بنابراین باید یک حرکت صحیح و خردمندانه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری با مقایسه به نرخ جمعیت در مناطق مختلف، گفت: پیرترین جمعیت مربوط به استان‌های گیلان و همچنین مازندران و سیستان و بلوچستان با رشد جمعیت بالا به عنوان جوان‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شوند.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت افزود: ایران دارای کمترین نرخ رشد جمعیت در منطقه غرب آسیا است و نرخ باروری در مقایسه با سایر کشورها وضعیت خوبی ندارد.

به گفته وی، ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و هر سال حدود ۸۸ هزار زوج به این گروه اضافه می‌شود.

جباری، نقش شبکه سلامت برای کمک به مسئله فرزند آوری را مهم برشمرد و افزود: با وجود ۲۸ هزار بهورز در کشور می‌توان از این ظرفیت مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و افزایش نرخ جمعیت بهره مند شد.

وی بر بحث آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: شبکه‌های بهداشت و درمان نقش مهمی بر عهده دارند تا بتوان از عوارض مسائلی چون عقیم سازی دائمی و سقط غیر قانونی و سزارین و ارجاعات مکرر برای انجام عمل IVF پیشگیری کرد.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت یادآور شد: از برجسته‌ترین موانع درمان ناباروری می‌توان به مسائل ساختاری، هزینه‌های بالا و فقدان سهولت و دسترسی اشاره کرد بنابراین باید به سمتی حرکت کرد تا مردم از خدمات درمان باروری آسان و ارزان بهره مند شوند.

جباری به تشریح بحث ارائه دستورالعمل‌های یکسان بهداشتی و درمانی، استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد، سبک زندگی سالم، پوشش بیمه‌ای، تأمین خوابگاه‌های دانشجویی، ایجاد سامانه جامع ثبت اطلاعات باروری، تسهیل شرایط رفاهی و تولید محتوای علمی در حوزه جمعیت پرداخت.

در ادامه جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعضای کمیته‌های تخصصی به بیان نظرات و پیشنهادات اجرایی خود پرداختند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موضوع تأمین داروهای اثربخش و تجهیزات پزشکی، مشاوره، بیماریابی و تشخیص به هنگام، ارائه خدمات رایگان باروری، تکمیل خدمات سازمان‌های بیمه گر، افزایش رفاه اجتماعی، تکمیل زیر ساخت‌ها، توسعه کارهای پژوهشی، تغییر رویکرد فرهنگی و بهداشتی و ایجاد کمیته پایش و نظارت اشاره کرد.

کد خبر 5518796

منبع: مهر

کلیدواژه: درمان ناباروری افزایش جمعیت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا کووید 19 سازمان بیمه سلامت سرطان ورزش چاقی واکسن مغز و اعصاب بهرام عین اللهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چشم پزشکی جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟