Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از تعهد ۵۰میلیارد ریالی این استان برای کمک به عتبات عالیات در سال‌جاری خبر داد.

جبار دوستمحمدیان، در جمع خبرنگاران با اشاره به تعهد ۳۰ میلیاردی این استان در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۸ میلیارد ریال در استان برای کمک به ساخت و تکمیل پروژه های عتبات و عالیات جمع آوری شد که گویای تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد استان ۵۰۰۰تومان به ازای هر شهروند استان بوده ادامه داد: این تعهد امسال ۷۵۰۰ تومان به ازای هر شهروند هم‌استانی است که رقمی افزون بر پنج میلیارد تومان می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با اشاره به برخی از تعهدات این استان در عراق از ساخت یک سقاخانه با همت خیران و ستاد عتبات این استان خبر داد و گفت: سازه این سقاخانه توسط متخصصین در استان ساخته و به عراق ارسال و نصب شده است.

دوست محمدیان از ساخت گنبد این بنا در سامرا به عنوان فاز دوم این پروژه نام برد و تصریح کرد: گنبد، آبسردکن و...نیز در استان ساخته و تهیه شده و به زودی و حداکثر ظرف یک ماه آینده به سامرا منتقل می‌شود.

وی همچنین از تحویل یک زمین ۴۵۰ متری به عتبات و عالیات استان سمنان در سامرا عراق خبر داد و تاکید کرد: قرار است که از طریق کمک های مردمی استان یک مجتمع در این قطعه زمین بسازیم. همچنین قرار است که یک نانوایی و یک مجتمع پذیرایی و یک آب‌شیرین‌کن در این منطقه از سوی استان ساخته و یا تهیه و تجهیز شود تا در طول سال و خصوصا ایام اربعین خدمات رایگان به زوار ارائه دهد.

وی از آماده سازی کارگاه ساخت جایگاه درب حرم امامین عسکریین در سامرا به عنوان یکی دیگر از خدمات ستاد عتبات و عالیات استان سمنان نام برد و تصریح کرد: کمک به ساخت تل زینبیه تحت عنوان صحن حضرت زینب(س) و تکمیل صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و ترفیع گنبد امام حسین (ع) در کربلا و کمک به ساخت حرم امامین عسکرین (ع) در سامرا، حضور مواکب استان در ایام اربعین، اعزام نیروهای متخصص از استان برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و...از دیگر تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان است.

وی با اشاره به واگذاری عملیات اجرای فاز دوم طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) به مهندسان و هنرمندان ایرانی و تلاش ستاد عتبات و عالیات برای تامین برخی از زیرساخت‌های زیارتی در اماکن مقدسه عراق از عموم هم‌استانی‌ها و دوستداران اهل‌بیت(ع) خواست با اهدای هدایای خود به تکمیل این پروژه‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به تلاش برخی از دشمنان نظام برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی گفت: برخی از این کشورها آمادگی داشتند که به شرط عدم حضور جمهوری اسلامی ایران هزینه های زیادی برای تکمیل این پروژه‌ها انجام دهند

دوست محمدیان با بیان اینکه نیروهای ستاد عتبات عالیات بدون دریافت حقوق از ستاد کار می کنند ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر در استان به طرق مختلف با ستاد عتبات استان در زمینه جمع آوری نذورات همکاری دارند.

وی با اشاره به اعزام متخصصینی از استان سمنان برای اجرایی شدن پروژه‌ها در کشور عراق گفت: به طور میانگین ماهانه ۲۰ نیروی متخصص از استان به عراق اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اقبال بالای دوستداران اهل بیت(س) به ساخت این پروژه‌ها اظهار کرد: ستاد عتبات و عالیات استان تنها هزینه ایاب و ذهاب این نیروها را تامین می‌کند و مابقی هزینه های این سفر معنوی توسط خود این خیرین تامین می شود.

دوست‌محمدیان از راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین همایش و گردهمایی جهان اسلام نام برد و گفت: برخی از دشمنان اسلام همه تلاش خود را برای تضعیف این گردهمایی عظیم به کار می‌گیرند اما به لطف الهی و کمک ائمه معصومین(س) این راهپیمایی هر سال باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به فعالیت‌های رسانه‌ای در این بخش از فعالان رسانه‌ای استان خواست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان را بیش از پیش یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد عتبات عالیات اربعين حسيني سمنان سامرا تل زینبیه استان سمنان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان عتبات و عالیات ستاد عتبات پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق