Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از نابودی ارزش پول یمن در جنوب این کشور، معترضان بسیاری به خیابان‌های عدن آمدند و خواستار سرنگونی دولت خود خوانده وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، موج اعتراضات و خشم مردمی در استان عدن واقع در جنوب یمن، روز به روز گسترده‌تر می‌شود؛ به نحوی که شمار زیادی از خیابان‌های شهر عدن و سایر شهر‌های جنوبی یمن امروز هم صحنه این اعتراضات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد، معترضان در خیابان‌های عدن، با سردادن شعار‌هایی علیه ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، «فروپاشی وضعیت اقتصادی شهروندان یمن در جنوب» را محکوم کردند و به بحران برق و ناامنی به شدت اعتراض کردند.

معترضان از ساعت‌های ابتدایی امروز، شماری از خیابان‌های اصلی عدن در مناطق «کریتر» و «المنصوره» را بستند و با آتش زدن لاستیک، مانع عبور و مرور وسایل نقلیه شدند.

 

شب گذشته نیز معترضان در سراسر عدن تظاهرات‌های گسترده‌ای را برگزار کردند. شهروندان یمنی با تأکید بر سرنگونی دولت خودخوانده در این استان، تأکید کردند که ائتلاف سعودی و نهاد موسوم به شورای ریاستی، مسئول این بحرا‌ها هستند.

در همین ارتباط، دامنه اعتراضات به شهر‌های تحت اشغال ائتلاف سعودی در استان لحج نیز رسد؛ به گونه‌ای که معترضان بسیاری از شامگاه گذشته، اعتراضات خود را علیه وخامت اوضاع معیشتی و نابودی پول ملی یمن برگزار کردند.

معترضان تأکید دارند که دولت وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی، مسئول وضعیت وخیم اقتصادی مردم جنوب یمن است. تظاهرات کنندگان شامگاه گذشته خیابان‌های شهر «الحوطه» (مرکز اداری استان لحج) را بستند و به نشانه اعتراض، لاستیک آتش زدند.

این در حالی است که دولت خود خوانده «معین عبدالملک» قیمت هر گالن بنزین را ۱۴ درصد افزایش داده و از ۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال به ۲۵ هزار و ۸۰۰ ریال رسانده است.

شهروندان حاضر در جنوب یمن با وضعیت اقتصادی و امنیتی فاجعه‌باری روبرو هستند که ناشی از سقوط آزاد پول یمن در برابر دلار است. افزون بر این مسئله، باند‌هایی در این مناطق فعال هستند که در سایه از بین رفتن نهاد‌های امنیتی شکل گرفته‌اند که امنیت را اؤ شهروندان یمنی سلب کرده است.

امارات و عربستان سعودی که از ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن لشکر کشی کردند و برای فرار از اتهام‌ها علیه خود، آبان ماه سال ۹۸ طرف‌های درگیر را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی شکننده که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را بگیرد تا جایی که شورای انتقالی در هفتم اردیبهشت سال جاری در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ یمن ارتش یمن صلح یمن انصارالله ائتلاف سعودی ائتلاف سعودی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید