Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شاه‌پسند از تسهیل صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد برای ارائه آموزش‌های عملی به مهارت‌آموزان خبر داد و گفت: در این راستا رشته‌های شغلی بر اساس سند آمایش سرزمین مشخص و مجوز‌های لازم صادر می‌شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در نشست شورای مهارت استان اردبیل گفت: با توجه به شمار بالای افراد واجد شرایط و متقاضی دریافت آموزش‌های مهارتی، با اجرای طرح آموزش عملی در محیط واقعی کار، این اقدام عملیاتی شده و اشتغال‌زایی نیز با درصد بالایی محقق می‌گردد و مهارت‌آموزان از آموزش رایگان در محیط کار بهره‌مند شده و علاوه بر مهارت، اصول بنگاه‌داری و تعامل با مشتریان را نیز فرا می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه پسند می‌گوید: رهگیری اشتغال ایجادشده در جریان اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، رویکرد اصلی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای بوده و اشتغال در این طرح نسبت به طرح مهارت‌آموزی در محل آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای از درصد بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز گفت: آموزش‌های مهارت‌آموزی تأثیر مهمی در اشتغال‌زایی دارد و در این زمینه طرح آموزش در محیط واقعی کار دارای اهمیت خاصی است چراکه با این طرح آموزش‌های همزمان تئوری و عملی محقق شده و حتی ممکن است فرد آموزش‌دیده در همان بنگاه اقتصادی مشغول به‌کار شود.

یاسر عبداللهی عابد گفت: ۲۸۹ نفر در سال گذشته از آموزش‌های مهارتی در محیط کار و بنگاه‌های اقتصادی استان اردبیل بهره‌مند شده و در ۳ ماهه اول سال‌جاری نیز تعداد ۸۹ نفر در محیط‌های حرفه‌ای با مهارت‌های کار آشنا شده‌اند.

او می‌گوید: بر اساس طرح آموزش در محیط واقعی کار، فرد مورد نظر یک ماه تا ۱۸ می‌تواند در بنگاه اقتصادی تحت نظر کارفرما و استادکار علمی که از سوی فنی‌وحرفه‌ای اعزام می‌شود، آموزش‌های عملی و تئوری را دریافت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تلاش و همکاری اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای، سازمان صمت، اتاق بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی استان اردبیل، برای ۲ برابر کردن تعداد افراد معرفی‌شده به واحد‌های کار جهت مهارت‌آموزی، ضروری است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست، مجوز آموزش در محیط کار به تعدادی از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی استان اردبیل ارائه شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدور مجوز مهارت آموزی ایجاد اشتغال فنی و حرفه ای محیط واقعی کار اقتصادی استان استان اردبیل فنی وحرفه ای مهارت آموزی طرح آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا رستمی گفت؛ تلاش ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری در امر ″جهش تولید با مشارکت مردم″ را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تاسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی سنتی مکمل ابلاغ کردیم.
وی در توضیح بیشتر بیان داشت: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تایید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تایید در اداره کل فراورده‌های سنتی مکمل طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضا تا حدود شش ماه به طول می‌انجامید.
دکتر رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی سنتی مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.
لازم به ذکر است حسب تاکید سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، ایفدانا پیگیری عملیاتی شدن بخشنامه‌هایی که با عنوان جهش تولید صادر شده اند را در دست اقدام خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل