Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:38:42 GMT

بسترهای افزایش صادرات در آذربایجان غربی فراهم شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۸۵۹۰

بسترهای افزایش صادرات در آذربایجان غربی فراهم شود

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هزینه های تولید در استان باید کاهش یابد.

عبدالحمید سرتیپی امروز ۳۱ خرداد در آیین تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: هزینه های تولید در استان بالاست باید برای افزایش رقابت بین تولید کنندگان و صادرکنندگان این هزینه ها کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های گمرکی استان استفاده مناسب کرد، تصریح کرد: هزینه ها باید صادرات محور باشد و هر چیزی که قابلیت صادرات و ارز آوری دارد باید با حمایت های لازم زمینه صادرات آنها فراهم شود.

سرتیپی با اشاره به اینکه صادرات یک الزام است و دنیا اصلاحات اقتصادی را از بخش صادرات شروع کرده است، خاطر نشان کرد: در کشور ما نیز با آزاد سازی قیمت ها، ثبات اقتصاد کلان، اصلاح اقتصادی و کمک به قشر کم برخوردار در تلاش هستیم برای رسیدن به این اصلاحات جهانی دست یابیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با تاکید به اینکه هیچ استانی به اندازه آذربایجان غربی دارای ظرفیت گمرکی و صادراتی نیست، اظهار کرد: در سال گذشته ۳میلیارد دلار از استان صادرات داشتیم که می توان با برنامه صادراتی درست تر این عدد را افزایش داد.

وی یاد آور شد: به روز کردن ناوگان حمل و نقل برای توسعه صادرات و استفاده از ظرفیتهای گمرکی استان یک الزام است.

سرتیپی افزود: صادرات در استان باید افزایش یابد و این جز با داشتن امکانات و تجهیزات امکان پذیر نیست. لذا باید بسترهای لازم مهیا شود. 

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت صنایع و معادن ، گسترش خدمات تجاری خارجی، برنامه ریزی ملی و استانی متناسب با نیاز دنیا ، استفاده از مبادله تهاتری، تامین منابع مالی و استفاده از روش های نوین تجاری، نیاز فعلی برای توسعه صادرات است.

سرتیپی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور ۲۴هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد استان مصوب شد که ۱۴هزار میلیارد تومان فقط برای بخش صنایع است.

به گزارش ایسنا، در ادامه از ۱۶ واحد صادراتی برتر استان و یک واحد شایسته تقدیر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات هزینه های تولید آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در ۲۴ ساعت گذشته این پنج خبر بیشترین بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.   افزایش ۲ برابری سطح زیر کشت کلزا در آذربایجان غربی شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه محکومیت مشاور املاک متخلف در ارومیه شهروند خبرنگار؛ جاده نیمه تمام روستای بابا احمد چالدران افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند