Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:10:03 GMT

تفاوت کویل آهن با ورق برش خورده

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۷۸۹

تفاوت کویل آهن با ورق برش خورده

متناسب با کاربرد، کویل‌های آهنی در ابعاد مختلف توسط دستگاه ورق‌بری برش می‌خورد و به ورق برشی تبدیل می‌شود. در ادامه به معرفی مرجعی معتبر برای قیمت لحظه‌ای ورق برشی و مرکزی با خدمات نوین برش‌بری ورق می‎پردازیم.

ورق‌ها را به چه علت به صورت کویل در می‌آورند؟

ورق‌ها طی فرآیندی به نام Roll Slitting به کمک دستگاه تنشن ریل از طریق پیچیدن مواد، به کویل یا کلاف تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام این فرآیند نیز از طریق 2 روش صورت می‌گیرد. علت انجام این فرآیند نیز اقتصادی بودن آن است؛ چراکه ذخیره‌سازی و حمل و نقل ورق‌ها به شکل کویل، اقتصادی و به صرفه است.  

انواع روش‌های کلاف پیچی

2 روش معمول کلاف پیچی شامل موارد زیر است که به شرح هر یک خواهیم پرداخت:

کلاف پیچی مرکزی

در کلاف پیچی مرکزی، گشتاور به هسته‌ای که ورق فولادی دور آن پیچیده شده است، وارد می‌شود. این عمل باید در حضور یک غلتک که ورق را به سمت مندرل کشیده و به آن فشار می‌دهد، انجام گیرد. در کلاف پیچی مرکزی بدون حضور غلتک فشاری، محبوس شدن هوا بین لایه ها یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود، چراکه در کیفیت نهایی کویل تاثیرگذار است.

استفاده از غلتک فشاری منجر به کاهش این اتفاق می‌شود؛ زیرا فشار وارده در زمان کلاف پیچی، سبب بیرون شدن هوا از میان لایه‌ها می‌شود. پلیمرها و فلزات بسیاری مانند فولاد و آلومینیوم با این روش، کلاف‌پیچی می‌شوند.

در این محتوا عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل را بشناسید.

کلاف پیچی سطحی

انجام این روش در حضور چند غلتک است و گشتاور مورد نیاز برای کلاف‌پیچی به این غلتک‌ها اعمال می‌شود. یک ترکیب معمول در کلاف‌پیچی سطحی، در تماس بودن دو غلتک پیچاننده با کویل در حال پیچش است. این روش معمولا برای ورق‌های کاغذی استفاده می‌شود.

بعضی اوقات، کلاف‌پیچی ترکیبی از این دو نوع است. در این زمان، گشتاور به دو قسمت وارد می‌شود. یکی مندرل است و به شیوه کلاف‌پیچی مرکزی عمل می‌کند و دیگری غلتک فشاری است. از این روش برای دسته‌ای از پلیمرها استفاده می‌شود.

خواندن این مطلب حتما برای شما مفید خواهد بود:

https://shahinfelezsepahan.com/blog/types-steel-sheets/) (

کویل آهن از چه لحاظ با ورق برشی تفاوت دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، تفاوت کویل با ورق برشی در شکل و شمایل ظاهری و اندازه آن‌‌ها است. به این صورت که کویل‌ها ورق‌هایی بسیار طویل هستند‌ که برخلاف آن‌که به‌صورت شیت باشند، ظاهری رول شده دارند.

کویل آهن و ورق برشی چه کاربردهایی دارند؟

ورق‌های برشی و کویل‌های آهنی در صنایع گوناگون کاربردهای بسیاری دارند. به طور کلی برخی از کاربردهای آن‌ها به شرح زیر است:

صنعت برق
ساخت و ساز
خودرو سازی
تولید لوازم خانگی
صنعت بسته بندی
معماری

چه ورق‌هایی در دستگاه ورق‌بری مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

در دستگاه ورق‌بری یا اسلیتر ورق‌های متفاوتی برای تبدیل استفاده می‌شوند. انواع ورق‌ها شامل موارد زیر است:

کویل ورق سیاه
ورق روغنی یا سرد
ورق گالوانیزه
ورق رنگی

خطوط دستگاه نواربری ورق شامل چه قسمت‌هایی است؟

خطوط دستگاه نواربری طبق ضخامت ورق، به 3 دسته نازک، متوسط و ضخیم تقسیم می‌شوند.

دستگاه اسلیتر یا نواربری از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

برای اطلاع از تعداد ایستگاه‌های کاری و نحوه تبدیل کویل‌ به ورق‌ برشی با ابعاد مشخص طول و عرض، مهم است که شناخت کافی از قسمت‌های مختلف این دستگاه، وجود داشته باشد. دستگاه اسلیتر که کارایی بسیاری دارد، از 4 قسمت اصلی تشکیل شده است. این قسمت‌ها به شرح زیر هستند:

کویل‌گیر
سرشکن
گیوتین
شفت

فرآیند تبدیل کویل آهن به ورق برشی به چه صورت است؟

همان‌طور که نام برده شد، دستگاه دستگاه نواربری متشکل از  قسمت 4 قسمت مهم کویل‌گیر، سرشکن، گیوتین و شفت است. در ادامه به شرح کار هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. این فرآیند نهایتا منجر به تبدیل کویل آهن به ورق برشی می‌شود.

اولین و مهم‌ترین قسمت این دستگاه، بخش کویل‌گیر است. ویژگی‌های پارامترهایی مانند قطر داخلی، قطر خارجی و جنس کویل‌ها، تعیین‌کننده نوع کویل‌گیر را تعیین می‌کند.
قسمت دیگری از این دستگاه، سرشکن نامیده می‌شود. ضربه زدن به ورق‌های سخت و درنتیجه آن، هل دادن ورق‌ها به داخل دستگاه، وظیفه بخش سرشکن است.
پس از اتمام فعالیت بخش سرشکن، هم‌زمان دو غلتک روی ورق می‌چرخند. این امر به آن دلیل انجام می‌پذیرد که در صورت شناسایی انحنا، آن را برطرف کنند. گاها پیش می‌آید که سر ورق دچار خرابی و یا کج‌شدگی می‌شود.

راه حل این مشکل استفاده از گیوتین است. به این ترتیب که پس از وارد شدن گیوتین، سر رول را صاف می‌کند و سبب از بین رفتن کجی آن می‌شود.

قبل از آن‌که ورق‌های کویل وارد دستگاه شده و برش داده شوند، باید از فیلترهایی همچون عدم کج بودن، نبود موج و معیوب بودن، عبور کرده و بررسی و بازبینی شوند. پس از آن، اپراتور به آرامی و بدون هیچ‌گونه نقصی، سر ورق را بین تیغه‌ها قرار می‌دهد.

مرحله بعد، قرارگیری دو عدد شفت به شکل موازی روی یک‌دیگر است. تعدادی تیغه‌های برنده روی این شفت‌ها با فواصلی مشخص و هم‌اندازه قرار گرفته شده است.

وظیفه شفت‌ها برش دادن ورق می‌باشد. نحوه انجام آن نیز با عبور ورق‌های فلزی از میان 2 شفت همراه است. شفت را در جای خود به طرف معکوس یک‌دیگر می‌چرخانند و روی ورقه، برشی را به وجود می‌آورند.

این مرحله به قیچی برش طولی یا اسلیتر معروف است. مرحله انتهایی که ایستگاه کاری آخر نیز به حساب می‌آید، فرآیند جمع‌آوری ورق‌ها به‌صورت رول شده انجام می‌شود.

فرآیند نواربری ورق از طریق چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

برش کویل‌های مادر از 2 طریق زیر انجام می‌شود که شرح نحوه انجام هر فرآیند پرداخته‌ایم:

نواربری ثابت

نحوه انجام این نوع از برش به این نحو است که در برش به صورت ثابت نیازی به خارج کردن کویل‌ها از حالت رول و باز شدن آن‌ها نیست. به دلیل آن‌که کویل‌ها روی 2 غلتک به‌صورت هم‌زمان به حرکت درآمده، تیغه‌ها وارد آن می‌شوند و به‌همین صورت، عملیات برش ثابت ورق‌های فلزی به انجام می‌رسد.

نواربری پیچشی

در این روش از نواربری، ضروری است که کویل فلزی ابتدا درون رول‌گیر در دستگاه رشته‌بری ورق قرار داده شود. سپس رول ورق باز می‌شود و به مرحله نواربری هدایت می‌شود. در این مرحله با توجه به تنظیمات از پیش تعیین شده در رابطه با مقدار عرض و طول ورق، برش را انجام می‌دهند. نهایتا نوارهای بریده شده را به شکل رول درمی‌آورند.

کارخانه شاهین فلز سپاهان

در کارخانه شاهین فلز سپاهان دستگاه اسلیتر یا نواربری، با فناوری جدید برای اولین بار در ایران قادر است که به‌وسیله تنها یک دستگاه، ضخامت‌های گوناگون ورق را برش دهد و تلفیقی از سایزهای مختلف را با یک اسلیتر انجام دهد. قابل توجه است که این امر، عاری از هرگونه ناهمواری در سطح ورق انجام می‌شود.

ورق مصرفی برای رشته‌بری در ضخامت‌های 0.4 تا 12 میلی متر و در عرض‌های 40 سانتی‌متر تا 2 متر انجام‌پذیر است. دستگاه اسلیتر با پیشرفته‌ترین تجهیزات، توسط مهندسین بخش ماشین‌سازی این کارخانه تولید شده است.

این دستگاه به شکلی منحصر به فرد، امکان برش ورق‌های با ضخامت کم، متوسط و ضخیم را دارد. برش‌های دستگاه نواربری در این کارخانه به صورت یک‌نواخت انجام شده و در انتهای فرآیند برش، نوارها بار دیگر به صورت کویل جمع‌آوری می‌شوند.

سخن پایانی

در این مطلب افزون بر بررسی تفاوت‌های کویل با ورق برشی و کاربردهای آن، به معرفی یکی از مرجعی بزرگ و معتبر برای برش کویل‌های آهنی نیز پرداخته شد.

کارخانه شاهین فلز سپاهان به کمک کارشناسان حرفه‌ای و نیروهای متخصص خود، خدمات برش کویل‌ها را با بهترین کیفیت ممکن و مجهزترین دستگاه‌ها، به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ورق مصرفی برای رشته‌بری در جنس، ضخامت و عرض‌های مختلف، با توجه به سفارشات و نیاز مشتریان قابل اجرا است. اگر شما نیز قصد استفاده از خدمات برتر شرکت شاهین فلز سپاهان را دارید، کارشناسان متخصص این مجموعه، همه‌روزه آماده پاسخگویی به مشتریان گرامی هستند.

تلفن:  03145273010

وب‌سایت: www.shahinfelezsepahan.com
آدرس کارخانه: شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان 1/14

منبع: فارس

کلیدواژه: کویل برش رول انجام می شود ورق برش قسمت ها کویل ها ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به این که مردم روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل شکسته شدن سد این روستا چون به موقع تخلیه شدند، خسارتی در این خصوص نداشتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به این که خسارت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل زیاد است با تشکیل تیم‌های تخصصی بررسی‌های لازم در خصوص میزان خسارات وارده به این بخش در این شهرستان انجام شود.

به گفته وی برای تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند با هدف جلوگیری از بحران در روزهای آینده با توجه به احتمال بارش، اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

وی با توجه به خسارات وارده به راه‌های عشایری تاکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت: با توجه به این که در سیل اخیر به قنوات شهرستان زیرکوه خساراتی وارد شده است باید از مادر چاه‌ها با لوله کشی در کوتاه مدت آب مورد نیاز تأمین شود.

آخوندی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص نیفتاده است.

قاسم تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: ۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان خسارت به سیل بندهای شهرستان زیرکوه وارد شده و در مجموع ۱۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده و در حوزه مسکن هم به ۴۸ واحد خسارت دیده‌اند که ۱۰ مورد آن شهری و ۳۸ واحد مسکونی دیگر روستایی است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان‌های ارتش حاضر در منطقه گفت: با به‌کارگیری پنج خودروی ارتش در زمان سیل در شهرستان زیرکوه اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 6090891

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان