Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@20:16:50 GMT

گفت‌وگوی شاه اردن و ولیعهد سعودی درباره منطقه

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۴۹۴۵

گفت‌وگوی شاه اردن و ولیعهد سعودی درباره منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالله دوم» و «محمد بن سلمان» در دیداری در أمان درباره راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و جهان گفت وگو کردند.

در این گفت وگو به راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی و بخش‌هایی که صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد، پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، عبدالله دوم بر حمایت همیشگی اردن از عربستان سعودی در مقابل هرگونه تعرضی تاکید کرد و گفت که امنیت عربستان بخشی از امنیت اردن و منطقه است.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آن مساله فلسطین، حمایت از فلسطینی‌ها برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروعشان و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بن سلمان تاکید کرد عربستان سعودی همواره علاقمند به تحکیم روابط برادرانه دو کشور و حفظ هماهنگی و مشورت برای دستیابی به منافع دو کشور و خدمت به مسائل منطقه است.

ولیعهد سعودی گفت: هدف ما این است که به سمت مرحله جدیدی از همکاری به نفع اردن و عربستان سعودی پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد که فرصت‌های بزرگی در اردن وجود دارد و کشورش مایل است فعالانه در سرمایه‌گذاری در این فرصت‌ها مشارکت کند که به نفع هر دو کشور خواهد بود.

محمد بن سلمان پیش از این در نخستین ایستگاه سفر منطقه‌ای خود به کشورهای مصر، اردن و ترکیه، در قصر «الاتحادیه» قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت وگو کرده بود.

قرار است ولیعهد سعودی پس از اردن به ترکیه سفر کرده و با مقام‌های این کشور نیز دیدار و گفت وگو کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی چمران محمد علی کریم خانی عبدالله دوم شاه اردن بن سلمان ولیعهد عربستان مصطفی چمران محمد علی کریم خانی عربستان سعودی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد